Autoalarm - co odcinać??

Witam!!

Zamierzam zainstalować nowy autoalarm w aucie (w miejsce już istniejącego). Planowałem dodać obwód blokady zapłonu odcinający zasilanie pompy paliwa (styki normalnie zwarte, rozwierają się gdy alarm jest uzbrojony i przekręcony zostanie kluczyk w stacyjce). Jednak w paru miejscach przeczytałem, że zgodnie z normami UE wolno blokować jedynie obwód rozrusznika. Te same normy mówią o tym, że nie dozwolone jest tzw. głośne uzbrajanie (czyli piknięcia). Co do piknięć się zgodzę, są wkurzające. Ale czemu nie wolno odcinać zasilania pompy paliwowej?? :/... . A może to bujda??

Reply to
Konop

pompa paliwowa mo swoj obwod blokowania w sytuacji kolizji lub niekontrolowanego uderzenia w kraweznik... ...jestes pewien jak zachowa sie alarm ktory montujesz w podobnej sytuacji?

Reply to
bad_skipper

A czy te normy nie mówią o tym że nie można kraść samochodów? To też jest trochę wkurzające

Leszek

Reply to
Leszek

Jeśli więc odcinać będziemy zasilanie samej pompy (bez podawania zasilania bokiem) a nie układu blokowania to nic się nie zmieni. W czasie wypadku gdy zadziała układ odcinania to czy tak czy siak zasilania pompa mieć nie będzie

j.w. tzn. nawet jeśli przekaźnik alarmu odcinający zasilanie pompy zostanie na pozycji zwartej to i tak zasilanie do pompy nie dojdzie.

Reply to
IYIS

eee tam, u mnie pika, czasami w słońcu nie widać czy kierunkowskazy mignęły czy nie a piknięcie słychać.:-)

Ale

Można, ja mam np. odcięcie pompy jak jadę na gazie. :-)

Reply to
nom

Można, ja mam np. odcięcie pompy jak jadę na gazie. :-)

TYlko czekac jak ci sie zapieka wtryskiwacze :)

Pozdrawiam Michał

Reply to
Stolat" <cyrax[bez

to ja wam opowiem historyjke... mam sobie ladnego passata, tdi 130,2001 rok i pewnego pieknego dnia, z miesiac temu, mi go ukradli.. jednakze zalozylem wlasne odciecie rozrusznika i wlasnie POMPY PALIWA zlodzieje wylamali zamek, wyrwali stacyjke, podlaczyli swoj komputer pod zlacze diagnostyczne, usuneli moj kluczy z bazy danych auta, dodali na to miejsce swoj, podlaczyli swoja antenke (cewke) do immobilisera, bo oryginalna polamali, no i odjechali. W tak prosty sposob obchodzac zabezpieczenia producenta jak? jedyny sposob jaki mi przychodzi do glowy, to musieli odpalic go na pych. Do rozrusznika ciezko sie dostac, bo od spodu jest plyta pod calym silnikiem i skrzynia, przykrecona w kilku miejscach, od gory nie ma szansy wlozyc reki, weic pewnie sie nasapali..dobrze ze pali bez problemow..A raczej nie grzebali dochodzac jakie to zabezpieczenei zalozylem. Policja znalazla go 300m dalej, na srodku ruchliwej ulicy, nawet nei zdazyli wylaczyc swiatel i rozladowali aku. Zanim zglosilem, byl juz odnaleziony. Teraz wiem na ile wystarcza paliwo w przewodzie pomeidzy pompa sredneigo cisnienia a pompowtryskiwaczami:) Skonczylo sie na wymianie 2 zamkow, ktore co ciekawe kosztowalo ponad 2.5 tys PLN, ale ubezpieczyciel pokryl koszty. Tak weic Unia neich sobie pisze co chce, a ja sobie jeszcze troche rzeczy poodcinam..a na kilkadziesiat sekund przed odcieciem pojawia sie u mnei sygnalizacja, ze cos jest nei tak

  • mam jeszcze paliwo na kilkaset m, wiec przy przyspieszaniu nic mi nei grozi.

A apropos uwag kolegi, ze w passacie mu silnik zaszwankowal przy wyprzedaniu, to jest taka opcja - gdy nie kontaktuja potencjometry (a sa tam oba dla pewnosci) w pedale przyspieszenia, komputer moze zadecydowac by wejsc w tryb awaryjny i ustalic obroty na 1300/min zeby moc dojechac do serwisu

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik "Stolat" <cyrax[bez smieci]@go2.pl> napisał w wiadomości news:di2pl7$4va$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Powtarzasz bzdury niedouczonych gazowników. :-)

Reply to
nom

Gratuluję pomysłowości. :-)

Trzeba robić własne, niestandardowe zabezpieczenia, żeby uchronić się przed złodziejami, ale nie można o tym pisać na grupie, bo przecież złodziej też może czytać. :-)

Reply to
nom

Cos ci sie zdaje chyba , bo wtrysskiwacze maja budowe zaworu elektronmagnetycznego , cewka tego ukladu nagrzewa sie od samej pracy jak i od ciepla glowicy. Benzyna krazy w uklkadzie wysokiego ciesnia i wraca do zbiornika . Ruch ten ma glownie odbierac cieplo od wtryskiwaczy. JEzeli Chcesz dostac dokladniejsze zrodlo to chetnie pomoge i doucze pewnego pana ktory ma cos do gazownikow :).

