AVR TVOUT - ktory sposob lepszy

Mam przed oczami 2 schematy.Pierwszy to schemat AVRTV z EDW 02.2008 z
dwoma tranzystorami i kupB1% elementF3%w po stronie TV. Drugi to vidterm64
ze strony http://www.mikrocontroller.net/topic/53140 , tu jakby mniej
skomplikowany schemat. Czy ten pierwszy jest w jakis sposob lepszy?
Prosze o spojrzenie fachowym okiem.

Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy

Witam
Jeśli Kolega zamieści gdzieś schemat z EDW to mogę porównać. Sporo
dłubałem w kwestii generowania obrazu na procesorach AVR i ARM. To co
jest na podanej stronie korzysta z portu SPI jako rejestru video i
licznika w trybie PWM do generowania impulsów synchro.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy
On 21 Lut, 13:52, Grzegorz Kurczyk

ProszEA% bardzo
http://yfrog.com/2oschematwj

Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy

W zasadzie to różnice tylko w układzie "sklejania" sygnału wideo do
kupy. Ciekawi mnie tylko ten układ z
http://www.mikrocontroller.net/topic/53140 bo interfejs SPI po
zakończeniu nadawania wystawia stan wysoki. W swoich rozwiązaniach
negowałem sygnał MOSI pojedynczym inwerterem, a dopiero potem sumowałem
z sygnałem synchronizacji. W układzie z http://yfrog.com/2oschematwj
zrobiono to na tranzystorze T1 (na inwerterze TTL miałem ostrzejszy
obraz niż w układzie inwertera z tranzystorem). Po wstępnej analizie
kodu z układu http://www.mikrocontroller.net/topic/53140 widzę, że autor
robi jakiś trik z wyjściem PB1 którym wymusza stan niski po wyłączeniu
SPI. Z tego co widzę na zdjęciu z ekranu pojawia się ten sam problem,
który miałem w postaci przerwy między znakami o szerokości jednego
pixela (ze względu na brak bufora port SPI na pełnej prędkości nie
potrafi wysyłać bitów ciurkiem - pojawia się jednobitowa przerwa). Dużo
lepiej do tego celu nadaje się ATmega88. W tych prockach można
wykorzystać UART w trybie SPI. Ponieważ UART ma jednobajtowy bufor
sprzętowy, to bity lecą ciurkiem i na wyświetlanym obrazie nie ma
przerw. Tyle, że wtedy nie ma UART-a do komunikacji z terminalem.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy
On 21 Lut, 19:37, Grzegorz Kurczyk

Czyli jeB6%li zaleBF%y mi na prostocie to mogEA% zastosowaE6% sposF3%b z
http://www.mikrocontroller.net/topic/53140 .
Te uproszczenia w sumowaniu sygnaB3%u nie sa w BF%aden sposF3%b szkodliwe
dla sprzEA%tu pod ktF3%ry go podB3%B1czymy ?

ChcEA% ten schemat zastosowaE6% do prezentowania pomiarF3%w temp itp. Chce
to podB3%B1czyE6% przez modulator do zwrotnicy antenowej w moim domku w
celu prezentowania pomiarF3%w na wszystkich odbiornikach.

Pozdrawiam
PrzemysB3%aw

Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy

Tak

Nie są szkodliwe.

Tym bardziej gdy planujesz do tego podłączyć modulator, to mogłoby
zaszkodzić co najwyżej modulatorowi, ale tak jak pisałem wyżej nic się
nie stanie.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy
On 21 Lut, 21:20, Grzegorz Kurczyk

Ok, dzieki.

To jeszcze takie maB3%e pytanko troszkEA% zwiB1%zane z tematem (bo modulato=
mam 2 wejB6%ciowy i sB1% do niego podB3%B1czone 2 kamerki). Jak najproB6%c=
iej
przeB3%B1czaE6% sygnaB3% z dwF3%ch kamerek (composite). Czyli z jednej str=
ony
mam 2 chinche a z drugiej chce mieE6% jeden chinch. Attiny13 +
przekaBC%nik ? To chyba zle rozwiazanie. Ze wzglEA%du na haB3%as i BF%ywotn=
oB6%E6
przekaBC%nika przy przeB3%B1czaniu raz na np. 5 sekund. Tranzystor tez ma
przeciez zawsze jakis opF3%r i chyba beda straty na sygnale.

Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy

Do tego co kombinujesz możesz też wyświetlać coś na tle obrazu z kamrey
(takie OSD). Widziałem gdzieś takie rozwiązanie też na AVR i układziku
do separacji impulsów synchro - ten układ był do jakiegoś modelu
latającego ale już nie pamiętam gdzie to widziałem. Jeśli chodzi o
przełączanie sygnału composite to jest to możliwe na zwykłych kluczach
analogowych 4066. Super wygląda takie przełączanie jak masz
zsynchronizowane kamery - niektóre na ~24V synchronizują się z siecią,
bywały też z wejściem synchro.

Mirek.

Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy

O! jest - proszę bardzo:

http://dzl.dk/projects/electronics/osd/osd.html

http://webx.dk/rc/video-wireless/video-osd.htm

Mirek.

Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy

Zastosuj klucze analogowe. Choćby popularnego CD4066.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy
On 21 Lut, 21:53, Grzegorz Kurczyk

ok, dzieki

Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy
Hello Grzegorz,

Klucze analogowe muszą być zasilane napięciem ze sporym marginesem w
stosunku do sygnału, który mają przenosić. Dotyczy to zarówno
marginesu od plusa zasilania jak i od masy. Jeśli sygnał wejściowy z
kamerek jest przekazywany bez składowej stałej, to trzeba będzie 4066
zasilać napięciem symetrycznym +/- 3V co najmniej. Jeśli ze składową
stałą, to -2.5/+3.5V lub symetrycznie +/- 3.5V. Trochę to
kłopotliwe...