słoneczne 2,4 W do samochodu

Witam Chcę kupić 2 baterię słoneczne 2,4 W by podłączyć je do samochodu. Stosunkowo mało jeżdżę i nieraz w zimę mam problemy z uruchomieniem pojazdu. Podłącze je do gniazdka w bagażniku i niech ładują akumulator. Gniazdko jest cały czas włączone podczas unieruchomionego samochodu.

Kilka zdań z instrukcji....

-------------------- Bateria słoneczna przeznaczona jest do zabezpieczenia przed rozładowaniem 12 V akumulatorów ołowiowych w samochodach, motocyklach, łodziach, traktorach, etc. Panel solarny przetwarza energię solarną i służy jako samowystarczalny bufor. Prąd ładowania jest wystarczający do skompensowania spontanicznego rozładowania akumulatorów ołowiowych. Pozwala to na utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora i chroni przed przeładowaniem. Dioda blokująca chroni przed rozładowaniem akumulatora przez panel solarny w przypadku niewystarczającego promieniowania słonecznego.

w pojazdach biorących aktywny udział w ruchu drogowym. Ładowarka musi zostać odłączona przed włączeniem silnika

----------------------------- Interesuje mnie ostatnie zdanie

Jakie ustrojstwo kupić/zrobić by podłączyć przez nie solary i zapomnieć o nich? Chodzi mi by to ustrojstwo samoczynnie odłączało gniazdo zapalniczki/ albo solary gdy uruchomię samochód. Macie jakieś pomysły? schematy, coś dokupić?

Samochód - Opel Meriva 2008r Z moją wiedzą, odczytam schemat i zlutuje drobne elementy, nieumiem zaprogramować układów scalonych, więc proszę o jakieś łatwe odpowiedzi.

Czy dodanie drugiej diody prostowniczej pomoże zabezpieczyć baterie podczas włączonego silnika?

ps. prosiłbym pominąć dywagacje na temat czy to coś da, czy da się DOŁADOWAĆ akumulator. Jeśli znajdę rozwiązanie na odłączanie paneli (zabezpieczeni przed zniszczeniem) podczas jazdy to zamontuje to w samochodzie.

Pozdrawiam Robert

Reply to
Anonim

Podłącz przez przekaźnik. Cewka przekaźnika do masy i obwodu gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu, a styki robocze jak poniżej

Wstanie spoczynku: Akumulator_ _ _ _ \_ _ _ Bateria słoneczna _ _ _ _

Po włączeniu zapłonu: Akumulator_ _ _ _ _ _ _ Bateria słoneczna _ _ _ _/

Reply to
Kabelek

W dniu 2012-09-10 22:19, Anonim pisze:

Ostatnie zdanie to dupochron. Szeregowa dioda zabezpiecza panel przed "ładowanie" z auta niezależnie czy jest to ładowanie z akumulatora czy z alternatora. Myślę, ze źródłem tego zakazu jest niechęć do tłumaczenia, że panelu nie należy umieszczać w czasie jazdy na szybie przed kierowcą, ani też na żadnej która obok niego jest. Oraz próba ochronienia się przed wypadkami na skutek odpadnięcia panelu w czasie jazdy.

Reply to
Andrzej W.

W dniu 2012-09-10 23:19, Andrzej W. pisze:

[...]

Poza tym taki panel solarny w czasie jazdy staje się wyposażeniem samochodu, a na to powinna być homologacja. A że nikt nie będzie homologował bateryjki słonecznej, to producent woli się zabezpieczyć wymogiem odłączenia przed włączeniem silnika.

Ale według mnie taki panel to kompletna lipa. Z dobrym akumulatorem samochód może stać tygodniami i wciąż będzie się go dało odpalić. A na akumulator, który doznał zwarcia wewn., taki zasrany panelik nie da rady.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Tomasz Wójtowicz napisał(a) :

Nie szafowałbym tak tymi tygodniami :-) Chyba, że akumulator ganz nowy i naładowany po brzegi, to te 6 tygodni wytrzyma. Moje pomiary sprzed paru dni - ok.40mA poboru prądu z włączonym na czuwanie alarmem. Kaseta radia odłączona - pobiera ok. 10mA na podtrzymanie pamięci. Wychodzi więc 0.96Ah na dobę. Bez radia. Nie wiem w którym momencie wyczerpania akumulatora alarm potraktuje go jako odłączonego i uruchomi się. Załóżmy więc, że po 6 tygodniach mamy "zjedzone" 40.3Ah.

