BBC

http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/71855,studenci-politechniki-wroclawskiej-zrobili-zegar-z,id,t.html
http://bbc.pwr.wroc.pl/index.php?adr=start

Maja chlopaki .. za duze stypendia i za malo studentek na roku :-)

J.

Re: BBC

http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/71855,studenci-politechniki-wroclawskiej-zrobili-zegar-z,id,t.html

Hmm... Przede wszystkim mają fantazję.
Toż to ludzie od słynnego, corocznego projektu P.I.W.O. (Potężny
Indeksowany Wyświetlacz Okienny). Że też ludzie z krakowskiej AGH na
juwenalia się nie wezmą za coś takiego... ;)

Re: BBC

http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/71855,studenci-politechniki-wroclawskiej-zrobili-zegar-z,id,t.html
http://bbc.pwr.wroc.pl/index.php?adr=start

Maja

W porównaniu do p.i.w.o, to nieco rozwój chyba w odwrotną stronę? ;)
A poza tym skoro już zrobili binarnie, to mogli przynajmniej w formacie
daty swtach-time, było by jeszcze bardziej czytelnie dla wszystkich ...
;)

--
DJ

Re: BBC

Ekipa piwo chyba juz przestala studiowac.

Nie chce mi sie tam jechac, ale byc moze za malo okien w budynku :-)

J.

Re: BBC

A przypadkiem to to samo koło naukowe nie było zaangażowane w P.I.W.O.?

Poza tym to nie chodziło o to, żeby było czytelne dla wszystkich. ;)
Zapewne po części celem było to, żeby zegar był nieczytelny dla
stereotypowego humanisty. ;)

Re: BBC

Tak więc wspomniałem, że jako SIT byłby bardziej (nie)czytelny. ;)

--
DJ

Re: BBC

hehe, czyli nowy narybek próbuje swych sił... ale powinni zacząć tym na
czym poprzednicy stanęli.

Do swatch time trzeba nawet mniej okien ;) bo tylko 10...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Swatch_Internet_Time
Nawet by nieco pasowała nazwa... "ser szwajcarski" ;)

--
DJ

Re: BBC

P.I.W.O. od trzech lat było odpalane na Juwenalia. Zresztą taka była już
specyfika tego projektu - miał być tymczasowy. Gdyby tak wyjechali tym w
środku semestru pewnie opór byłby spory ze strony studentów, którzy nie
chcieliby kabli walających się po pokojach i korytarzach oraz gaszenia
światła, migających kolorowych żarówek itp. ;)

BBC wygląda naprawdę elegancko i nawet nie rzuca się w oczy. Pomysł
mieli genialny.

Re: BBC

Ja w nim nic genialnego nie widzę...

--
DJ

Re: BBC

Hmm... Może inaczej. Mi nie chodziło o samą ideę zegara binarnego (na
elektrodzie jest tego pełno, AVR pozwala to zrealizować w miarę łatwo i
przyjemnie) czy zastosowania okien w roli wyświetlacza (na to wpadli ich
poprzednicy od projektu P.I.W.O.).
Zwróć jednak uwagę na wykonanie. Bardzo elegancko od wewnątrz, nie rzuca
się za bardzo w oczy, elegancko wkomponowane w całość.

Nie sztuką jest zrobić biurkowy zegar binarny i zamknąć go w obudowie za
15 zł, kupionej w sklepie elektronicznym. To co oni zrobili już jest
sztuką - podchodzi pod definicję sztuki użytkowej. ;P

Re: BBC

A skąd wiesz że użyli AVR, a nie cokolwiek innego?
Chcioałem zerknąć, ale bbc.pwr.wroc.pl albo "poszedł spać", albo był
ukląkł pod naporem pakietów dzisiejszego zainteresowania...
BTW - z ciekawości pogooglałem - zrobili na ARM... ciekawe dlaczego?
http://www.mos.pwr.wroc.pl/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?10

Wiesz... jakby przez okna wywiesić kilka prześcieradeł i podświetlić je
UVA, też będzie definicja sztuki użytkowej... Tylko nadal nie ma w tym
nic genialnego, czym zachwycać by się można było :p

--
DJ

Re: BBC

Z tym AVR to ja się odnosiłem raczej do projektów zegarów zalewających
elektrodę. ;)

IMO już sam fakt, że wpadają na pomysł zrobienia czegoś hmm...
użytecznego i to użytecznego w specyficzny sposób zasługuje na uznanie.
Dodatkowy plus za widoczny zmysł estetyczny. :)

BTW teraz będą mogli mówić studentom pierwszego roku: jeśli nie
potrafisz odczytać godziny to wyraźny znak, że jesteś na nie tej uczelni
co trzeba. ;)

Re: BBC

Moze sie chcieli czegos nowego nauczyc, a przy okazji przydatny im byl
procesorek co sie ethernetu i internetu nie boi.

J.

Re: BBC

Możliwe że i synchro z NTP zrobili... jednak się nie chwalą...

--
DJ

Re: BBC

Jestem ciekaw co to za antenka wystaje z obudowy sterownika wiszącej na
ścianie. Niestety od wczoraj strona bbc.pwr.wroc.pl leży, wiec nie mogę
zajrzeć ponownie. Czyżby zegar łączył się z uczelnianym WiFi? Albo
przynajmniej był sterowany przez Bluetooth? To już byłoby dość ambitne.

Chociaż jak dla mnie do synchronizacji spokojnie wystarczyłby DCF77.
Czasem starsze i bardziej toporne rozwiązania zwyczajnie lepiej się
sprawdzają. ;)

Re: BBC

http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/71855,studenci-politechniki-wroclawskiej-zrobili-zegar-z,id,t.html

Może wszyscy oni umówili się z nią na dziewiątą?

Jak ten czas powoli leci
Pierwsza druga, w pół do trzeciej