AVR i oscylacje na resecie

Cześć,

Taka ciekawostka.

Dziś w dziwny sposób zdechł mi ATtiny45. Zasilanie z akumulatora, kondensator
470nF na zasilaniu, drugi między resetem a masą, i rezystor 2k2 między resetem
a vcc. Zasilanie i wszystkie pozostałe linie czyste (sprawdzone).

Objaw - brak możliwości zaprogramowania po SPI (nie mam programatora HV) - brak
jakiejkolwiek odpowiedzi na cokolwiek na MISO. Któryś reset spowodował dziwne
oscylacje na pinie resetu (programator ma wyjście reset OC, więc reset był
ciągnięty w górę tylko przez 2k2 i rezystor w samym AVR). Oscylacje trwały cały
czas, także po odłączeniu programatora, do odłączenia zasilania - potem znowu
trzeba było zrobić parę resetów i wracały.

http://www.chmurka.net/r/ads00025.png

Widać że kondensator się ładuje i nagle (gdy procesor wychodzi z resetu?) coś
go ściąga w dół, procesor wchodzi w reset i przestaje ściągać w dół... ale co
właściwie mogło się stać? :) Jakieś fusebity źle się ustawiły, blokując SPI i
reset? Nawet jakby, to soft i tak ustawia na tym pinie pullupa (zawsze tak
robię). Macie inne pomysły?

--
Gof

Re: AVR i oscylacje na resecie
[...]

brownout jak ustawiony?
Miałem kiedyś wolno opadające napięcie zasilania i przez przypadek NIE
ustawiłem brownout. W efekcie procesor się sam przeprogramowywał,
uszkadzał eeprom, zmieniał fusebity - cuda, wianki.

Re: AVR i oscylacje na resecie

==============

Dokładnie to samo kiedyś miałem. Po przediagnozowaniu ścieżek i innych
pierdualii typu RC, nie tracąc czasu na teoretyczne dywagacje wymieniłem
procka. I jest OK!!

MH

Re: AVR i oscylacje na resecie

=======

Aha!! Sprawdź jeszcze czy nie masz jakiegoś "dziabąga" na zasilaniu.

MH

Re: AVR i oscylacje na resecie

Przebicie na kondziorze przy określonym napięciu?? Spróbuj  go wymienić.

MH