BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?

Pytanie kieruje do kolegow (kolezanek) z okolic Bartoszyc w Olsztynskiem.
Bawiac swego czasu w tamtej okolicy u rodziny stwierdzilem ze nie odbieraja
TVN.
Moje rozwazania prowadza do wnosku ze nie jest to sprawa anteny.
Trzeba nieco zainwestowac. Pod rozwage wybralem nadalnik z Olsztyna lub
Elblaga.
Wybrane nadajniki sa dosc slabe, np. olsztynski 1KW i polozony jest w
kierunku "przez miasto" (zaklocenia).
Rozwazam wzmazniacz antenowy kanalowy. Robi sie je na zamowienie.
http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz&kana%C5%82owy,search-4344

Nie wiem czy do tego czasu uruchomiono nadajnik w Lidzbarku Warminskim.

Konkretnie jest to wieś Plesy w okolicy Bartoszyc.
Interesuje mnie wszystko.
Typ anteny, wzmacniacze, zwrotnice, wysokosc masztu. Jak to polaczyc z
innymi sygnalami w instalacji.
Wrazenia z eksploatacji.
Instalacja jest do domu jenorodzinnego. Koszta sa istotne.
Pozdrawiam,
W.

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?
dyskusyjnych:i5livf$4mh$ snipped-for-privacy@news.net.icm.edu.pl...

proponuję pl.rec.telewizja

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?

Niby tak. Nie spodziewam się tam jednak odpowiedzi.
Problem jest sprzętowy a podejmowana "tam" tematyka jest raczej o
charakterze "co wybrać".
pzdr
W.

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?

a nie prosciej przez satelite? mala antenka sat. na pewno bedzie tansza i
latwiejsza w eksploatacji niz skomplikowana instalacja anten,
przedwzmacniaczy itd. mniejsze ryzyko uderzenia pioruna, zamokniecia,
uszkodzenia kabla czy anten przez wiatr... no i jakosc o niebo lepsza +
dodatkowe kanaly w bonusie.

nie wspominajac juz ze zrobisz cos specjalistycznego, a zmienia ci
czestotliwosci nadajnikow lub ich lokalizacje i zostaniesz z kupa zbednego
zlomu...

--

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?

Coz, takie ryzyko tez istnieje...
Podejmuje je jednak.
Nie sadze zeby to na mapie odbioru byla jakas biala plama.
Jakos "to" tam sie robi.
Dlatego pytam.

pozdrawiam
W.

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?

    Ale zdajesz sobie sprawę, że jest to inwestycja na rok, czy góra dwa, bo
później będą multipleksy DVB-T i częstotliwość zapewne całkiem inna?

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?

E tam !

Mogę Ci zrobić prezent z uzywanego wzmacniacza kanałowego na 41 kan.

Poczytać:
 http://www.dipol.com.pl/poradnik_dla_budujacego_dom_dodatek.htm

Ja bym próbował z Gdańska na tej antenie, na początek bez wzmacniacza
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_profesjonalna_uhf_atv_21-38-69_A8812.htm

--
Włodek

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?

To brzmi obiecujaco! Czyli nie jest tak zle.

No!
I juz jakis konkret przemawiajacy za nadajnikiem z Olsztyna! (41 kanal) 35
km.
Kolega z tamtych okolic?
Co to za wzmacniacz?
Co robi?
Jestem zainteresowany.

Czytalem.

http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_profesjonalna_uhf_atv_21-38-69_A8812.htm
Moc 20KW, tylko ta niewielka wysokosc ponad poziom terenu. No i odleglosc -
95km.

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?

Wielkie PRZEPRASZAM
to wzmacniacz na 39kanał, dla Ciebie na nic raczej

Nie

Wzmacniacz firmy KMB
z tego co pamietam mozliwa do przyjecia jakość za niską cenę,
aczkolwiek firmę chyba szlag trafił - strona www nie istnieje
można poszukać tu
http://www.dipol.com.pl/teoria_i_zastosowanie_wzmacniaczy_kanalowych_bib69.htm

25 dB wzmocnienia w zamawianym kanale, 5 dB wzmocnienia w pozostałym paśmie

j.w. przepraszam, pamietałem że mam wzmacniacz o 1 kanał odstepu od 40 tylko
jak sie okazało nie w ta stronę

http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_profesjonalna_uhf_atv_21-38-69_A8812.htm

Trzebaby policzyć, ale i tak moze sie udać lub nie, czasami pomaga
zawieszenie anteny na okreslonej wysokości (wcale nie najwyżej jak się da).

--
Włodek

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?
odpowiedz na pl.rec.telewizja

bo tam jest wiecej ludzi, co moga pomoc i podyskutowac na ten temat.

--
ThinkXtra

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?
- 2010.01.26: 41 - TVN (Olsztyn *Pieczewo*): zmiana offsetu z ? na 0,
- 2010.01.25: 59 - TVN (Gdańsk *Jaœkowa Kopa*): zmiana offsetu z ? na 8P,

Czy mogę prosić o wyjasnienie powyzszych terminow?
Nie wiem jak to sie przeklada na moj problem.

Pozdrawiam,
W.

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?

Już wiem, znalazłem

Co ponadto ustaliłem:
Nadajnik z Olsztyna promieniuje na polnoc.
Nadajniki analogowe w Olsztynie przestana nadawac analogowo 30.09.2012.
Nie wiem czy wszystkie.
Nie wiem czy emisja cyfrowa bedzie wznowiona na tych samych kanalach.

Czyli gra jest warta swieczki tylko koszta musza uwzgledniac date
30.09.2012.
Potrzebna jest antena silnie kierunkowa Yagi z 21-30 elementow.
Wzmacniacz kanalowy.
Może cos z tego przyda się do odbioru cyftowego . . .
Efekt nie jest zagwarantowany.

Bardzo dziekuje za wszystkie rady.
Pozdrawiam,
W.

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?

Antena moze akurat się przyda.

--
Włodek

Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?

tzn, fachowca zamawiają tylko ludzie, dla których koszta nie są istotne?
;)

e.

Site Timeline