AVR z dwoma A/C ?

Witam.

Muszę mierzyć dwa napiecia +-1V. Interesuje mnie rozdzielczość realna
9bit, oczywiście im więcej tym lepiej. Napięcia mają charakter
różnicowy. Musza być mierzone _jednocześnie_. Odpada więc A/C z
multiplekserem. Poszukuje czegośc z dwoma A/C. Z tego co widzę AVRy nie
posiadają podwojnych A/C ale może ktoś jednak widział. AVR ze względu na
prędkość - wynik pomiaru musi być przetworzony, prawdpodobnie przydało
by się mnożenie sprzetowe (wstepnie licząć cykle jestem na styk mnożąc
softwareowo). Predkosc około 15k próbek/s w najgorszym przypadku (super
gdyby dalo radę >50k). Dodatkowo musi mieć UART (transmisja po rs232).

Jeśli nie ma AVR z podwojnym A/C to co mozna by zastosować jako
zewnętrzny A/C? Nie wiem co jest aktualnie w modzie co ma SPI, jest
róşnicowe i moşe podwojne w jednej obudowie, no i cena jak najmniejsza
... ;)

Re: AVR z dwoma A/C ?

To może daj dwa wzmacniacze sample & hold przed AVRem z muktipleksowanym
A/C.

Re: AVR z dwoma A/C ?

Czy to nie jest troche za bardzo skomplikowane ;) ? Jak już coś miałbym
dodawać do uC to wystarczył by 2xA/C zewnętrzny i pewnie miałby nawet
lepszą jakość od wbudowanego.

Re: AVR z dwoma A/C ?

Pewnie tak :) Ale skoro ma być pomiar na mikrokontrolerze.
Swoją drogą to nie jestem pewien czy autorowi chodzi o to, że każde z
tych napięć jest różnicowe czy też  pojedyncze a chce znać ich różnicę i
dlatego chce je mierzyć równocześnie. Wtedy wystarczyłby jeden
przetwornik z różnicowym wejściem.

Re: AVR z dwoma A/C ?

OK. Czyli potrzebujesz dwa przetworniki - każdy z wejściem różnicowym?

Re: AVR z dwoma A/C ?

Tylko o ile beda wyzwalane jednoczesnie.

Re: AVR z dwoma A/C ?

Dziwna sprawa - łatwo znależć coś z 22-24bitów a z SAR jakoś trudniej. Z
rodziny MAX139x mają true differential i można zsynchronizować wejściem
/CS. A jest zintegorawany AD7266 posiadający 2 SAR i wejścia różnicowe.
Tylko pewnie drogi :(

Re: AVR z dwoma A/C ?

Niestety musi być tanie - może dojśc do sytuacji że będzie tego bardzo
dużo w sztukach i szukam rozwiązania możliwie najtańszego - dlatego tez
dwa scalaki a cztery scalaki to różnica w kosztach.

Re: AVR z dwoma A/C ?

Ja znalazłem coś takiego MCP3202 CI/P - 12 bitów, komunikacja po SPI.
Ma możliwość pracy w układzie różnicowym. A poniżej link do datasheet'a.

http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/74935/MICROCHIP/MCP3202.html

Pozdrawiam,
Wojtek.

Re: AVR z dwoma A/C ?

Dodam jeszcze, że jest dostępne w tme i w granicach 10zł.
Wiec jest to dość rozsądna propozycja, nabyłem już te kostki,
ale jeszcze nie używam, jakoś brak czasu na dokończenie układu.

Wojtek.

Re: AVR z dwoma A/C ?

Nie chce mi się przeglądać całości ale tam jest że to
"pseudo-differential input pair"

Re: AVR z dwoma A/C ?

Jeśli emuluja różnicowy pomiar poprzez sekwencyjne multipleksowanie to
moze to wchodzic w gre o ile jest znacznie szybsze niż zakładana przeze
mnie czestość samplowania. Pozerkam.

Re: AVR z dwoma A/C ?

Czy 1us rozjazdu mieści się jeszcze w pojęciu jednocześnie?

A moĹźe 2 AVRy z jednoczesnym wyzwalaniem pomiaru?

dspic33? :-)

Re: AVR z dwoma A/C ?

Jak się nie będzie dalo lepiej to niestety. Aplikacja to taki z lekka
DSP i zbyt duże przesuniecie powoduje spore rozbieżności współczynników
na wyjściu algorytmu. Im bardziej rownolegle pomierze tym lepsza jakość
wynikow. Nie ma więc scisłej granicy, po prostu jak najlepiej.

To już paranoja. z jednego małego uC zrobi się 3 sztuki i kompletnie
pokrecony software. AĹź takim desperatem nie jestem.

Fuj :D

Re: AVR z dwoma A/C ?

Zawsze możesz go potraktować jak przetwornik ADC z SPI. Cena i tak jest
niższa niż proponowanego wcześniej MCP32xx.

Re: AVR z dwoma A/C ?

Jesli nie będzie innego wyjscia to przerobie jakieś tiny na A/C z spi i
wyzwalaniem synchronicznym. Ale mam obawy ze jakośc A/C w avr nie jest
za duża i może opłacalne bylo by jednak wstawienie czegoś co mi te 9 bit
zapewni. W kazdym razie mam co przemyśleć.

Re: AVR z dwoma A/C ?

Zdaje się ze trzeba by dodać jakiś sensowny ref np REF198 co zwiększa ci
ilość układów na płytce :)

Re: AVR z dwoma A/C ?
Zastosuj 2 x AVR...

Re: AVR z dwoma A/C ?

Kolega pisze że zastosuje tiny (AVR). JA mu radzę żeby zastosował do
niego jakieś lepsze napięcie odniesienia. Ty w odpowiedzi radzisz żeby
zastosował 2 * AVR.
  ???
I czemu piszesz nad postem skoro inni piszą pod?