działa, ale nie do końca

Też nie rozumiem upartego stosowania np 8MHz, skoro 7.3728 da niewiele wolniejszego procka, i zero problemów z komunikacjami.

Reply to
BartekK

W dniu 2013-01-03 11:46, BartekK pisze:

Może potrzebuje jakiejś okrągłej wartości przy przerwaniu z timera.

Reply to
Mario

A kto broni użyć takiego kwarca? BTW ja nigdy nie miałem żadnych problemow z usartem przy osc. wew 8Mhz w pickach (fosc 32/4), o tabeli % stopy błędów w dokumentacji producenta przypomniałem sobie podczas tej dyskusji, nigdy na to nie zwracałem uwagi, pewnie dlatego, ze uznałem to za jedynie ciekawostkę przyrodnicza :-)

Reply to
Marek

Marek snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał(a):

Przy niższych prędkościach jest spoko, od 57600 bps pojawiają się schody.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

BartekK snipped-for-privacy@drut.org napisał(a):

Uściślę tylko, że w np. ATmega8 dla szybkich kwarców i niskich prędkości potrzebne są wartości powyżej 255 i wtedy oprócz rejestru UBRRL używa się też UBRRH (tworzące razem 16-bitowy UBRR).

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Używam tylko 57600 (zadko) i 115200.

Reply to