Bateria termoelekryczna - Page 3

Re: Bateria termoelekryczna

Ta metoda nie, bo termoelektryki maja znikoma sprawnosc i nie sa
przezroczyste. Tak jak ze swieczka - Peltier ja troche zaslania.
Choc niby moglby byc lustrzany.
A uzywac zarowki zeby podgrzac peltiera, z ktorego zasilac LED .. to
tylko urzednik moze wymyslec :-)

Za to o ile pamietam to byly pomysly takie zeby banke zarowki pokryc
warstwa przepuszczajaca swiatlo a odbijajaca podczerwien do srodka.
Ale sie chyba na pomysle lub prototypach skonczylo, nie wiem czemu.

J.

P.S Poblem mam powazny - w zyrandolu lepiej wygladaja swietlowki "duze
kule" czy "fantazyjne spirale" ?

Re: Bateria termoelekryczna

Eeeee...
W┼éa┼Ťnie o┼Ťwietla moje biurko taka ┼╝ar├│wka.

pzdr
mk

Re: Bateria termoelekryczna

I jakie ma parametry ?
A typ jakis ma ?

J.

Re: Bateria termoelekryczna

Halogen jak to halogen... Ok. 20.6 lm/W. Klasa energetyczna B.
Moc: 30 W.

Kupi┼éem bo z wystawionych na p├│┼éce mia┼éa najwy┼╝sz─ů temperatur─Ö
barwow─ů... ale to nie to samo co Osramy Active White :(((( - teraz ju┼╝
nie do dostania.
Trzeba zacz─ů─ç szuka─ç LED├│w o wysokim CRI.

Philips EcoClassic50.

Opis ze strony:
<cytat>
Technologia, kt├│ra kryje si─Ö w ┼╝ar├│wkach halogenowych EcoClassic50 jest
niezwykle przemy┼Ťlna. Wn─Ötrze ┼╝ar├│wki pokryte materia┼éem odbijaj─ůcym
promienie podczerwone przesyła odbite promienie z powrotem do włókna,
zupełnie jak lusterko. Dlatego w odróżnieniu od zwykłych żarówek, które
powoduj─ů utrat─Ö energii w postaci znacznych ilo┼Ťci ciep┼éa, ┼╝ar├│wki
EcoClassic50 odbijaj─ů to ciep┼éo do w┼é├│kna, gdzie zostaje ponownie
zu┼╝ytkowane. Dzi─Öki temu pozwalaj─ů obni┼╝y─ç zu┼╝ycie energii o po┼éow─Ö.
<!cytat>

http://www.philips.pl/c/other-light-bulbs/ecoclassic50-30-w-52-w-zwykly-trzonek-cieple-biale-swiatlo-872790025023710/prd /

Takie marketingowe bla, bla, bla...
20 lm/W wra┼╝enia nie robi. Spodziewa─ç mo┼╝na by si─Ö czego┼Ť wi─Öcej...

Wn─Ötrze ba┼äki (wewn─Ötrznej) faktycznie jest czym┼Ť pokryte - na oko, co┼Ť
jakby delikatna warstwa antyrefleksyjna.
Przypuszczam, ┼╝e i w wielu innych ┼╝ar├│wach halogenowych stosuje si─Ö ten
trik i podobne.

pzdr
mk

Re: Bateria termoelekryczna

No wlasnie - nie robi wrazenia.
A wiec .. jakas podpucha z ta podczerwienia ?

od wewnetrznej strony ? wolframem i jodkiem wolframu :-)

rurka to nie jest dobry ksztalt do odbijania promieniowania, no chyba
ze wlokno osiowe i bardzo dlugie.

J.

P.S. wlasnie potrzebuje 15W E14 mozliwie krotka - w lodowce sie
spalila. Szukac jakiegos LED ?

Re: Bateria termoelekryczna

Dzisiaj w markecie patrzy┼éem na p├│┼ék─Ö z ┼╝ar├│wkami. By┼éy te┼╝ jakie┼Ť takie
specjalistycne "do piekarnika", "do kuchenki" czy c├│┼Ť. Zdaje si─Ö, ┼╝e po
20-30 zł, nie zapamiętałem dokładnie. Więc chyba szukać.

Re: Bateria termoelekryczna

technicznie jestem za, ale ekonomicznie .. zwykla zarowka chyba
wystarczy do konca zycia lodowki :-)

J.

Re: Bateria termoelekryczna

Poprzednia nie wystarczyła. Może to znak, że trzeba lodówkę zmienić?

--
Jarek (ładnie to tak w nocy podjadać?)

Re: Bateria termoelekryczna
albo przej┼Ť─ç na diet─Ö :-)

Re: Bateria termoelekryczna

gdzie┼Ť mi si─Ö obi┼éo kiedy┼Ť o uszy, ┼╝e takie co┼Ť chyba Philips w
┼╝ar├│wkach samochodowych robi/robi┼é i ┼╝e by┼éy jakie┼Ť przepychanki
patentowe o to

--
Pozdr.
Michał

Re: Bateria termoelekryczna

Kiedy─╣┬Ť w ─╣┬ÜN by─╣┬é opis generatora - gazowy palnik grzej├ä┬ůcy emiter IR, na
─╣┬Ťciankach walca otaczaj├ä┬ůcego emiter panele PV krzemowe, to co nie
pochłonięte przeszło na wylot było odbijane znowu w kierunku emitera
zmniejszaj├ä┬ůc zapotrzebowanie na moc grzejn├ä┬ů.

