AVR - rs232 - oscylator

Witam

Czy ktos moze mi na szybko powiedziec, czy jezeli skalibruje w ATmedze8 wewnetrzny oscylator, czy dokladnosc bedzie wystarczajaca do transmisji po rs232? Szybkosci na poziomie 2400 do 9600. Przepraszam za to pytanie, poniewaz wiem ze przewijalo sie juz na grupie ale w tej chwili nie pamietam odpowiedzi a nie mam specjalnie czasu szukac.

Pozdrawiam Darek

Reply to
Darek

Darek pisze:

Przy 1MHz z tego co pamiętam to dało radę na 2400.

Reply to
Jurij Atarov

Darek pisze:

Będzie wystarczająca jeśli będziesz pracował w tej samej temperaturze, w której wykonałeś kalibrację. Częstotliwość płynie też z napięciem zasilającym, ale w dużo mniejszym stopniu.

Reply to
Zbych

Zobacz w DS jaka jest stabi.lnosc wewnetrznego generatora i od czego zalezy, oblicz dopuszczalny blad dla podanej przez ciebie predkosci i bedziesz mial zakres parametrow przy ktoryh bedzie poprawnie pracowal twoj uklad.

Reply to
T.M.F.

entroper pisze:

Zależnie od prędkości transmisji ustawiasz inaczej dzielniki do taktowania uarta, a dla niektórych prędkości generatora i wybranych prędkości rs232 uzyskane zegary dla uart już są z pewnym błędem bo nie da się ustawić idealnie. Dlatemu czasem stosuje się zegary "nierówne" które po podziałach dają prędkości w sam raz - np kwarc 7.3728MHz,

11.059, itp.
Reply to
BartekK