Bateria do Creatiwe Gigaworks T40

Witam! Jestem mało doświadczony w sprawach elektroniki. Chciałbym moje kolumny Creatiwe Gigaworks T40 wyposażyć w baterie. Zasilacz do kolumn jest zewnętrzny, podłącza się przez gniazdko, na którym jest napisane 27V. Zasilacz, który tam podłączam ma napisane: 20V-2800 mA. Oczekiwane przeze mnie minimum grania na baterii to 2 godziny. Czy uda mi się kupić odpowiedni akumulator? Żelowy? Jaką ładowarkę do niego dokupić? Czy mogę na stałe spiąć zestaw głośników z ładowarką i akumulatorem? Ile to może wszystko kosztować? A może lepiej kupić gotowy przenośny zestaw nagłośnieniowy i nie psuć sobie moich głośników? Pozdrawiam - JanuszWo

Reply to
JanuszWo

Użytkownik "JanuszWo" <jannus_tl@taki_gaz.pl> napisał w wiadomości news:kqolom$a4g$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Przede wszystkim pobór prądu zależy od tego, jak głośno gra. Najlepiej byłoby podłączyć amperomierz i sprawdzić, jaki prąd jest pobierany.

najprościej byłoby zestawić np. 16-20 akumulatorów NIMH 2700mA, cena ok.

200zł. Ładowany może być cały pakiet 14 godzin prądem 270mA, chyba że kupisz takie, które można ładować większym prądem.

Jeśli ustawisz mały prąd łądowania to można, ale po co? Czym to się różni od zasilacza?

Wszystko zależy od mocy. Mały zestaw o mocy ok. 5W kosztuje poniżej 100zł. Ja kupiłem żonie 3W za 50 zł zasilany jednym akumulatorem żelowym. Żona słucha na małej mocy, więc akumulator starcza na jakieś 5 godzin.

Reply to
Andrzej

taniej będzie 2 żelki po 12V, albo ogniwa 18650 z laptopów. Ale czy to ma sens? Raczej nie.

ToMasz

Reply to
ToMasz

A sprawdził ktoś, czy to na pewno ma zasilanie DC?

Na zasilaczu nie jest napisane, że daje DC. Przy gniazdku, do którego podłącza się zasilacz jest napisane 27V DC IN. Pozdrawiam - JanuszWo

Reply to
JanuszWo

Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:01:05 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

W srodku na pewno ma DC. Ale moze potrzebowac dwoch kompletow baterii, albo przetwornicy :-)

wyższe napięcie, w kazdym razie wyzsze niż 5V powninno się przekładać na jakość dzwięku. na szybko możesz spróbować połączyć szeregowo dwa dowolne akumulatory 12v, nie wiem z elektronarzędzi, zabawki alarmu albo samochodów. NA takim zasilaniu sprawdź czy i jak będzie działać. Potem szukaj akumulatorów. żelki chińskie są tanie, ale pojemność mają naciąganą i trwałość max 2 lata. chociaż z bateriami w laptopach jest nie wiele lepiej. mozesz też kupić ogniwa z laptopów, za mniej niż 10zł, potrzeba by ich było 6, może 7, więc tragedii niema. załóż jednak że mają pojemność maks 2ah. czyli wspomniane 3 ampery na oko będą dawać przez 30 minut pytanie do doświadczonych kolegów. Po cholere te _AKURAT_ 27V? jakiś wzmacniacz tda nie działa ładnie na 24v a na 27 dużo lepiej? Coś może wybuchnąć jak bedzie 30V? kondensatorki są chyba na 35V?

ToMasz

Reply to
ToMasz
[...]

Ba tak wyszło z założeń.

A czy to wymusza stosowanie akurat napięcia 35V?

Załóż przez chwilę, że to zasilacz niestabilizowany, który przy 230V na wejściu daje 27V na wyjściu. A ile da przy 265V na wejściu?