Bardzo proszę o pomoc PCB

Witam jest to moja pierwsza płytka i chciał bym prosić o pomoc bo nie wiem jak ją zaprojektować, używam programu ExpressPCB. Dobrze by było jak by ktoś mi podesłał plik z gotowcem, ale będe się cieszyć nawet z szkicu w paincie ;] :D To jest strona z projektem

POMOCY !!!

Reply to
Michał Kurkiewicz

Przy tylu elementach to zrob pajaka i poziomie umiejetnosci wynikajacym z pytania to zrob pajaka.

Reply to
darnok

Ale bardzo zależy mi na nauce tego jak to wykonać, dlatego proszę o pomoc. Pająk to kabelkami połączyć tak ?

Reply to
Michał Kurkiewicz

Pajak to polutowac to wszystko bez uzycia plytki. przy uzyciu istniejacych dlugich nózek ktore maja elementy i ew. dodatkowych drucikow. Ale to masz kiepskie podejscie skoro gotowca szukasz bez prob zrobienia tego samemu i prosb o ewentualne poprawki ze strony grupy. To prosty projekt i trudno tu popelnic bledy wiec tym bardziej powinienes probowac sam.

Reply to
darnok

Zacznij od zmiany programu na np Kicad albo Eagle - znacznie wieksze prawdopodobienstwo pozyskania pomocy

Reply to
PAndy

Użytkownik Michał Kurkiewicz napisał:

Obawiam się, że ten układ nie ma prawa działać :-( To miało być coś na wzór mostka H do dwukierunkowego sterowania silnika DC. Problem w tym, że na schemacie są same N-MOS-y i "górne" mosfety (Q1 i Q2) w takim układzie nie będą miały szans wejść w przewodzenie.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

P.S. Tranzystory BS170 mają dopuszczalny prąd przewodzenia Id=500mA więc silniczek raczej malutki.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

raczej działa ale dalej potrzebuje pomocy :(

Reply to
Michał Kurkiewicz

Michał Kurkiewicz napisawszy:

No przecież stoi jak byk:

Co będzie potrzebne?- sprawna kamerka internetowa,

- stary CD-ROM - w sumie dowolny,

- garstka części elektronicznych (szczegóły poniżej),

- wtyk DB9 żeński (z dziurkami),

- uniwersalna płytka drukowana,

- jeden wolny port COM w komputerze PC,

- lutownica,

- troszkę przewodów, cyny i topika,

- jeden długi, zimowy wieczór.

Polecam zwrócić uwagę na: "uniwersalna płytka drukowana". Do sklepu "za rogiem" marsz! polecam dokładniejsze przeczytanie artykułu:

z pomocą... "jeden długi, zimowy wieczór" - jako że w kalendarzu czrwiec, wieczory krótkie, to musisz poczekać co najmniej do listopada :)

pozdro i powodzenia Dino

Reply to
Dino

Użytkownik "Michał Kurkiewicz" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:g2mk5g$57q$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Chcesz się uczyć? To w czym problem? W sieci jest pełno darmowych tutoriali do np Protela 99SE. Sam się tak uczyłem kilka lat temu. Tam robisz schemat jak na rysunku a potem ze schematu robi się płytkę. Raczej nikomu nie będzie się chciało bawić w robienie płytki za Ciebie.

Pozdrawiam

Reply to
Michał

Michał napisawszy:

Szczególnie, że szkic w paincie zajmie więcej czasu niż normalny projekt protelowy czy eaglowy.

pozdro Dino

Reply to
Dino

Tu masz podobną zabawkę tyle, że na silniczkach krokowych:

Płytka, ze zdjęcia nie wygląda na skomplikowaną, dosłownie parę ścieżek, może mają gdzieś gotowy wzór od tego...

Reply to
TomTom

Ale one sa sterowane z +12V

No bo to jest silniczek do wysuwania tacki CD :-)