automat hdmi

przeszukalem gupe i google i nic konkretnego nie znalazB3%em... otoz
chcialbym sie dowiedziec czy da rade zrobic zeby po wlaczaniu dekodera
lub dvd obojetnie, ktory jest polaczony kabelkiem hdmi z telewizorem
automatycznie wskakiwala wizja tak jak jest to w przypadku euro
zB3%B1cza? kombinuje i kombinuje i nic mi nie wychodzi a nie lubie jak mi
dwa piloty leza i musze je dotknac aby cos obejrzec.
maciek

Re: automat hdmi
Z tego co kojarzę urządzenia muszą obsługiwać ten sam standard. Np. u LG to
jest SimpleLink. Naciskasz play w dvd i tv się włącza i ustawia na
odpowiedni input. Itd.

PC

Re: automat hdmi

a jesli chodzi o dekoder echostara w polsacie cyfrowym i tv panasonic?

Re: automat hdmi

a jesli chodzi o dekoder echostara w polsacie cyfrowym i tv panasonic?

proponuję pilota logitecha np harmony 525
rozwiązuje definitywnie problemy tego typu.

Re: automat hdmi

Ale swoje kosztuje.

A na allegro sa piloty uniwersalne np mediona - nie uzywalem,
a z opisu - i uczenie, i makra ..

J.

Re: automat hdmi
mam zaufanie do twórczości logitecha no i kolega chwalił to wziałem
na allegro jest spora podaż poserwisowych/wystawowych (sprawnych) poniżej
100zł
dla elektronika to chyba gratka.
w kazdym razie idea działania pilota słuszna i realizacja dobra.

Re: automat hdmi

Przy czym Harmony są znacznie wolniejsze niż zwykłe dedykowane piloty.
Zarówno autorepetycja, jak i zwykłe pojedyncze przesłanie rozkazu (np.
zwiększenia głośności) wychodzą im dużo wolniej. Trzeba to mieć na
uwadze. Aha, nawet gdy się skróci czasy w konfiguracji klawisza.

Re: automat hdmi

przeszukalem gupe i google i nic konkretnego nie znalazłem... otoz
chcialbym sie dowiedziec czy da rade zrobic zeby po wlaczaniu dekodera
lub dvd obojetnie, ktory jest polaczony kabelkiem hdmi z telewizorem
automatycznie wskakiwala wizja tak jak jest to w przypadku euro
złącza? kombinuje i kombinuje i nic mi nie wychodzi a nie lubie jak mi
dwa piloty leza i musze je dotknac aby cos obejrzec.
maciek

Mój Sony tak działa. Moze to wina telewizora?

Re: automat hdmi

Większość przełączników HDMI (sterowanych pilotem IR, nie mechanicznych)
ma standardowo tryb przełączania na źródło nadające obraz. Wtedy jeżeli
jakiś sygnał zniknie (np. z DVD), na wyjście puszczany jest sygnał z
kolejnego działającego wejścia (czyli np. z dekodera sat).

Heh, tyle teorii - a w praktyce w moim przypadku nie sprawdza się taka
teoria do końca bo tuner sat n'ki (nbox) cały czas wystawia cośtam na
HDMI nawet gdy przełączy się go na standby. No i mój 5-wejściowy switch
HDMI nie myśli nawet o automatycznej zmianie wejścia. Natomiast z
odtwarzaczem DVD takie rozwiązanie się sprawdza.