BC-700/900 - tajne skroty - Page 2

Re: BC-700/900 - tajne skroty
Ja swoją ładowarkę zmuszam w ten sposób, że do padniętego akumulatorka
podłączam na kilka sekund zasilacz 6V. Płynie prąd ok. 2A, ale po tej
akcji akumulatorek jest jak nowy.

Re: BC-700/900 - tajne skroty

Dokładnie też tak robię, z tym że mam zasilacz ograniczający prąd do 1A.
Od jednej do kilku sekund i już aku osiąga napięcie rozpoznawalne przez
BC700. PrzewaĹźnie taka akcja jest potrzebna akumulatorkom uĹźywanym przez
dzieci i takim badziewiastym, które straciły połowę znamionowej
pojemności. Nigdy nie miałem cierpliwości czekać, aż ładowarka sama
'chwyci'.

Michał

Re: BC-700/900 - tajne skroty

ja do tego celu mam starą ładowarkę GP bez żadnej elektroniki mającą
taki mały prąd że w instrukcji było napisane że akumulatory mogą być w
niej cały czas w gniazdku żeby być zawsze gotowe do użytku :)
24 godziny w niej robią dobrze akumulatorom którym zdarzyło się
rozładować niepokojąco blisko 0V.

Re: BC-700/900 - tajne skroty

Mam 2 metody, pierwsza to głupia ładowarka do ożywienia tylko ona musi
mieć 2 ogniwa, jeśli mam "odpalić" jedno ogniwo to pęsetką robię zwarcie
w BC z sąsiednim ogniwem (zawsze coś siedzi).

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Ale do tego trzeba chwili czasu, pamiętać o przełożeniu ogniw. Poza tym
  nie wiem czy przy głębszym rozładowaniu w akumulatorze nie robią się
jakieś zwarcia, które przerwać można większym prądem. Chyba że takie
zjawisko było tylko w NiCd?
A tak wkładam ogniwa do ładowarki, wyciągam nie wykryte, pstryk, wkładam
z powrotem i już normalnie ładuję w BC-700. Może to dla mnie proste, bo
obok leĹźy zasilacz z kabelkami...

Michał

Re: BC-700/900 - tajne skroty
...czyli wszyscy kombinuja, aby ladowarka zalaczyla ladowanie. A
wystarczyloby np. nacisnac przycisk danej celi i przycisk current - i
wtedy ladowarka na "zyczenie" zapodalaby na chwile ladowanie, aby
ozywic aku...

Ach ci projektanci, ach ci programisci......

ps. a dzieciom to ja bym swoich Eneloopow nigdy nie dal do "zabawy".

--
ThinkXtra

Site Timeline