AVR z dwoma A/C ?

Witam.

Muszę mierzyć dwa napiecia +-1V. Interesuje mnie rozdzielczość realna

9bit, oczywiście im więcej tym lepiej. Napięcia mają charakter różnicowy. Musza być mierzone _jednocześnie_. Odpada więc A/C z multiplekserem. Poszukuje czegośc z dwoma A/C. Z tego co widzę AVRy nie posiadają podwojnych A/C ale może ktoś jednak widział. AVR ze względu na prędkość - wynik pomiaru musi być przetworzony, prawdpodobnie przydało by się mnożenie sprzetowe (wstepnie licząć cykle jestem na styk mnożąc softwareowo). Predkosc około 15k próbek/s w najgorszym przypadku (super gdyby dalo radę >50k). Dodatkowo musi mieć UART (transmisja po rs232).

Jeśli nie ma AVR z podwojnym A/C to co mozna by zastosować jako zewnętrzny A/C? Nie wiem co jest aktualnie w modzie co ma SPI, jest różnicowe i może podwojne w jednej obudowie, no i cena jak najmniejsza ... ;)

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały pisze:

To może daj dwa wzmacniacze sample & hold przed AVRem z muktipleksowanym A/C.

Reply to
Mario

Czy to nie jest troche za bardzo skomplikowane ;) ? Jak już coś miałbym dodawać do uC to wystarczył by 2xA/C zewnętrzny i pewnie miałby nawet lepszą jakość od wbudowanego.

Reply to
Sebastian Biały

Pewnie tak :) Ale skoro ma być pomiar na mikrokontrolerze. Swoją drogą to nie jestem pewien czy autorowi chodzi o to, że każde z tych napięć jest różnicowe czy też pojedyncze a chce znać ich różnicę i dlatego chce je mierzyć równocześnie. Wtedy wystarczyłby jeden przetwornik z różnicowym wejściem.

Reply to
Mario

Sebastian Biały pisze:

Ja znalazłem coś takiego MCP3202 CI/P - 12 bitów, komunikacja po SPI. Ma możliwość pracy w układzie różnicowym. A poniżej link do datasheet'a.

Pozdrawiam, Wojtek.

Reply to
Wojciech Bartczak

OK. Czyli potrzebujesz dwa przetworniki - każdy z wejściem różnicowym?

Reply to
Mario

Wojciech Bartczak pisze:

Dodam jeszcze, że jest dostępne w tme i w granicach 10zł. Wiec jest to dość rozsądna propozycja, nabyłem już te kostki, ale jeszcze nie używam, jakoś brak czasu na dokończenie układu.

Wojtek.

Reply to
Wojciech Bartczak

Wojciech Bartczak pisze:

Nie chce mi się przeglądać całości ale tam jest że to "pseudo-differential input pair"

Reply to
Mario

Tylko o ile beda wyzwalane jednoczesnie.

Reply to
Sebastian Biały

Jeśli emuluja różnicowy pomiar poprzez sekwencyjne multipleksowanie to moze to wchodzic w gre o ile jest znacznie szybsze niż zakładana przeze mnie czestość samplowania. Pozerkam.

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały pisze:

Czy 1us rozjazdu mieści się jeszcze w pojęciu jednocześnie?

A może 2 AVRy z jednoczesnym wyzwalaniem pomiaru?

dspic33? :-)

Reply to
Zbych

Dziwna sprawa - łatwo znależć coś z 22-24bitów a z SAR jakoś trudniej. Z rodziny MAX139x mają true differential i można zsynchronizować wejściem /CS. A jest zintegorawany AD7266 posiadający 2 SAR i wejścia różnicowe. Tylko pewnie drogi :(

Reply to
Mario

Jak się nie będzie dalo lepiej to niestety. Aplikacja to taki z lekka DSP i zbyt duże przesuniecie powoduje spore rozbieżności współczynników na wyjściu algorytmu. Im bardziej rownolegle pomierze tym lepsza jakość wynikow. Nie ma więc scisłej granicy, po prostu jak najlepiej.

To już paranoja. z jednego małego uC zrobi się 3 sztuki i kompletnie pokrecony software. Aż takim desperatem nie jestem.

Fuj :D

Reply to
Sebastian Biały

Niestety musi być tanie - może dojśc do sytuacji że będzie tego bardzo dużo w sztukach i szukam rozwiązania możliwie najtańszego - dlatego tez dwa scalaki a cztery scalaki to różnica w kosztach.

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały pisze:

Zawsze możesz go potraktować jak przetwornik ADC z SPI. Cena i tak jest niższa niż proponowanego wcześniej MCP32xx.

Reply to
Zbych

Jesli nie będzie innego wyjscia to przerobie jakieś tiny na A/C z spi i wyzwalaniem synchronicznym. Ale mam obawy ze jakośc A/C w avr nie jest za duża i może opłacalne bylo by jednak wstawienie czegoś co mi te 9 bit zapewni. W kazdym razie mam co przemyśleć.

Reply to
Sebastian Biały

Zdaje się ze trzeba by dodać jakiś sensowny ref np REF198 co zwiększa ci ilość układów na płytce :)

Reply to
Mario

dolczak pisze:

Kolega pisze że zastosuje tiny (AVR). JA mu radzę żeby zastosował do niego jakieś lepsze napięcie odniesienia. Ty w odpowiedzi radzisz żeby zastosował 2 * AVR. ??? I czemu piszesz nad postem skoro inni piszą pod?

Reply to
Mario