baterie słoneczne

witam

zastanawiam sie nad doładowywaniem akumulatora samochodowego baterią słoneczną. oczywiście auto jeździ raz na tydzień, - gdyby było częsciej ruszane - nie było by problemu. akumulator za dobrze przykręcony, za daleko od gniazdka - stąd zrodził sie pomysł ogniw słonecznych.

jak myślicie - 10W by wystarczyło? oczywiście nominalnie 10w, bo zimą tego nie "wyciagne" z ogniwa.

Może ktoś z Was ma praktyczne doświadczenie z energia słoneczną zamienianą na prąd. ile przecietnie w naszym kraju bateria będzie mogła pracować z 90% swojej mocy? 4 godziny dziennie?

ToMasz

Reply to
ToMasz

Pan ToMasz zastanawia sie nad doładowywaniem akumulatora samochodowego baterią słoneczną:

Jak akumulator zdrowy, a auto sprawne, to i co dwa tygodnie można ruszać.

Nie sądzę. Ale i tak kupienie nowego akumulatora będzie tańsze.

A co to jest "swoja moc"? Niezależnie od odpowiedzi, przeciętnie sporo mniej niż 4 godziny.

Reply to
Jarosław Sokołowski

W dniu 2010-10-27 19:17, ToMasz pisze:

Daj sobie na wsztymanie i kup nnowy aku wyjdzie 10 razy taniej.

Reply to
konieczko

Użytkownik ToMasz napisał:

A do czego ci takie ciężkie waty? Dwu - trzywatowa (w pełnym słońcu) bateria słoneczna w przeciętnym samochodzie zapewnia pielęgnację akumulatora i pokrycie stałego zapotrzebowania na prąd. Samochód na postoju zużywa kilkadziesiąt miliamperów maksymalnie. Są nawet gotowe rozwiązania - kupuje się toto, kładzie pod przednią albo tylna szybą, wtyka wtyczkę do gniazdka zapalniczki i święty spokój z akumulatorem.

Ta ale chyba z aku do telefonu.

:):)

Reply to
konieczko

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" mówi o czymś takim:

morghul

W dniu 2010-10-27 21:54, morghul pisze:

:):):):):):):):)

Reply to
konieczko

Mylisz się. Chyba, że raz na tydzień robi długie trasy. Bo jak jazda po mieście i jeszcze uruchamianie silnika kilka razy w dniu, to aku długo nie pociągnie. Dotyczy szczególnie diesla zimą, parkowanego na zewnątrz.

ile przecietnie w naszym kraju bateria będzie

nigdy w życiu 90% nie osiągniesz, te waty podane w bateriach to dla oświetlenia ich z 1m specjalnymi lampami. 90% wyciągniesz przy odpowiednim ustawieniu prostopadle do słońca latem w pełnym słońcu. I to pewnie zależy od szerokości geograficznej. Poza tym baterie made in china z alledrogo i tak mają zawyżoną wydajność średnio pewnie o 30 - 40%... Ty te baterie ustawisz za szybą samochodu? To kolejna strata energii.

Reply to
Jawi

Jawi napisał:

Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem samochodu stojącego dwa tygodnie. A jak ktoś ma takie przerwy, to raczej nie jest leniwym taksówkarzem, tylko właśnie raz na dwa tygodnie gdzieś chce pojechać tym autem. Tak czy inaczej, akumulator w samochodzie używanym rzadko wytrzymuje dłużej, niż w używanym codziennie.

Tak konkternie, to strumieniem 1kW/m^2. Obojętnie czy z lampy, czy ze słońca.

No właśnie od tego zależy słabo. Od pory roku też (oczywiście pomijając fakt, że w jesieni to zwykle chmury są). Jak się ustawi prostopadle, to w zimie w średnich szerokościach geograficznych przy przejrzystym zmrożonym powietrzu jest niewiele mniej niż w lecie na równiku (ale jednak mniej, bo grubsza warstwa powietrza).

Reply to
Jarosław Sokołowski

W wielu nowszych samochodach gniazdko zapalniczki jest odcinane jak wyjmujesz kluczyk.

Tomek

Reply to
Tom

W dniu 27.10.2010 22:46, Jawi pisze:

Hmmm... Wolnossący diesel 3000ccm parkowany pod chmurką. Pierwszy oryginalny akumulator BOSH-a z 1991r wytrzymał 13lat. Któregoś dnia dostał przerwy. Podjechałem pod "Real" i jak wracałem z zakupów, to po przekręceniu kluczyka usłyszałem tylko klepnięcie bendiksa i zgasło mi wszystko w kabinie :-) No i trzeba było w tymże Realu kupić najtańszego chińczyka i wymienić sobie na miejscu :-) To był jedyny przypadek, w którym samochód mi nie odpalił od pierwszego kopa. Chińczyk trzyma do tej pory (aż sam się dziwię). Jeżdżę głównie po mieście. Raz lub dwa w miesiącu zdarza się jakiś kilkudziesięcio kilometrowy wyjazd za miasto.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk
Órzytkownik "konieczko" napisał:

"Dariusz K. Ładziak" dobrze gada, sam sobie policz!:O)

Reply to
Pa.po.5merf