Baterie

Witam!

Rozkręciłam pilota od mojego samochodu.
Były w nim 2 przylegające do siebie baterie CR1616,
Na stronie z napisem jest + (plus), rozumiem więc,
że na stronie bez napisu jest - (minus).
Jakie jest prawidłowe ich złożenie? Próbowałam
nie tylko tak, jak mi się wydawało, ale wszystkie
4 kombinacje i żadna nie działa.

Pozdrawiam
Ewa

Re: Baterie
Hello Ewa,

Jak wyppróbowałaś wszystkie kombinacje, to istnieje pewne
prawdopodobieństwo, że ten pilot już nigdy nie zadziała.

Re: Baterie

Jeśli pilot nie jest odporny na odwrotne podanie zasilania to już nic w
nim nie zadziała :)

e.

Re: Baterie
Ale jakie ustawienie jest prawidłowe?
Mam 2 komplety (klucz i pilot)
i w tym drugim nic nie próbowałam
złożyć.

Pozdrawiam
Ewa

Re: Baterie

A skąd my to mamy wiedzieć?? Może napisz coś więcej?? :)... co oba
piloty nie działają?? Od zawsze?? Czy nagle przestały? :P... Generalnie
możliwe są tylko dwie opcje, w obu + jednej baterii styka się z -
drugiej... ale w którą stronę jest + a w którą - to powinno być
napisane!!!! Odwrotne połączenie może na zawsze ubić pilota, dlatego
eksperymentów nie polecam..... Sorry, ale nie ma ogólnoświatowego
standardu, że plus zawsze w lewo, albo zawsze w prawo.... musi być
napisane w śrdoku... jak nie jest - da się dojść po ścieżkach i
elementach... a odpowiedzi na poziomie swojego pytania już dostałaś ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: Baterie

działają?? Od zawsze?? Czy nagle przestały? :P...
drugiej... ale w którą stronę jest + a w którą - to
dlatego eksperymentów nie polecam..... Sorry, ale nie ma
musi być napisane w śrdoku... jak nie jest - da się
już dostałaś ;)...

Oba nie działały. Ten pierwszy (na którym robiłam próby) z rzadka działał.
Napisu gdzie plus, a gdzie minus w środku obudowy pilota nie ma. Gdyby
był, w ogóle bym nie pytała.
Nie ma tu pojęcia "z prawej" czy "z lewej', bo baterie są usytuowane jedna
nad drugą (jak pisałam - przylegały do siebie).
Z płytki w pilocie wystają 2 druciki - jeden jest przylutowany do strony płytki
z różnymi odstającymi elemencikami, drugi od strony "płaskiej".  Baterie
przylegające do siebie, czyli jedna na drugiej (płasko) wkłada się między
końce tych drucików.
Myślę, że pilot jest odporny, bo poprzednio baterie wymieniałam sama
i pewnie też próbowałam różne "warianty", ale szczegółów nie pamiętam.

Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy baterie
są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
baterii czy nie.  Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego rodzaju
bateriach.
Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł - a sprawdzić
pilota można podobno tylko przez zakup nowych.

Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
Ewa

Re: Baterie

ale bzdety...

2,20 na alledrogo

:-))

Zmień punkt sprzedaży, może znajdzie sie z jakimś chętnym pomóc sprzedawcą.

Też pozdrawiam.

--
Irokez

Re: Baterie

W sklepie fotograficznym powiedzieli mi dokładnie to samo.

Pozdrawiam
Ewa

Re: Baterie

Bo to jedna mafia jest. Stan baterii można sprawdzić bez
najmniejszego problemu, a kupisz ją w każdym mediamarkcie, w
większości normalnych hipermarketów, w kioskach nawet je widywałem
(choć tu już rzadko).  "U zegarmistrza" czy "w sklepie z zegarkami"
zawsze na takich rzeczach zdzierają.

J.

Re: Baterie

Napisałaś że przylegają do siebie - pomyśl, że mogą przylegać bokami...
Jeśli są usytuowane jedna nad drugą i stykają się okrągłymi powierzchniami
to Z CAŁA PEWNOŚCIĄ mają być połączone szeregowo: +, -, +, -.
Czyli będziesz miała "podwójną" bateryjkę z jednej strony odsłonięty +
a z drugiej -. Będziesz więc mieć już tylko dwie możliwości do sprawdzenia.

Patrząc na płytkę drukowaną ktoś, kto ma niezerowe pojęcie o elektronice
łatwo zidentyfikuje który "drucik" jest plusowy a który minusowy.

Więc jak teraz znajdziesz odpowiednie ich ustawienie to sobie oznacz
pisakiem na płytce która strona jest +, abyś pamiętała następnym razem.

Aby sprawdzić czy problem jest w bateriach wystarczy je poprawnie
włożyć do pilota i używając woltomierza zmierzyć na bateriach napięcie
gdy naciśnięto na pilocie dowolny przycisk.

