Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu

Witam
Chcę kupić 2 baterię słoneczne 2,4 W by podłączyć je do samochodu.
Stosunkowo mało jeżdżę i nieraz w zimę mam problemy z uruchomieniem
pojazdu. Podłącze je do gniazdka w bagażniku i niech ładują akumulator.
Gniazdko jest cały czas włączone podczas unieruchomionego samochodu.

Kilka zdań z instrukcji....
--------------------
Bateria     słoneczna     przeznaczona     jest     do zabezpieczenia     przed
rozładowaniem 12     V     akumulatorĂłw
ołowiowych     w     samochodach,     motocyklach,     łodziach,     traktorach,
etc.     Panel     solarny przetwarza
energię     solarną     i     słuĹźy     jako     samowystarczalny     bufor.     Prąd
ładowania     jest     wystarczający     do
skompensowania     spontanicznego     rozładowania     akumulatorĂłw
ołowiowych.     Pozwala     to     na
utrzymanie     odpowiedniego     poziomu     naładowania     akumulatora     i
chroni     przed     przeładowaniem.
Dioda     blokująca     chroni     przed     rozładowaniem     akumulatora     przez
panel     solarny     w     przypadku
niewystarczającego    promieniowania    słonecznego.

  w     pojazdach     biorących     aktywny     udział     w     ruchu     drogowym.
Ładowarka    musi    zostać    odłączona    przed    włączeniem    silnika
-----------------------------
Interesuje mnie ostatnie zdanie

Jakie ustrojstwo kupić/zrobić by podłączyć przez nie  solary i zapomnieć
o nich? Chodzi mi by to ustrojstwo samoczynnie odłączało gniazdo
zapalniczki/ albo solary gdy uruchomię samochód.
Macie jakieś pomysły? schematy, coś dokupić?

SamochĂłd - Opel Meriva 2008r
Z moją wiedzą, odczytam schemat i zlutuje drobne elementy,  nieumiem
zaprogramować układów scalonych, więc proszę o jakieś łatwe odpowiedzi.

Czy dodanie drugiej diody prostowniczej pomoże zabezpieczyć baterie
podczas włączonego silnika?

ps. prosiłbym pominąć dywagacje na temat czy to coś da, czy da się
DOŁADOWAĆ akumulator. Jeśli znajdę rozwiązanie na odłączanie paneli
(zabezpieczeni przed zniszczeniem) podczas jazdy to zamontuje to w
samochodzie.

Pozdrawiam Robert

Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu

Podłącz przez przekaźnik.
Cewka przekaźnika do masy i obwodu gdzie pojawia się napięcie po włączeniu
zapłonu, a styki robocze jak poniżej

Wstanie spoczynku:
Akumulator_ _ _ _
                  \_ _ _ Bateria słoneczna
          _ _ _ _

Po włączeniu zapłonu:
Akumulator_ _ _ _
                   _ _ _ Bateria słoneczna
          _ _ _ _/

Kabelek

Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu
silnika

Ostatnie zdanie to dupochron.
Szeregowa dioda zabezpiecza panel przed "ładowanie" z auta niezależnie
czy jest to ładowanie z akumulatora czy z alternatora.
Myślę, ze źródłem tego zakazu jest niechęć do tłumaczenia, że panelu
nie
należy umieszczać w czasie jazdy na szybie przed kierowcą, ani też na
żadnej która obok niego jest. Oraz próba ochronienia się przed wypadkami
na skutek odpadnięcia panelu w czasie jazdy.

Andrzej.

Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu

Poza tym taki panel solarny w czasie jazdy staje się wyposażeniem
samochodu, a na to powinna być homologacja. A że nikt nie będzie
homologował bateryjki słonecznej, to producent woli się zabezpieczyć
wymogiem odłączenia przed włączeniem silnika.

Ale według mnie taki panel to kompletna lipa. Z dobrym akumulatorem
samochód może stać tygodniami i wciąż będzie się go dało odpalić. A na
akumulator, który doznał zwarcia wewn., taki zasrany panelik nie da rady.

Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samoch odu

Nie szafowałbym tak tymi tygodniami :-)
Chyba, że akumulator ganz nowy i naładowany po brzegi, to te 6
tygodni wytrzyma.
Moje pomiary sprzed paru dni - ok.40mA poboru prądu z włączonym na
czuwanie alarmem. Kaseta radia odłączona - pobiera ok. 10mA na
podtrzymanie pamięci. Wychodzi więc 0.96Ah na dobę. Bez radia. Nie
wiem w którym momencie wyczerpania akumulatora alarm potraktuje go
jako odłączonego i uruchomi się. Załóżmy więc, że po 6 tygodniach
mamy "zjedzone" 40.3Ah.

