Automatyczny omomierz

Witam.

Czy ktoś widział jakieś projekty automatycznego omomierza sterowanego
uC? Zalożenia: 0-1MOhm, jakieś 2.5-3 cyfry, niekoniecznie stały bład,
kilka podzakresów, całkowieta automatyka przełaczania. Nie interesuje
mnie omomierz jako taki, a jedynie budowa części pomiarowo-sterującej.

Wymysliłem sobie kilka podzakresów przełączanych poprzez zmianę źródła
prądowego (sterowanie przez DAC?). Nie mam jednak pomysłu jak to zrobić
lepiej, może ktoś widział lub sam wymyślił coś ciekawego?

Re: Automatyczny omomierz

Po co ?  Czy odejmowanie i dzielenie w procku stwarza jakieś problemy ?
Zamiast kilku dodatkowych linijek kodu softu chcesz skomplikować elektronikę
? Będzie więcej źródeł niedokładności, konieczność doboru precyzyjnych
elementĂłw etc...

Roman

Re: Automatyczny omomierz

Aby od razu nie brać najgorszego warianu gdzie błąd pomiaru w dolnej
części zakresu gwałtownie rośnie. Mam tak i szukam pomysłu jak zrobić
lepiej, nie oznacza to ze jestem niezadowolony. To bardziej ciekawosc.

Re: Automatyczny omomierz

Akurat w tej metodzie dolna skala jest prawie liniowa - dla małych n wzór
wygląda:  Rmierz~Rzakr*n/N. Błąd rośnie przy duĹźych n i Rmierz.

Zresztą błąd ten można ograniczyć stosując ADC o większej rozdzielczości.
Przy ADC >20-o bitowym możnaby zrobić pomiar 0 Ohm-1 Mohm nawet w JEDNYM
zakresie !!!. Problemem będzie raczej jakość opornika wzorcowego....

Pozdrawiam
Roman

Site Timeline