"Lepiej utnij sobie jezyk niz jezyka ma Ci odciac glowe." - jak mowi stare japonskie przyslowie :) POzdrawiam Michał

Reply to
Stolat" <cyrax[bez

Ale jaki moduł wysteruje wtryskiwacz, gdy silnik się nie kręci?? Chyba żaden. Póki paliwo będzie dochodzić, wtryskiwacze będą pracować, ale będą też chłodzone. Jak przestanie paliwo dochodzić, silnik zgaśni i zawory nie będą sterowane.

Reply to
Konop

Dokładnie nie rozumiem o co Ci chodzi ? :) Masz na mysli ze jak silnik zgasnie to tez jest goracy i co wtedy z chlodzeniem ? Proces uszkadzania wtryskiwaczy jest dlugotrwaly , tak jak z pompa w baku gdy jezdzisz na rezerwie . Nie spalisz od razu ale ciagly niski poziom paliwa powoduje powolne przegrzewanie pompy w baku az do jej calkowitego zniszczenia. Najczesciej dzieje sie to przy jezdzie na gazie :).

Pozdraiwam Michał

Reply to
Stolat" <cyrax[bez

spokojnie, dzisiaj dolozylem 2 kolejne neispodzianki:) zreszta nei zdzradzilem zadnych szczegolow....a tak wogole to neidlugo jade na kilka lat w meijsce, gdzie aut nei kradna..:)

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

On Fri, 7 Oct 2005 18:18:47 +0200, "Stolat" <cyrax[bez mieci]@go2.pl>

Tylko ze we wtryskiwaczach ktore ja widzialem ten obieg jest nie przez wtryskiwacze, tylko "obok" - jak sie wtryskiwacz nie otworzy to omyje mu tylko wlot.

Byc moze FSI/GDI wyglada inaczej.

A to sie zgadza paliwo do wspolnej listwy jest doprowadzane i wtedy ma dwie mozliwosci :) albo przez wtrysk do cylindra , albo powrot . I samo pojawienie sie w listwie juz odbiera znaczne ilosci ciepla od wtryskiwacza. W instalacjach gazwoych wtryskiwacze sa wylaczane , mozna by bylo odlaczyc paliwo ale jak widac ta metoda nie jest stosowana wlasnie ze wzgledu na potrzebe chlodzenia ukladu.

Pozdrawiam Michał

Reply to
Stolat" <cyrax[bez

On Fri, 7 Oct 2005 21:26:51 +0200, "Stolat" <cyrax[bez mieci]@go2.pl>

A jak moze odbierac, gdy wtryskiwac ma na chlodzenie wystawiony element moze z fi 5 i to na przeciwnym koncu ?

Albo lenistwa instalatorow.

Nie. Przede wszystkim - nie mówię nic o gazie - chodzi mi o możliwość awaryjnego odcięcia zasilania pompy paliwa - czemu nie wolno tego robić. Kolega stwierdził, że to niszczy wtryskiwacze - a ja się zastanawiam, w jaki sposób ten alarm, odłączając pompę paliwa, może uszkodzić wtryskiwacze??

Reply to
Konop

Prosto z zasad termodynamiki wychodzi ze ogrzane powietrze unosi sie do gory , dodatkowo tak sie konstruuje wtryskiwacz aby cieplo bylo doprowadzane wlasnie w okolice listwy zasilajacej ( analogicznie wyglada sprawa z radiatorami) i paliwo plynace przez listwe odpbiera cieplo.

NIe prosze pana :) robi sie to wlasnie dla tego co napisalem wyzej.

POzdrawiam Michal i nie jestem zadnym gazownikiem :)

Reply to
Stolat" <cyrax[bez

Ok teraz juz wiem :) , ja z Kolega Nom dyskutowalem o sytuacji odcinania pompy podczas pracy silnika na gazie :) ( ja zwykle troche nie na temat ) .Jezeli chcesz wykonac odciecie zasilania w silnika napedzanym benzyna i tylko w celu systemu antykradziezowego to ok nie ma zadnych problemow. Pamietaj tylko ze pompa powinna byc zalaczana w momencie startu ECU ( znaczy jak przekrecisz stacyjke) bo wtedy wlacza sie na chwile i "dobija" cisnienie do poziomu roboczego .

POzdrawiam Michał

Reply to
Stolat" <cyrax[bez

On Sat, 8 Oct 2005 08:52:21 +0200, "Stolat" <cyrax[bez mieci]@go2.pl>

Ale wiesz ze w radiatorach to cieplo plynie tez w dol ? :-)