Bateryjny dylemat...

niewielkie urządzenie chciałbym zasilić bateryjnie z ogniw
powszechnie dostępnych i łatwo ładowalnych (jeśli to mają byc aku).
Urządzenie  większość czasu jest uśpione (im rzadziej wymiana baterii
tym lepiej) i zawiera mcu + peryferia, które mogą pracować w
zakresie napieciowym 2.6-3.6V. Lipole lub liony odpadaja bo sa
kłopotliwe, w pełni naładowane mają 4.2, wymagają specjalnej
ładowarki, trzeba je odcinac ponizej 3V itp. 2x nimh w pełni
naładowany daje ok 3v i szybko spada do granicy 2.5. 3x nimh w pelni
naladowany przekroczy 3.6.
Myślałem nad jakimś LDO ale on spowoduje dodatkowe zużycie prądu a  w
uśpieniu nie chciałbym przekroczyć 1uA....

Re: Bateryjny dylemat...
Powitanko,

Mimo moich oporow przy identycznych zalozeniach co Twoje, RoMan
przekonal mnie do przetwornic (RoManie dzieki przy okazji). U mnie
dojdzie jeszcze obsluga wielu wyswietlaczy, co wymaga nieco wyzszego
napiecia niz uK, ale jest w czym wybierac jesli chodzi o przetwornice.
Ladowarka tez jest banalna.
Poczytaj watek "LED 7 segment po wielokroc".

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Bateryjny dylemat...
Hello Pawel,

Zerknij na L6920DB w TME - sprawność powyżej 90% przy większych
prądach i Twoich potrzebach :)

LTC4054ES5-4.2TRMP też w TME, na tej samej stronie co przetwornica
wyżej :)

 RoMan
Re: Bateryjny dylemat...

..

może czas na zmianę MCU? ;-)

--
Pozdr.
Michał

Re: Bateryjny dylemat...
On Wed, 06 Mar 2013 20:29:30 +0100, Michał

a jaki proponujesz? sam mcu bierze 800nA z akytywnym  wdg do
wybudzenia. Do tego rfm12b 1uA ale mysle żeby go w ogóle odciac od
zasilania i nie usypiać.
Podoba mi się ten pomysł z step up, nawet przypomniało mi się że
kiedyś kupilem mcp1624 i nie zdążyłem je wykorzystać, będzie okazja.

Re: Bateryjny dylemat...

nie napisałeś jakiego używasz, ale np. MSP430 może pracować od 1,8V,
czyli bez żadnych przetwornic z dwóch ogniw AA/AAA.
I jeżeli inne peryferia potrzebują wyższego napięcia, to on może na
żądanie włączać przetwornicę.

--
Pozdr.
Michał

Re: Bateryjny dylemat...
On Thu, 07 Mar 2013 18:35:39 +0100, Michał
1,8V,

Myślałem że zapytasz jakiego używam i dlaczego PIC ;), seria K też
startuje od 1.8. Calosc chce pogonić na jednej AA więc bez
przetwornicy się nie obejdzie. Spodobała mi się L6920db, dodam
(super)kondensator żeby można było z "czego" ja wlączyć po
wybudzeniu.

Re: Bateryjny dylemat...

jeżeli kodu niedużo to z pomocą MSP430 by się prawie bez przetwornicy
obyło - MSP430L092 działa od 0,9V, tylko do startu (skopiowanie kodu
programu z zewnętrznego EEPROMu do wewnętrznego RAM-u) potrzebne jest
wyższe napięcie, bo nie ma EEPROM-ów na tak niskie napięcia. Ale
wbudowany bootloader sam  wystawia na jednej z nóżek sygnał 250kHz do
sterowania kluczem step-up-a na czas kopiowania kodu. Potem już jedzie
bez przetwornicy i wg TI pobiera bodajże 45uA/MHz (max 4MHz, ma
wbudowany oscylator RC 1MHz).

--
Pozdr.
Michał