AVR Studio 5

Jeszcze chyba nikt nie pisał, a od kilku dni jest dostępne
AVR Studio 5.

http://www.atmel.com/dyn/products/tools_card.asp?tool_id17%212&source=avr_5_studio_overview

Re: AVR Studio 5

Jakieś godne uwagi nowości?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Całkowicie zmieniony interface, obsługa C bez żadnych zabaw z instalowaniem
gcc.
Używam dopiero 24 godziny i jedyne co mogę powiedzieć, że projekty z
"czwórki" pisanej pod GCC kompilują się. Można równolegle mieć zainstalowane
obie wersje, więc dużo nie tracisz instalując 5-tkę. No może poza miejscem
na HD.

Re: AVR Studio 5

Mi za bardzo nieprzypadB3%a najnowsza wersja studia do gustu, poniewaBF%
po podB3%B1czeniu wymusza aktualizacje firwaru mojego avrdragona, ktory
niewspomaga juz programowania HighVoltage.

Re: AVR Studio 5

HV przydaje się od święta chyba, że akurat piszesz aplikację na mały scalak,
która musi używać RESET do innych celów. :)

Miejmy nadzieję, żw nast. wersjach się to zmieni, w końcu to dopiero beta
release jest. Zawsze można odpalić Dragona z czwórki i zrobić downgrade jak
człowieka przydusi.

fajny jest edytor z podpowiedziami kontekstowymi, dodawaniem nawiasów (ale
nie namolnym), tzn. nawias zamykający jest dodawany, ale jak sami go
wpiszemy, to jak gdyby nadpisujemy ten dodany z automatu. Prawda jes taka,
że wiele rzeczy pewnie wyjdzie dopiero "w praniu". Ja na razie jestem
zadowolony.

Kolejny bajer który mi się podoba, to możliwość otworzenia dokumentacji
technicznej (tj. np. pdf-ów) jako zakładki edytora. Bardzo fajne rozwiązanie
jak ktoś pracuje na jednym monitorze. Tym bardziej, że w menu help pojawia
się jako funkcja, która automatycznie otwiera nam stronę atmela zawierającą
dokumentację techniczną procka, który wybierzemy tworząc projekt. Bardzo
wygodna rzecz.

Ciekawe też są kolory po lewej stronie kodu, np. wyróżnione są linie, które
dopisaliśmy od ostatniej kompilacji.

PS. Jak zobaczycie jakieś inne udogodnienia, to piszcie, bo prawda jest
taka, że człowiek zazwyczaj nie zdaje sobie sprawy z obecności wielu rzeczy,
które jednak ułatwiają pracę.

Re: AVR Studio 5
Marcin Wasilewski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:

Ja nie zobaczyłem i się rozczarowałem:
-symulatora atmegi8 nie ma;
-help za chiny mi się nie chce uruchomić;
-obsługi stk200 nie znalazłem (może nie umiem szukać);

Właśnie zaraz odinstalowuję.
Przem

Re: AVR Studio 5

ikona "on AVR Simulator"

ATmega8, AVR Studio Supported Tools:

AVRISP mkII
STK600

Może trzeba model programatora zmienić na nowszy :)

Re: AVR Studio 5
A które AVR Studio obsługiwało STK200 ?

Michał

Re: AVR Studio 5