BB104/BB104B

Czy komuś z was wiadomo coś na temat możliwości nabycia tych diod
pojemnościowych? Obszedłem lokalne sklepy elektroniczne - nie ma.
Allegro - nie ma i chyba od jakiegoś czasu nie było (brak w aukcjach
zakończonych). AVT - nie ma. Giełda w Krk - nie ma. Szczególnie to
ostatnie mnie zdziwiło, bowiem jeden z boksów wewnątrz hali jest
prowadzony przez Pana, który specjalizuje się w polskich
półprzewodnikach. Do tej pory jeszcze nie spotkałem się z taką sytuacją,
aby czegoś nie miał (co najwyżej niekiedy cena była dość wygórowana).

Jakieś pomysły odnośnie tego, gdzie szukać? Może takie diody były
wykorzystywane w jakimś popularnym telewizorze? Wtedy można by poszukać
u ludzi handlujących złomem elektronicznym.

Re: BB104/BB104B

W polskich głowicach telewizyjnych siedziały BB105. Do czego to
potrzebujesz ? Do głowicy UKF ?

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: BB104/BB104B

Hmm... Chodziło o 105 czy 104? Bo 105 już mam. Jak rozumiem we
wspomnianych głowicach stosowano obydwa typy?
Na strychu powinienem mieć pudło z paroma starymi płytami, może znajdzie
się tam jakaś głowica TV. A jeśli nie - zapytam na giełdzie.

Tak. Montuję właśnie głowicę wedle opisu z RE:
http://www.forum.elektronika.xorg.pl/topic/217-glowica-ukf-88-108-mhz /
Ma pracować w odbiorniku opisanym w MT 12/84. Płytkę z p.cz. i m.cz.
złożyłem jakiś czas temu, wstępnie przetestowałem, teraz będę musiał
zestroić przy pomocy fabrycznego odbiornika. Oryginalną głowicę sobie
darowałem z kilku powodów, a gotowej Glorii jednak nie zastosuję ze
względu na chociażby brak ARCz.

BTW czym się różni 104 od 104B? W projekcie wspomnianej głowicy są
obydwie - jedna w obwodzie wejściowym, druga w heterodynie.

Re: BB104/BB104B
Hello, Atlantis.
Wg danych katalogowych, pierwsza ma 34-42pF, druga 37-42pF

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ Nie wierz we wszystko, co mówisz.

Przypomnij się wieczorem na priv. Właśnie wczoraj przywiozłem pudło
starych podzespołów i na 100% jest tam kilka BB104, tylko nie pamiętam
czy BB104 czy BB104B

--
vania

Re: BB104/BB104B

Dziękuję za propozycję. Będę wdzięczny za informację po ustaleniu typu
diod. :)

BTW mam jeszcze jedno pytanie. Czy w tego typu konstrukcji (głowica UKF)
średnica drutu, którym mają być nawinięte cewki (obwody wejściowe i
heterodyna; w roli filtru wyodrębniającego 10,7 MHz pracuje 7x7 216) ma
kluczowe znaczenie? W opisie podano 0,5mm. Ja mam pod ręką 0,4mm. Może
znajdzie się też trochę grubszego - 0,6-0,7mm.

Re: BB104/BB104B
Witam!

Info o diodach poszło na priv.

W fabrycznych głowicach cewki były nawijane srebrzanką np taką
http://bujnowicz.com.pl/produkt/srebrzanka_0_50mm_szpulka_100g_2956.html
Drut 0,6mm też będzie dobry, indukcyjność nie zmieni się znacząco.

--
vania

Re: BB104/BB104B

WiEA%kszoB6%E6 gB3%owic UKF przestrajanych elektronicznie (zodiak, merku=
ry itp).
3 szt bb104 i jedna bb602 w arcz

MAc

Re: BB104/BB104B