AVR Xmega

Nigdy ich nie uzywałem, ale cos mnie w nich zaciekawiło. W opisie uK np ATxmega128A3 jest taki ops "8/16-bit AVR XMEGA" Interesuje mnie co ma znaczyć 8/16 bit? Czy one są 8 bitowe czy moze

16 bitowe? Czym różnią się od zwykłych ATMega?
Reply to
slawek7
Marcin Wasilewski

W dniu 2011-06-21 15:00, Marcin Wasilewski pisze:

...a czy jakieś instrukcje z tego korzystają?? bo lista instrukcji jest taka sama jak w AVRach 8 bit i jakoś nie widzę tam zaawansowanych operacji na 16 bitach ;)...

Reply to
Konop
Reply to
Marcin Wasilewski

W dniu 2011-06-21 19:17, Marcin Wasilewski pisze:

No właśnie... ja tego szukałem w "Instruction Set Summary" i też nie znalazłem ;).. Nie studiowałem tego wnikliwie, może jakaś instrukcja wykonuje się w jednym cyklu zegarowym, a nie w dwóch, ale generalnie brak instrukcji w stylu dodawanie dwóch par rejestrów, odejmowanie itp itd... Tak więc XMEGA to tylko nieco lepiej wyposażona ATMEGA i tyle, a bajki o 16-bitach to niezła ściema :D...

Reply to
Konop

Dowiedziałem sie ze zwykłe AVRy posiadają bajer w postaci dodawania i odejmowania liczb 16bitowych. Wydawało mi się ze znam je trochę, ale nie zwrócilem na to uwagi. Jak ma niby wygldać ten bajer? Czy chodzi tu o to że asembler oferuje dadawanie i odejmowanie liczb 16bit?

Reply to
slawek7

Użytkownik "slawek7" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@28g2000yqu.googlegroups.com...

Jedyne co oferują to to:

ADD Rd, Rr Add two Registers Rd ← Rd + Rr Z, C, N, V, H 1

ADC Rd, Rr Add with Carry two Registers Rd ← Rd + Rr + C Z, C, N, V, H 1

ADIW Rdl,K Add Immediate to Word Rdh:Rdl ← Rdh:Rdl + K Z, C, N, V, S 2

SUB Rd, Rr Subtract two Registers Rd ← Rd - Rr Z, C, N, V, H 1

SUBI Rd, K Subtract Constant from Register Rd ← Rd - K Z, C, N, V, H 1

SBC Rd, Rr Subtract with Carry two Registers Rd ← Rd - Rr - C Z, C, N, V, H

1

SBCI Rd, K Subtract with Carry Constant from Reg. Rd ← Rd - K - C Z, C, N, V, H 1

SBIW Rdl,K Subtract Immediate from Word Rdh:Rdl ← Rdh:Rdl - K Z, C, N, V, S

2

Nie odważył bym się tego nazwać tak jak ty, ale adiw i sbiw pewne rzeczy upraszcza.

Reply to
Marcin Wasilewski

Ja tego tak nie nazwałem. Przeczytałem takie stwierdzenie w internecie na forum.

Reply to
slawek7