AVR Xmega

Nigdy ich nie uzywaB3%em, ale cos mnie w nich zaciekawiB3%o.
W opisie uK np ATxmega128A3 jest taki ops "8/16-bit AVR XMEGA"
Interesuje mnie co ma znaczyE6% 8/16 bit? Czy one sB1% 8 bitowe czy moze
16 bitowe?
Czym rF3%BFniB1% siEA% od zwykB3%ych ATMega?

Re: AVR Xmega

Po twoim poście zacząłem szukać śladów tej 16-bitowości i jedyne co
znalazłem to ALU:

The ALU operations are divided into three main categories - arithmetic,
logical, and bit-functions.

Both 8- and 16-bit arithmetic is supported, and the instruction set allows
for easy

implementation of 32-bit arithmetic. The ALU also provides a powerful
multiplier supporting both

signed and unsigned multiplication and fractional format.

Re: AVR Xmega

...a czy jakieś instrukcje z tego korzystają?? bo lista instrukcji jest
taka sama jak w AVRach 8 bit i jakoś nie widzę tam zaawansowanych
operacji na 16 bitach ;)...

  Konop

Re: AVR Xmega

Ja też nie znalazłem, chociaż przyznam się, że szukałem tylko w helpie do
AVR studio 5. Co do 16-bitów, to przecież również zwykłe AVR-y potrafią
zwracać 16 bitowe wyniki (z mnożenia). Przy dodawaniu też mamy informację o
przepełnieniu + resztę wyniku w 8 bitach, co zupełnie wystarcza, bo przecież
z dodawania dwóch liczb 8 bitowych więcej się nie uzyska. Więc jakby miało
to coś byc, to dodatkowe instrukcje pozwalające dodawać/mnożyć liczby 16
bitowe na połączonych rejestrach. Być może ATxmega ma jakieś dodatkowe
instrukcje, czy tryby istniejących instrukcji, ja ich nie namierzyłem, ale
nie twierdzę że ich nie ma.

Re: AVR Xmega

No właśnie... ja tego szukałem w "Instruction Set Summary" i też nie
znalazłem ;).. Nie studiowałem tego wnikliwie, może jakaś instrukcja
wykonuje się w jednym cyklu zegarowym, a nie w dwóch, ale generalnie
brak instrukcji w stylu dodawanie dwóch par rejestrów, odejmowanie itp
itd... Tak więc XMEGA to tylko nieco lepiej wyposażona ATMEGA i tyle, a
bajki o 16-bitach to niezła ściema :D...

  Konop

Re: AVR Xmega
DowiedziaB3%em sie ze zwykB3%e AVRy posiadajB1% bajer w postaci dodawania i
odejmowania liczb 16bitowych.
WydawaB3%o mi siEA% ze znam je trochEA%, ale nie zwrF3%cilem na to uwagi.
Jak ma niby wygldaE6% ten bajer? Czy chodzi tu o to BF%e asembler oferuje
dadawanie i odejmowanie liczb 16bit?

Re: AVR Xmega

Jedyne co oferują to to:

ADD Rd, Rr Add two Registers Rd ← Rd + Rr Z, C, N, V, H 1

ADC Rd, Rr Add with Carry two Registers Rd ← Rd + Rr + C Z, C, N, V, H 1

ADIW Rdl,K Add Immediate to Word Rdh:Rdl ← Rdh:Rdl + K Z, C, N, V, S 2

SUB Rd, Rr Subtract two Registers Rd ← Rd - Rr Z, C, N, V, H 1

SUBI Rd, K Subtract Constant from Register Rd ← Rd - K Z, C, N, V, H 1

SBC Rd, Rr Subtract with Carry two Registers Rd ← Rd - Rr - C Z, C, N, V, H
1

SBCI Rd, K Subtract with Carry Constant from Reg. Rd ← Rd - K - C Z, C, N,
V, H 1

SBIW Rdl,K Subtract Immediate from Word Rdh:Rdl ← Rdh:Rdl - K Z, C, N, V, S
2

Nie odważył bym się tego nazwać tak jak ty, ale adiw i sbiw pewne rzeczy
upraszcza.

Re: AVR Xmega
Ja tego tak nie nazwaB3%em.
PrzeczytaB3%em takie stwierdzenie w internecie na forum.

Site Timeline