Też nie wiem. Ten pomysł jest oczywisty :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Re: Bateria termoelekryczna

E tam kilka procent. Partyzant przy nim siedzi, groch├│wk─Ö gotuje, suszy
onuce, grzeje dup─Ö, dymem odp─Ödza komary itd. Nadawanie meldunk├│w przez
radio zasilane z baterii termopar, to tylko jeden z po┼╝ytk├│w z ogniska,
produkt uboczny. Sprawno┼Ť─ç, to rzecz wzgl─Ödna.

Re: Bateria termoelekryczna

Zale┼╝y jak t─ů sprawno┼Ť─ç liczy─ç - bior─ůc pod uwag─Ö ┼╝e ludzie rozpalaj─ů
ogniska i nie wytwarzaj─ů przy tym ┼╝adnego pr─ůdu... darmowa energia :)
Poza tym nadal s─ů na ┼Ťwiecie miejsca gdzie ┼éatwiej o paliwo do ogniska
ni┼╝ o elektryczno┼Ť─ç. Bardziej ciekawi mnie jak du┼╝y jest taki generator
- w "Zabawkach" nie by┼éo szczeg├│┼éowego opisu - my┼Ťla┼éem ┼╝e jest to po
prostu garnek z wielowarstwowej blachy ("zimna" strona termopary
ch┼éodzona wod─ů/zup─ů) - czyli w wyposa┼╝eniu turysty generator
zast─Öpowa┼éby zwyk┼éy garnek (mo┼╝e troch─Ö ci─Ö┼╝szy) - inna sprawa je┼Ťli
trzeba ze sob─ů taszczy─ç dodatkowe urz─ůdzenie

Re: Bateria termoelekryczna
http://pl.wikipedia.org/wiki/Radioizotopowy_generator_termoelektryczny

--
| Bart─╣┬éomiej Ku─╣┼čniewski
Re: Bateria termoelekryczna

W sumie to na biwak tez by byla dobra. Zamiast podlaczac butle do
kuchenki, to podlaczamy do malego silnika odrzutowego. A na wylocie
garnek.

J.

Re: Bateria termoelekryczna

Mam Wojciechowskiego (chyba niebieski)i nie pami─Ötam takiego okre┼Ťlenia
"kocio┼éek partyzancki". Pami─Ötam rysunek termopar na lamp─Ö naftow─ů, ale
(raczej) nie by┼éo tam tego okre┼Ťlenia.
Chyba że w żółtym?

Artur(m)

Re: Bateria termoelekryczna

Dlaczego nie osi─ůgalne?

Dzi┼Ť si─Ö to robi na module Peltiera (ok 20 PLN) i uk┼éadzie LTC3108 (ok
30 PLN).

pzdr
mk

Re: Bateria termoelekryczna
&gt; Mam w planach sprobowac, na razie sprawa rozbija sie o palnik - nie

&gt; potrafie zespawac tych drutow. A moze jak na elektronika przystalo

&gt; zaczac od zrobieni spawarki TIG ?:-)

&gt;

Bierzesz menzurke , na dno kilka mL rteci , na to olej powiedzmy tyle aby
przykryc cala rtec , skrecasz swoje 2 przewody .

Do tego kondensator , na moje oko 4700uF/ 50V lub inne zrodlo pradu :), jeden
biegun kondensatora laczysz przewodem do rteci a drugi biegun do termopary ,
zanurzajac termopare w rteci robisz spaw . Opis pochodzi z ksiazki .
Nie jestem pewien ale w minimalnym stopniu biegunowosc moze miec znaczenie .

Re: Bateria termoelekryczna

Spawam często termopary na zwykłej szczotce węglowej wydartej z silnika.
Wystarczy 30 V z autotransformatora i odrobina wprawy. Wprawdzie
szczotka to nie czysty grafit, ale mnie nie interesuje dok┼éadno┼Ť─ç wi─Öcej
jak 1 cyfra po przecinku. W necie mo┼╝na znale┼║─ç oferty na spawarki z
elektrod─ů ze sproszkowanego grafitu.

--
P. Jankisz
Re: Bateria termoelekryczna

Na pewno taka kolejno┼Ť─ç? Tj. zamykamy obw├│d w momencie zanurzenia?
Troszk─Ö ryzykowne...
Zdecydowanie lepiej do zamykania obwodu wykorzysta─ç tyrystor.
Kondensator na moje oko tak o rz─ůd wielko┼Ťci wi─Ökszy - chocia┼╝ do
drobnych drucik├│w mo┼╝e i wystarczy.
Zamiast rtęci łatwiej dostępny będzie roztopiony stop lutowniczy.

pzdr
mk

Site Timeline