Typowa bateria alkaliczna lub srebrna będzie mieć 1.2-1.5V w stanie
świeżym więc jeśli są dwie szeregowo to napięcie powinno być 2.4-3V.
Jeśli to są baterie litowe to jedna powinna mieć 3V, razem dwie 6V.

Jak się porozglądasz lepiej to znajdziesz takie dużo, dużo taniej...

Więcej uzyskasz gdy dasz nam więcej KONKRETÓW. Choćby marka
samochodu jeśli pilot oryginalny, rodzaj pilota jeśli nie był kupiony
z autem, typ (numer) wydrukowany na bateriach, itp...
Weź pod uwagę że Ty masz bateryjki i pilota przed oczami, my możemy
mieć na mysli 100 różnych rodzajów pilotów i baterii, więc ciężko coś
pomóc jeśli nie podasz konkretów.

Re: Baterie

Zauważyłem teraz, że jednak padła już wcześniej nazwa baterii: CR1616.
A więc mamy do czynienia z bateryjką litową, 3V, w tandemie 6V.
Wystarczy więc je włożyć poprawnie do pilota i zmierzyć jak spada na
nich napięcie w czasie pracy pilota. Jeśli spada poniżej np. 5V lub już
bez naciskania przycisku jest grubo poniżej 6V to baterie trzeba wymienić.

Swoją drogą jeśli te baterie mają 2-3 lata to można je śmiało wymienić
nawet jeśli coś tam wciąż działa i nie ma sensu żałować tych 20zł.

Re: Baterie
Są połączone okrągłymi powierzchniami i byłam przekonana, że powinno być
+,-,+,-, ale gdy nie działał ten pilot, który czasem jeszcze działał, to zaczęłam
kombinować.:-)

No to moje jest zerowe, bo nie mam pojęcia jak to zindentyfikować.

Woltomierz trzeba wpierw mieć. :-)

Być może, ale ja chciałam się wpierw dowiedzieć czy w ogóle problem jest
w bateriach.

Samochód Skoda Felicia. Pilot oryginalny. Na jednym z nich jest nalepka
z napisem: P0038733.

Dzięki i pozdrawiam
Ewa

Re: Baterie

To sobie kup jeśli chcesz się sama zajmować takimi rzeczami...

Najtańszy możesz już mieć za mniej niż 10zł + wysyłka:
http://www.allegro.pl/item635350132_uniwersalny_miernik_cyfrowy_z_lcd_profesjonalny.html
http://www.allegro.pl/search.php?string=miernik+uniwersalny&order=p&change_view=1

A w sklepie z bateriami mają Ci sprzedać baterie a nie diagnozować
niedziałający pilot do samochodu. Trudno więc mieć do nich pretensje że
nie umieli Ci pomóc w sklepie.

Re: Baterie
Nie oczekiwałam diagnozy niedziałającego pilota!  Wydawało mi się,
że bardzo jasno napisałam, że rozkręciłam oba piloty właśnie dlatego
żeby zabrać tylko baterie. A sklep "Baterie" na Dworcu Centralnym
w Warszawie diagnozę baterii traktuje jako normalną, darmową usługę,
tyle, że nie takich baterii. Kupowałam tam wielokrotnie inne baterie
i zawsze przed wymianą mi badano te stare. Nie zauważyłam by ceny
tam były wygórowane. Oczywiście jak na sklep, bo Allegro to już inna
melodia.

Pozdrawiam
Ewa

Re: Baterie
masz może jakiś aparat fotograficzny pod ręką?
Dwie wyraźne fotki płytki (z obu stron) prawdopodobnie by
rozwiązały problem.
Moglibyśmy podpowiedzieć gdzie jest plus a gdzie minus.
--
pzdr, j.r.

Re: Baterie

Dzięki.
Mogłabym zrobić zdjęcia komórką, ale nie wiem gdzie je umieścić.

Pozdrawiam
Ewa

Re: Baterie

Najprościej - imageshack.us

Re: Baterie
Nie wiem po co tak dziewczyne kołujecie ;)
Baterie zawesze leżą minusem do płytki,
a na plusie pierwszej kładzie się minus
nastepnej. Wszystko przykrywa blaszka
plusowa.

<Skróty myślowe zamierzone i celowe> ;)

Yozwig

Re: Baterie

Z tego co ona pisze, baterie nie lezą na płytce tylko
w płytce drukowanej jest dziura w której są baterie
i spięte są blaszkami/drucikami po obu stronach.

Re: Baterie

To fatycznie sprawa się komplikuje ;)
Ale mocno dziwi mnie, że producent zostawił
taką "dowoność". Może jednak któraś blaszka
jest krótsza?

A kolega to paranauki porzucił? ;)

Yozwig

Site Timeline