automatyczna sekretarka

Muszem (chociaż nie chcem) zrobić coś w rodzaju automatycznej sekretarki.
Znaczy ma mi toto odebrać połączenie na numerze wewnętrznym, ewentualnie
wyemitować jakiś komunikat do "abonamenta",
przyjąć kod w DTMF, i o ile kod jest OK, wyemitować sygnał z linii tel. na
wzmacniacz.
Taki wynalazek. No i szukam czego się da w tej materii, żeby nie wyważać
wyważonych drzwi, jak to się mówi :)
Czy mnie się wydaje, czy dobrze pamiętam, że w EP był projekt automatycznej
sekretarki, pamięta ktoś ?
Nawet się zastanawiałem, czy by nie przerobić takiej gotowej sekretarki, ale
podejrzewam,że to walka by była i chyba łatwiej zrobić ab ovo, jak mówią
hodowcy kur.
No więc pomyślałem sobie, że pewnie taka sekretarka nada się jako wzorzec :)

Re: automatyczna sekretarka
Sprawdz wczesniej czy centrala ,ktora masz zastosowana nie ma podobnej
funkcji - ktorys z panasonicow mial opcje "wlaczenia" sie do radiowezla - po
wybraniu numeru i chyba tez kodu.

K.

Re: automatyczna sekretarka

Sprawdze, ale toto chyba ma być niezależne od centrali. Ale - sprawdze...

Re: automatyczna sekretarka

a moze pecet z asteriskiem ?

c.

Re: automatyczna sekretarka

nie no, bez przesady :)  Robię sobie tutaj powoli schemacik, i na jakimś AVR
+ ISD + MT zrobię, tylko nie chce zrobić jakiegoś głupstwa z obciążaniem
linii, wolałbym sie wzorować na czymś.

Re: automatyczna sekretarka

Poszukaj jakiegoś starego zyxela, wiele modemów sprzed paru lat miały to w
sobie. Wspomniany zyxel 33.6 na 100%.
Przem

Re: automatyczna sekretarka

Ale że co miał ? Bo modem gdzies powinienem mieć, i to nie wiem , czy nie
tenże model...

Re: automatyczna sekretarka

Wbudowaną w siebie obsługę sekretarki, a w zasadzie całego, prostego call
center. Mogłeś budować wybierane tonowo scenariusze itd. Nie pamiętam
dokładnie, ale chyba nie potzrebował włączonego kompa do prostej obsługi.
Przem

Re: automatyczna sekretarka

Automatyczną sekretarkę z możliwością odsłuchiwania nagrań zdalnie lub
po połączeniu z komputerem (przesłaniu WAV'a do komputera, AFAIR to było
z kompresją ADPCM). Podobne możliwości miały modemy USR Sportster Voice.

Re: automatyczna sekretarka
Hello Adam,

Wszystko fajnie ale to było realizowane programowo.

Re: automatyczna sekretarka

No własnie chyba tak. Miałem USR Robotic Voice Sportster, przejrzałem
manuale, i tam CÓS jest, ale raczej nie do użytku "stand-alone".
No ale nic, powoli sie przegryzam, chyba jakoś dam radę...(mam nadzieję :).

Re: automatyczna sekretarka

_zewnętrzne_ jak np. USRobotics Message Plus jeśli dobrze pamiętam
działały jak najbardziej "stand-alone" (miały nawet wewnętrzną pamięć na
bodajĹźe 25 stron faksu).

--
Pozdr.
Michał

Re: automatyczna sekretarka

z ust mi to wyjąłeś ;-)
peceta, który da rade pewnie za stówkę, może dwie już kupisz
nie wiem czy potrzebowałbyś kartę z portami FXO/FXS
(ja mam całkiem poważny system bez takich portów)
ale reszta jest "za darmo"

miałbyś rozwiązanie elastyczne
i standardowe

Re: automatyczna sekretarka

Gdyby to miało być dla mnie, to kto wie.
Ale to ma być dla jaśnie pana klienta w postaci "idiotoodpornego
pudełeczka", co to z jednej strony do centrali z drugiej do wzmacniacza i
koniec.
I małe ma być. Tak że żadne tam PC :) . Panie, kto by to obsługiwał ? ? To
by trzeba etat utworzyć, to by trzeba szkolenie przeprowadzać, to by trzeba
do Watykanu pisać...