To fakt. Jeśli ma rzeczywiście moc 2,4W to tylko w wypadku jeśli promienie słońca padają na niego idealnie prostopadle. I w środku słonecznego dnia. I nie przez szybę, która też pochłania i rozprasza energię słoneczną. Każda odchyłka od prostopadłości oznacza drastyczny spadek mocy. Z empirii wyjdzie, że uzyskana średnia moc to... maksymalnie 0.1W :-D

Reply to
Zbynek Ltd.

Użytkownik Andrzej W. napisał:

Dokładnie, kupiłem coś takiego i w moim jest wręcz zaznaczone że nie ma potrzeby odłączać na czas rozruchu. Co kraj to inna dezinformacja.

[..]
Reply to
AlexY

We współczesnym samochodzie z alarmem i radiem pobór pradu na postoju może wynieść nawet i 40mA. Po 1000 godzin jest to 40Ah. A to ledwie 6 tygodni.

Zasrany panelik jest w stanie zapewnić spokój w takiej sytuacji.

W dniu 10-09-2012 22:19, Anonim pisze:

Witam ponownie, Dziękuje za odpowiedzi, rozmawiałem dziś z elektronikiem który przychylał się do stwierdzenia o "dupochronie" jak to fajnie zauważył Tomasz. Przekaźnik odpada bo bym musiał ingerować w elektryke samochodu. a tego niechcę. Poza tym z tyłu niema nic co pali się podczas włączonego silnika. A nie będę ciągnoł przewodu z przodu do tylnych szybek przez cały pojazd. W takim razie kupuje i montuje. Dla pewności podłącze to przez dodatkową diodę prostowniczą.

Tak na marginesie, akumulator i ładowane mam sprawne (sprawdzane w ASO OPEL) ale moje potrzeby jazdy są zbyt małe na zapotrzebowanie prądowe pojazdu:) codziennie rano odwieź dziecko do żłobka (5 minut jazdy) 20 minut stania, potem 7 minut jazdy do szkoły (10 minut stania) 10 minut jazdy do pracy, 8 godzin stania, i potem z powrotem to samo i jeszcze jedna przerwa na zakupy. i tak dzień w dzień. Samochód stoi pod chmurką i przy mrozach zdarzało się że były kłopoty z uruchomieniem. ech.. a jak sprzedawałem swój poprzedni samochód to ludzie nie wierzyli że pojazdem jeździła żona i woziła tylko dzieci do szkoły. Od razu: to niemożliwe, licznik kręcony...

Dzięki i pozdrawiam Robert

Reply to
Anonim

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid>

A jaki prąd ten panelik da ?

Reply to
John Kołalsky

Jak łatwo policzyć rzędu 200mA.

W dniu 2012-09-11 00:01, Zbynek Ltd. pisze:

Ja tam nie wiem. Mam auto z silnikiem diesla. Rok temu pojechałem w góry na dwa tygodnie, w aucie standardowo alarm radio i co tam jest współcześnie. Aku 3 letnie. Mrozy w granicach 20 - 27 stopnie poniżej zera bywało. Wracam do domu wieczorem, auto potrzebne na rano pilnie, szybko kluczyki i klucz, żeby wykręcić aku i wnieśc do domu bo przed wyjazdem zapomniałem a auto stało na zew. Wsiadam i od pyknięcia odpala :) aż byłem zdziwiony że tak ładnie :)

Reply to
Jawi

Niestety nie. Współczesne auta "lepiej wyposażone" mają niestety spory pobór prądu w spoczynku. Jak kolega pisał - 40mA, a np mój opel ma 3-5mA plus coś skaczące "w szpilkach" co kilka(naście)sekund, mierzyłem oscyloskopem i uśredniałem - wyszło mi prawie 80mA. Serwis twierdzi że to jest zgodne z normą, zwłaszcza że w instrukcji pisze o "odłączeniu akumulatora przy przewidywanym dłuższym postoju niż 2 tygodnie". Bo taki prąd daje rozładowanie nowego, w pełni naładowanego, akumulatora w 2-3 tygodnie do zera.

Reply to
BartekK

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid>

Zimą ? Jakim cudem ?

Reply to
John Kołalsky

Użytkownik John Kołalsky napisał:

Zdarza Ci się czasem pomyśleć zanim napiszesz?

Reply to
AlexY

Użytkownik "AlexY" snipped-for-privacy@irc.pl

Myślę o Was przez cały czas ...