AVR i język skryptowy

Rozglądam się za jakimś językiem skryptowym który można by załadować do atmega.
Jak na razie znalazłem kilka maleńkich BASICów, jeden C, dwa 'języki' o własnej
składni (wszystkie trzeba by przystosować) i działającą OOTB minimaszynę
wirtualną javy. To rozwiązanie (nanovm) jak na razie podoba mi się najbardziej.
Ale że javy za bardzo nie lubię - może jest jakieś inne sprawdzone już
rozwiązanie dla AVR? Wystarczą mi operacje stałoprzecinkowe i nawet mocno
okrojona składnia języka...

Sławek
--
  ________ Dzięki szatańskiej pysze,
_/ __/ __/ Jednych nie słucham, drugich nie słyszę. -- Sztaudynger

Niclaus Wirth "Algorytmy + struktury danych = programy".
Strona 183 i dalsze (chyba?).

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Nie każdy Żywiec to piwo...

Re: AVR i język skryptowy
Klik-klik-klik... To Krzysztof Tabaczynski informuje :
Wiem, że sam mogę. Nie kuś :>

Piwo to tylko własnej roboty ;)

Sławek
--
  ________ Posłusznie melduję, panie feldkurat-dobiegł głos z kuchni-że już
_/ __/ __/ go raz wyrzuciłem. -Powtórzyć! (Przygody Dzielnego Wojaka Szwejka)

...no tak, ale masz i stałoprzecinkowe,
i zmiennoprzecinkowe, i własne funkcje...

A mleko pijesz tylko od własnej krowy? :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Nie każdy Żywiec to piwo...

Re: AVR i język skryptowy
Od dzisiaj macie tytułowaćś mnie - Krzysztof Tabaczynski, władca płomieni!
...i brak miejsca w scalaczku ;)

No niestety, krowa w mieście wzbudziła by zbyt wielką sensację ;)

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ X-Hide-Identity: Yes

Z bardziej odjechanych, to mogę zaproponować interpreter kodu
maszynowego AVR na AVR :-)

--
przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

Xzibit?

--
PH

Re: AVR i język skryptowy
BOFH excuse 13:
we're waiting for Zbych to fix that problem :
Raczej nie, dziękuję. Ale jakbyś miał interpreter Z80, to bardzo chętnie :)

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ You did all this? -- Neo

Może jeszcze JIT? Skompiluj sobie dowolny rdzeń w C. Będzie ciężko
chodził, ale będzie. :>

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
[ 00:25:24 user up 12072 days, 12:20,  1 user, load average: 0.13, 0.89, 0.04 ]

Re: AVR i język skryptowy

PYTHON
Kwestia tylko, na ile trzeba by go okroić (np. z operacji
zmiennoprzecinkowych), aby wszedł do tej ATmegi. Czy możesz jeszcze
zmienić procka i przeskoczyć chociażby na najprostszego ARMa? Taki np.
AT91SAM7S256 kosztuje ze 30 zł - czyli taniej niż ATmega2561. A ma 256KB
Flasha i 64KB RAMu.

Re: AVR i język skryptowy
atmega.

A on jest skryptowy czy jakis polkompilowany ?
Bo zadziwiajaco szybko chodzi .. choc moze nie doceniam ilosci
wspolczesnych GHz :-)

J.

Re: AVR i język skryptowy

atmega.

To chyba zależy od implementacji. Można robić na pececie prekompilaty,
które bardzo szybko chodzą. Ale w niektórych modułach GSM firmy Wavecom
jest interpreter PYTHON'a, któremu się przesyła (po komendzie AT) skrypt
do wykonania w czystej postaci tekstowej. Skrypt jest zapisywany w
wewnętrznym Flashu i nie podlega AFAIR prekompilacji. Zresztą bardzo
fajne rozwiązanie - z samego takiego modułu GSM/GPS z wgranym
odpowiednim skryptem można zrobić gotowy monitoring GPRS do samochodu.

Re: AVR i język skryptowy
Adam Dybkowski denied rebel lies:

Nawet do bajtkodu?

--
<:>    Roger, MoonWolf Out   <:>|I can't see the things that
(::)                        (::)|make true happiness, I must be blind

Musi podlekać kompilacji do bajtkodu. Nie da się inaczej w przypadku
Pythona. Ów kod może nie być składowany w pamięci stałej, ale jest
wtedy tworzony przy kaĹźdym uruchomieniu skryptu.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
[ 20:41:30 user up 12072 days,  8:36,  1 user, load average: 0.13, 0.89, 0.04 ]

Re: AVR i język skryptowy
In the darkest hour on Thu, 14 May 2009 09:41:10 +0200,
załadować do atmega.

Musi podlegać kompilacji do bajtkodu. Nie da się inaczej w przypadku
[...]

Dlaczego sie nie da inaczej ?
Wydawaloby ze skoro program mozna przesledzic palcem po kartce
papieru, to i interpreter da sie zawsze napisac ..

J.

Re: AVR i jĂŞzyk skryptowy
In the darkest hour on Thu, 14 May 2009 23:04:04 +0200,

Tzn. nie miałem na myśli "nie da się" z technicznego punktu widzenia.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:216B ]
[ 01:23:15 user up 12073 days, 13:18,  1 user, load average: 0.24, 0.95, 0.09 ]

Re: AVR i język skryptowy
Don't underestimate the power of J.F...

atmega.
Taki zainstalowany na pececie jest kompilowany do bytecodu (tak samo
zresztą ma perl). Wersja dla S60 też (a przynajmniej potrafi bytecode
uruchomić). Co do innych mutacji, to już nie potrafię powiedzieć :)

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ Stary, prawie mi przeżarło nos, tak jak wtedy jak... -- osioł

Nawet się zastanawiałem, ale nie znalazłem na sieci wzmianki by
ktoś no poważnie próbował to robić z atmega, więc odpuściłem... :)
W sumie poczytać doce i źródełka mogę, to nigdy nie zaszkodzi.

Absolutnie nie wchodzi w rachubę. To bardzo ważny Projekt Realizowania
Głupich Pomysłów Które Mi Akurat Wpadły Przypadkiem Do Głowy a nie jakiś
komercyjne fooshmoo gddzie można sobie zmieniać założenia ;>
(a poważniej, 'na chwilę obecną' ARMy to dla mnie jeszcze zbyt wysokie
loty. Aczkolwiek w planach mam, zaraz po obwąchaniu xmega)

Wychodzi mi, że 1 SAM256 = 32 ZX81
Ech, co to się porobiło... :)

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ .sig not found: (A)bort, (R)etry, (I)gnore, (S)cream?

Źle szukałem.
Nazywa się to PyMite < http://code.google.com/p/python-on-a-chip/
i podobnoż wchodzi na minimum 4kb AVRy.
Idę czytać dalej :)

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ God said "M-x light". And there was light.