Re: automatyczna sekretarka

wiec wsadzasz PC w jakies przemyslowe pudelko,  wyprowadzasz dwa
wyjscia -wejscie lini tel, i wyjscie audio.

widziales plyty micro, nano albo pico ITX ?

 >Panie, kto by to obsługiwał ? ? To
Nikt. Takie pudelka dzialaja latami bez jakiejkolwiek ingerencji.

Co bedzie jesli...
- klient bedzie chcial zmienic kod dostepu
- zmienic czas po którym podniesie linie
- zmienic nagraną zapowiedź slowną
- nagrywać te połączenia
- przekierowac polaczenie
- wprowadzic access liste
-
- wprowadzic milion innych zmian ktore mozna sobie tylko wyobrazic.

c.

Re: automatyczna sekretarka

Panie kolego, oczywiście że widziałem ,nawet mam na tym zrobione parę rzeczy
(na Via Epia) - konkretnie playery do digital signage, w ładnej metalowej
obudowie,
itp itp. Ale ja to sprzedaję trochę drożej :)
W tym przypadku to bym budżet  przekroczył z 5 razy. Jak już wspomniałem
koledzy robią instalację nagłośnieniową
i ten dynks tam ma być jako dodatek. A ja zapytany z nienacka zapodałem cenę
400 zł , przy czym specjalnie nie muszę zarobić na tym, tyle, żebym sie nie
narobił za bardzo.
Ale rzeczywiście zrobiłem głupstwo, bo pomyślałem sobie "a, wezmę jakiś
transformatorek telefoniczny, przekaźnik, może jakiś scalaczek i w 2 godziny
im to zrobię na pająku :) ".
A jak zabrałem się do rzeczy, to mi wyszło że w 2 godz. nie dam rady :)
Zarobić na tym nie muszę - koszt części i na piwo.

W tym konkretnym przypadku to te komunikaty i kod dtmf to jest moja osobista
inicjatywa, żeby zrobić klientowi (i kolegom) dobrze (tylko bez skojarzeń),
tak że w sumie
nie musiałoby być tego, ale w ramach promocji mogę zapodać :) A jak klient
kiedyś wszystko to co kolega wypisał wymyśli, to wtedy klient przyjdzie, i
wtedy ja mu powiem inną cenę na ten aparacik, i wtedy rzeczywiście zrobię na
mini ITX :)

Jak już napisałem, problem właściwie rozwiązałem, tak że nie ma co kolegów
na grupie dalej męczyć, dzięki za zainteresowanie - cała historia tylko
służy (po raz kolejny) jako
nauka, żeby nie rzucać wycen na nic bez zastanowienia :)

pozdr.

Re: automatyczna sekretarka
Hej
tam może znajdziesz coś co Ci pomoże
http://edw.com.pl/index.php?module=ContentExpress&file=index&func=display&ceid66%&meid19%#K9telefoniczne
w pierwszej kolejności "Jednokanałowy system sterowania przez telefon"
Oczywiście układ do znacznej modyfikacji, ale myślę że wiele z niego
można zastosować.
Powodzenia

Pozdrawiam
Rafał

Re: automatyczna sekretarka

http://edw.com.pl/index.php?module=ContentExpress&file=index&func=display&ceid66%&meid19%#K9telefoniczne

No i o to sie rozchodzi; tu sie wytnie, tam sie dosztukuje i będzie git :)

pozdr.

Re: automatyczna sekretarka
ALE - chciałem dodać, że ten Asterisk to cool gadżet :) muszę przetestować,
wygląda obiecująco do nieco bardziej poważnych zastosowań niż w omawiany w
tym wątku...

Site Timeline