To fakt. Jeśli ma rzeczywiście moc 2,4W to tylko w wypadku jeśli
promienie słońca padają na niego idealnie prostopadle. I w środku
słonecznego dnia. I nie przez szybę, która też pochłania i rozprasza
energię słoneczną. Każda odchyłka od prostopadłości oznacza
drastyczny spadek mocy. Z empirii wyjdzie, że uzyskana średnia moc
to... maksymalnie 0.1W :-D

    Zbyszek
Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samoch odu

Ja tam nie wiem. Mam auto z silnikiem diesla. Rok temu pojechałem w góry
na dwa tygodnie, w aucie standardowo alarm radio i co tam jest
współcześnie. Aku 3 letnie. Mrozy w granicach 20 - 27 stopnie poniżej
zera bywało. Wracam do domu wieczorem, auto potrzebne na rano pilnie,
szybko kluczyki i klucz, żeby wykręcić aku i wnieśc do domu bo przed
wyjazdem zapomniałem a auto stało na zew. Wsiadam i od pyknięcia odpala :)
aż byłem zdziwiony że tak ładnie :)

--

Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu
Hello Tomasz,

We współczesnym samochodzie z alarmem i radiem pobór pradu na postoju
może wynieść nawet i 40mA. Po 1000 godzin jest to 40Ah. A to ledwie 6
tygodni.

Zasrany panelik jest w stanie zapewnić spokój w takiej sytuacji.

 RoMan
Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu

A jaki prąd ten panelik da ?

Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu
Hello John,

Jak łatwo policzyć rzędu 200mA.

 RoMan
Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu

Zimą ? Jakim cudem ?

Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu

Zdarza Ci się czasem pomyśleć zanim napiszesz?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Myślę o Was przez cały czas ...

Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu
Niestety nie. Współczesne auta "lepiej wyposażone" mają niestety spory
pobór prądu w spoczynku. Jak kolega pisał - 40mA, a np mój opel ma 3-5mA
plus coś skaczące "w szpilkach" co kilka(naście)sekund, mierzyłem
oscyloskopem i uśredniałem -  wyszło mi prawie 80mA. Serwis twierdzi Ĺźe
to jest zgodne z normą, zwłaszcza że w instrukcji pisze o "odłączeniu
akumulatora przy przewidywanym dłuższym postoju niż 2 tygodnie".
Bo  taki prąd daje rozładowanie nowego, w pełni naładowanego,
akumulatora w 2-3 tygodnie do zera.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu

Dokładnie, kupiłem coś takiego i w moim jest wręcz zaznaczone że nie ma
potrzeby odłączać na czas rozruchu. Co kraj to inna dezinformacja.

[..]

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu

Witam ponownie,
Dziękuje za odpowiedzi, rozmawiałem dziś z elektronikiem który
przychylał się do stwierdzenia o "dupochronie" jak to fajnie zauważył
Tomasz.
Przekaźnik odpada bo bym musiał ingerować w elektryke samochodu. a tego
niechcę. Poza tym z tyłu niema nic co pali się podczas włączonego
silnika. A nie będę ciągnoł przewodu z przodu do tylnych szybek przez
cały pojazd.
W takim razie kupuje i montuje. Dla pewności podłącze to przez dodatkową
diodę prostowniczą.

Tak na marginesie, akumulator i ładowane mam sprawne (sprawdzane w ASO
OPEL) ale moje potrzeby jazdy są zbyt małe na zapotrzebowanie prądowe
pojazdu:) codziennie rano odwieź dziecko do żłobka (5 minut jazdy) 20
minut stania, potem 7 minut jazdy do szkoły (10 minut stania) 10 minut
jazdy do pracy, 8 godzin stania, i potem z powrotem to samo i jeszcze
jedna przerwa na zakupy. i tak dzień w dzień. Samochód stoi pod chmurką
i przy mrozach zdarzało się że były kłopoty z uruchomieniem.
ech.. a jak sprzedawałem swój poprzedni samochód to ludzie nie wierzyli
że pojazdem jeździła żona i woziła tylko dzieci do szkoły. Od razu: to
niemożliwe, licznik kręcony...

Dzięki i pozdrawiam
Robert

Site Timeline