avr-gcc - dane w flash - Page 2

Re: avr-gcc - dane w flash
a już wiem, jakby Ktoś chciał wiedzieć symulator wybiera się przy tworzeniu
projektu... trzeba mi jeszcze informacji jak wygenerować plik z kodem
asemblera z programu C?

Re: avr-gcc - dane w flash

Najprościej to odpalić ręcznie kompilator avr-gcc z opcją -S, spójrz do
dokumentacji:
http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.4.1/gcc/Overall-Options.html#Overall-Options

Polecam w końcu przejście na ręcznie robione pliki makefile - dużo
więcej możliwości niż automatycznie przez AVR Studio. A ten ostatni
można wykorzystać np. do symulacji czy debugowania (ładując plik .elf).

Re: avr-gcc - dane w flash

jasne, że to by było najlepsze, ale nie każdy umie pisać makefiles...
kiedyś
znalazłem opis make po polsku, ale teraz już nie mogę znaleźć, może Ktoś
widział?

P.S.
niestety katastrofa - pad dysku, muszę temat odłożyć

Re: avr-gcc - dane w flash

Pic polega na tym, że nie musisz zagłębiać się w konstrukcję makefile'i.
Razem z winavr instalowany jest prosty edytor (mfile), w ktĂłrym moĹźesz
wyklikać to co potrzebujesz.

--
przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

no i może już zupełnie przy okazji napisali byście coś o sposobie
deklarowania przerwać - miałbym komplet informacji ;o)...

ale widzę, że w końcu Ktoś się wziął i poprawił opis avrlibc, warto
poczytać? P.S. gdyby tak poprawili opis do madwifi to by dopiero było...

[...]

P.S. WIELKIE dzięki!

Re: avr-gcc - dane w flash

Eee, ale jakich rejestrĂłw? Procesora (np. r0, r1)?

się

Chodzi o rejestry SFR? Teraz wystarczy:
#include <io.h>
i już można korzystać bezpośrednio podając makra "opakowujące"
poszczegĂłlne rejestry, np:
PORTB |= 1;
albo:
UCSR0A = 1 << U2X0;

Konkretnych nazw szukaj w plikach nagłówkowych w podkatalogu
avr\include\avr tam gdzie zainstalowałeś WinAVR. Np. "iom16.h" w
przypadku procesora ATmega16.

Jest w helpie do avrlibc. A na szybko to tak:
#include <avr/interrupt.h>

ISR (USART_RX_vect)
{
  // to jest przerwanie odbiornika UARTu
}

Identyfikatorów przerwań (takich jak USART_RX_vect) też szukaj w pliku
nagłówkowym dla danego procesora.

Re: avr-gcc - dane w flash
dzięki! a chciało by Ci się napisać coś na temat makefiles? może małe
wprowadzenie z odnośnikami do ciekawszych (sprawdzonych przez doświadczonych
programistów) stron na temat make? może jakaś książka?

Re: avr-gcc - dane w flash

Wszystkiego się dowiesz po wpisaniu magicznej komendy:
info make

A tu masz wersję on-line:
http://www.gnu.org/software/make/manual/make.html