Awaria pralki Candy acs 1040 - err03 - nie wypompowuje wody

Witam.

Pralka od jakiegoś czasu pokazuje błąd err03 - co oznacza wg instrukcji -
niedrożny wąż odpływowy. Sprawdziłem wszystko, na pewno jest droższe, etc.
Dzisiaj wezwany pan fachowiec stwierdził uszkodzenie programatora i
zasugerował jednoznacznie zakup nowej. Nie było więc dyskusji.

Co dziwne, zdarza się, że jak puszczę pranie testowo (jakiś krótki
program) - przechodzi w całości. Rzadko, ale zdarza się.

Postanowiłem sprawdzić silnik pompy, bo może z nim są problemy. I tutaj
pytanie do Państwa - czy w silniku może znajdować się woda, jeżeli nie, czy
to ona mogła powodować komunikat err03 ?  W silniku mimo 2 uszczelek była
woda, chyba przepuszcza na osi wirnika, bo jest duży luz na tym.
Zastanawiam się więc, czy podjąć ryzyko i kupić nową pompę ?

Chodzi o ten silnik:

http://imageshack.us/photo/my-images/835/img2294gr.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/831/img2296io.jpg/

pzdr
Bogdan

Re: Awaria pralki Candy acs 1040 - err03 - nie wypompowuje wody

Wujek Google mówi , o niedrożnościach, zapchanym króćcu hydrostatu, i UWAGA
przebiciu na grzałce!

Nie wiem, IMO raczej nie, ale mogę się mylić.

Ustaw kodowanie:
http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: Awaria pralki Candy acs 1040 - err03 - nie wypompowuje wody

Witam.

Po wielu próbach chyba mam przyczynę - grzałka. Kurde, że od początku nie
zweryfikowałem tego, mimo kolegi i google rady.

Odłączenie kabli od grzałki i pranie w niskich temperaturach przebiega bez
żadnych problemów!

pzdr
Bogdan

Re: Awaria pralki Candy acs 1040 - err03 - nie wypompowuje wody

Głównie googli, a ja na to zwracałem uwagę _ze względów_ bezpieczeństwa,
nie kazdy ma "nową" instalację zbezpieczona róznicówką (IMO wyrzucałoby przy
przebiciu).

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: Awaria pralki Candy acs 1040 - err03 - nie wypompowuje wody

Podłącz pompę "na krótko" i zobacz czy chodzi.

yabba

Re: Awaria pralki Candy acs 1040 - err03 - nie wypompowuje wody
1. Pompka chodzi na 100% - po pierwsze pralka odprowadza około 95% wody z
bębna, ale potem to trwa i trwa i w końcu wyskakuje błąd. Druga rzecz,
zrobiłem test - odkręciłem pokrywę filtru - tam właśnie kręci się wirnik
pompki. A trzecia - to ten wirnik głośno pracuje - jakieś wibracje - wg mnie
to właśnie luz na osi silnika z wirninikiem powoduje ten hałas
(ocieranie/wibracje) oraz przez ten luz dostaje się woda do środka silnika

2. Zastanawia mnie i być może to kluczowa sprawa - skąd sterownik pralki wie,
że jest wąż niedrożny. Nie ma czujnika w wężu ;). Do pompki dochodzą tylko 2
przewody z prądem oraz 2 węże - jeden z bębna idzie, drugi odprowadzający.

Pytanie - czy może sterownik pralki na podstawie natężenia poboru prądu przez
silnik pompki wie, czy woda jest wypompowana ? Jeżeli tak, to by miało sens -
zalany silnik i ocierający o coś powoduje większy pobór i może sterownik
interpretuje to, jakby woda wciąż była. A po jakimś czasie przerywa program ?

pzdr
Bogdan

Re: Awaria pralki Candy acs 1040 - err03 - nie wypompowuje wody

To jest standardowy silnik do pompki wody w pralkach. Mam taki sam w Amice.
Silnik pracuje normalnie zalany wodą, bo jest nią smarowany i chłodzony.

Ja celowałbym w uszkodzenie hydrostatu lub zatkaniu jego wężyka.
Pewnie w sterowniku jest algorytm: jeżeli po czasie x woda nie opadnie
do poziomu y, wtedy zgłaszamy błąd. W mojej pralce tak jest zrobione.

Sprawdź pompkę i wężyk hydrostatu na obecność białej kleistej mazi,
pozostałości po wypełniaczu dodawanym do proszków.

Michał

Re: Awaria pralki Candy acs 1040 - err03 - nie wypompowuje wody

zostaje hydrostat do sprawdzenia, to on kontroluje poziom wody,sprawdzić
rurki, dmuchnąć w nie:)

Re: Awaria pralki Candy acs 1040 - err03 - nie wypompowuje wody

Sterownik myśli tak: kręcę tą pompką już 10 minut -> według hydrostatu woda
jest nadal w bębnie -> więc wąż jest zatkany.

Zastanawiające, że pompka nie może wypompować ostatnich 5%. Może ma takie
luzy, że nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia?

yabba

Re: Awaria pralki Candy acs 1040 - err03 - nie wypompowuje wody
Poprawny link to:
http://imageshack.us/photo/my-images/9/clipboard01rgd.jpg/

Site Timeline