Bateria do Creatiwe Gigaworks T40

Witam!
Jestem mało doświadczony w sprawach elektroniki. Chciałbym moje kolumny
Creatiwe Gigaworks T40 wyposażyć w baterie. Zasilacz do kolumn jest
zewnętrzny, podłącza się przez gniazdko, na którym jest napisane 27V.
Zasilacz, który tam podłączam ma napisane: 20V-2800 mA. Oczekiwane
przeze mnie minimum grania na baterii to 2 godziny. Czy uda mi się
kupić odpowiedni akumulator? Żelowy? Jaką ładowarkę do niego dokupić?
Czy mogę na stałe spiąć zestaw głośników z ładowarką i akumulatorem?
Ile to może wszystko kosztować?
A może lepiej kupić gotowy przenośny zestaw nagłośnieniowy i nie psuć
sobie moich głośników?
Pozdrawiam - JanuszWo
--
popraw gaz w adresie

Re: Bateria do Creatiwe Gigaworks T40

Przede wszystkim pobór prądu zależy od tego, jak głośno gra.
Najlepiej byłoby podłączyć amperomierz i sprawdzić, jaki prąd jest
pobierany.

najprościej byłoby zestawić np. 16-20 akumulatorów NIMH 2700mA, cena ok.
200zł.
Ładowany może być cały pakiet 14 godzin prądem 270mA, chyba że kupisz takie,
które można ładować większym prądem.

Jeśli ustawisz mały prąd łądowania to można, ale po co?
Czym to się różni od zasilacza?

Wszystko zależy od mocy. Mały zestaw o mocy ok. 5W kosztuje poniżej 100zł.
Ja kupiłem żonie 3W za 50 zł zasilany jednym akumulatorem żelowym.
Żona słucha na małej mocy, więc akumulator starcza na jakieś 5 godzin.

Re: Bateria do Creatiwe Gigaworks T40

taniej będzie 2 żelki po 12V, albo ogniwa 18650 z laptopów.
Ale czy to ma sens? Raczej nie.

ToMasz

Re: Bateria do Creatiwe Gigaworks T40
Hello ToMasz,

A sprawdził ktoś, czy to na pewno ma zasilanie DC?

 RoMan
Re: Bateria do Creatiwe Gigaworks T40

Na zasilaczu nie jest napisane, że daje DC. Przy gniazdku, do którego
podłącza się zasilacz jest napisane 27V DC IN.
Pozdrawiam - JanuszWo
--
popraw gaz w adresie

Re: Bateria do Creatiwe Gigaworks T40
wyższe napięcie, w kazdym razie wyzsze niż 5V powninno się przekładać na
jakość dzwięku. na szybko możesz spróbować połączyć szeregowo dwa
dowolne akumulatory 12v, nie wiem z elektronarzędzi, zabawki alarmu albo
samochodów. NA takim zasilaniu sprawdź czy i jak będzie działać. Potem
szukaj akumulatorów. żelki chińskie są tanie, ale pojemność mają
naciąganą i trwałość max 2 lata. chociaż z bateriami w laptopach jest
nie wiele lepiej. mozesz też kupić ogniwa z laptopów, za mniej niż 10zł,
potrzeba by ich było 6, może 7, więc tragedii niema. załóż jednak że
mają pojemność maks 2ah. czyli wspomniane 3 ampery na oko będą dawać
przez 30 minut
pytanie do doświadczonych kolegów. Po cholere te _AKURAT_ 27V? jakiś
wzmacniacz tda nie działa ładnie na 24v a na 27 dużo lepiej? Coś może
wybuchnąć jak bedzie 30V? kondensatorki są chyba na 35V?

ToMasz

Re: Bateria do Creatiwe Gigaworks T40
Hello ToMasz,

Sunday, June 30, 2013, 2:37:07 PM, you wrote:

Ba tak wyszło z założeń.

A czy to wymusza stosowanie akurat napięcia 35V?

Załóż przez chwilę, że to zasilacz niestabilizowany, który przy 230V
na wejściu daje 27V na wyjściu. A ile da przy 265V na wejściu?

 RoMan
Re: Bateria do Creatiwe Gigaworks T40

W srodku na pewno ma DC.
Ale moze potrzebowac dwoch kompletow baterii, albo przetwornicy :-)