Audiofile... - Page 8

Re: Audiofile...

E tam. Przeciez każdy wie, że pomieszczenie musi mieć złote proporcje:

   Na razie ma wymiary 8,5 na 4,4 m, ale z opcją dowolnego skrócenia.
   Skrócony zostanie prawdopodobnie o ok. 1 m, ale może więcej, tak aby
   uzyskać złote proporcje, które uda się zrobić. Ma wyjść proporcja
   1:1,5:2,5. Czyli jeśli wysokość wyjdzie 2,9, to 4,4 będzie idealne
   (minus tynk), a długość powinna wyjść 7,25. Jest też proporcja
   1:1,6:2,5. Wówczas przy wysokości 2,75, szerokość będzie 4,4, ale
   długość już tylko ~6,9 m. Są rozbieżne informacje w literaturze
   odnoście tej właśnie proporcji, czy druga wartość ma mieć 1,5, czy
   1,6 do 1. Mam ten komfort, że zarówno wysokość, jak i długość da się
   jeszcze doregulować. Nie wiem jeszcze jak gruba wyjdzie posadzka
   z ogrzewaniem podłogowym, która będzie też miała wpływać na wysokość.
   Powinna się jednak zmieścić do zaprojektowanego poziomu 0. Sufit może
   być nad lub pod belkami, więc też istnieje możliwość regulacji.
   Zakładam, że zostanie położony od razu nad, a ewentualne dobudowanie
   drugiego nie stanowi problemu od spodu. Być może będzie też miał raz
   tak, raz tak, czyli wysokość zmienną. W miejscach gdzie pokój zostanie
   skrócony, znajdą się przestrzenie na wbudowanie pułapek basowych.
   Na razie to tyle. Zakończenie prac planowane na wiosnę.

http://www.audiostereo.pl/nowy-audiofilski-pokoj_96847.html

Re: Audiofile...

Jeżu, ale głuptoków w jednym miejscu...

--
pozdrawia Adam
Re: Audiofile...

Ty sie smiejesz, a potem ci beda rezonanse latac i przeszkadzac :-)

A jak sie ma duze pieniadze od podatnikow, to sie robi ruchome panele na
suficie i scianach, zeby dopasowac wlasciwosci do potrzeb

J.

Re: Audiofile...

To ja już wolę mój alkoholizm.
Przynajmniej takich bzdur nie wypisuję, ani po pijaku, ani na trzeźwo.:)

Re: Audiofile...

Ale tak ogolnie, czy w kwestii proporcji ?

Bo mi sie wydaje ze przy niewymiernych proporcjach to rezonanse beda
mniejsze. Nie bedzie tak ze jakas czestotliwosc pasuje w dwie czy trzy
strony.
I jeszcze pare szczegolow wykonczeniowych dodac, aby zmniejszyc te
podstawowe.

J.

Re: Audiofile...

Przecież napisał, że *NIE* wypisuje. Więc w żadnej kwestii.

Re: Audiofile...
.:)

p.M.Lacki jest recenzentem  AV wiec stac go na to:)
Ba :) moze sobie pociagnac do swojego pokoju oddzielna linie.

cytat:
______________
Wracam jeszcze do kwestii elektryki. Wcześniej zostały uzgodnione
główne ramy, czyli niezależny kabel "od słupa" 3 x 10, a następni
rozdział do gniazdek kablami 3 x 4. Do tego dodatkowe uziemienie dla
tej oddzielnej linii. Na wszelki wypadek, sądząc że czasu jest
niewiele zdecydowałem o braku ekranowania. Teraz jednak trwają
konsultacje jak zrobić to ekranowanie dobrze. Chodzi o to, aby
skutecznie je uziemić i jednocześnie nie zrobić pętli, która spow
oduje
buczenia z powodu łapania przez ekrany EMI.
Wziąłem też pod uwagę sugestie odnośnie transformatorów separuj
ących.
Obecnie rozważana jest opcja z jednym trafem o mocy ok. 5 kVA, które
zapewnić ma izolację galwaniczną od sieci.

W międzyczasie wybrane zostało okno, które pomimo cichej okolicy i
oddalenia od ulicy będzie miało współczynnik RW42% dB, co powinno
pozwolić na odpowiedni komfort akustyczny we wnętrzu.
______________

Szkoda ze nie pociagnie oddzielnej linii  z elektrowni. Ja bym zrobil
takie pomieszczenie ale 5m pod powierzchnia.

Re: Audiofile...

_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________

Czytałem o takim, co zrobił w piwnicy baterie akumulatorów, oddzielnie
do żarzenia, oddzielnie na napięcie anodowe, oddzielnie do reszty.
W czasie odsłuchu można się całkiem odciąć od elektrobni i uniknąć
niebezpieczeństwa przydźwięku sieciowego.

Re: Audiofile...

Jeden z przedwzmacniaczy (nie pamiętam w tej chwili firmy) posiadał taką
funkcję fabrycznie - wbudowane akumulatory :)
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Audiofile...

W przypadku przedwzmacniaczy, to całkiem sensowne rozwiązanie. Zwłaszcza
takich używanych na scenie. Prądu taki dużo nie potrzebuje, kabli mniej,
połaczeń mogących tworzyc pętle też mniej.

Re: Audiofile...

To był sprzęt typowo domowy, audiofilski. Nie wiem czy mam jeszcze w
piwnicy stare numery "Audio" by się dokopać do jego opisu.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Audiofile...

I to, czego nie miał, wyśmienicie mu się w kabelkach idących z piwnicy do
domu, indukowało ;-)

Re: Audiofile...

Prosty sposób na przestraszenie - prądy błądzące :)

Re: Audiofile...

O kreditagrikole... Hehehmmmm... Odsłuchowe powiadasz? Pomieszczenie
powiadasz? A mur jak widać z pustaków? O układzie belek stropowych nie
mówię... Jarku, powiedz, nie masz wrażenia, że tu "cuś" się nie klei? Ale
cóż, wizja będzie spelniona... Ale to już nie moja psiocha...

Re: Audiofile...

No nie klei się. Ja to jak będę coś następnym razem budował, to sobie
wymuruję głosniki w ścianie. I poprowadzę do nich w tynku grube miedziane
druty, lepsze od plecionych platających sie po podłodze, nawet tych
kierunkowych. Będzie i tanio, i dobrze.

Re: Audiofile...

Czyli tak, jak mnie...

No, ja chyba też. I to w nie byle jaki mur... A NAPEWNO nie w pustaki, tam
się aż prosi o rezonanse wszelakie (hint: rezonator Helmholtza - pasuje mi
tu), co ocywiście "polepszy" dzieku autosugestii, odtwarzany dźwięk...

A efekt naskórkowości? on jednak jest rzeczywisty...

No i o to chodzi. Snobizm to na działce uprawiać można...

Re: Audiofile...

Ja tu przy ostatniej dyskusji o audiovoodoo proponowałem zakład na 10k,
ale nie było chętnych.

Re: Audiofile...
W wiadomości

"Mój mąż? Mąż jest z zawodu DYREKTOREM"  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=wMylPgEAVQE

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

"To jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni" :-)

http://www.youtube.com/watch?v=tVG0FYQ7Q8Q

Re: Audiofile...

Smiejcie sie smiejcie, a kapitalizm juz dawno doszedl do tego ze jest sie z
zawodu prezesem, i nie wazne od czego, wazne ze dobrym  :-)