[audio] cichy dźwięk przez złącze optyczne

Panowie, może poratujecie: telewizor Samsung UE46EH5300W, podpięty prze
z optykę do amplitunera Yamaha RX-V440. Działa, ale cichutko. Poziom d
źwięku jest o kilkanaście dB niższy od poziomu innych źródeł,
 w tym i od poziomu dźwięku z tego samego TV, ale podłączonego po a
nalogu (L+P). Doczytałem w necie, że wyjścia optyczne tak mają, ż
e zwłaszcza w samsungach to normalne.

Pytanie: czy coś się z tym da zrobić? Pomijając kroki typu "wywal t
o, kup tamto"? Tak, wiem, że sygnału cyfrowego nie "wzmocnię", ale z
informacji znalezionych w necie wyszło mi, że samsungi mają coś w s
tylu menu serwisowego, może któraś z nastaw tego menu pozwoli ten d
źwięk podbić?

Amplituner te z niestety nie ma możliwości wyrównywania poziomów sy
gnału z wejść, a przynajmniej nie ma tej możliwości podanej jawni
e. Ktoś coś wie o niejawnych? W sumie, wystarczyłoby mi stłumienie
sygnału z wbudowanego tunera, innych źródeł używam na tyle sporad
ycznie, że nie jest to duży problem, ale wściekły ryk za każdym r
azem w momencie przełączania z TV na radio wkurza trochę.

Ewentualnie, może konwerter HDMI/Toslink by pomógł?

J.

Re: [audio] cichy dźwięk przez złącze optyczne

Mam model RXV-650. W nim też nie da się w nim korygować poziomu wyjść, ale
za to w TV (Panasonic jakaś plazma nie pamiętam dokładnie modelu)  jest
korekcjia osobno każdego z wejść audio, czy to cyfrowego czy analogowego.
Czasem jak widzisz dobrze jest przy zakupie TV zwrócić na takie rzeczy
uwagę.

Marek

Re: [audio] cichy dźwięk przez złącze optyczne
W dniu środa, 9 stycznia 2013 10:44:07 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisa
ł:

Wiesz... zwracałem uwagę na wiele rzeczy, ale na to akurat w życiu ni
e przyszłoby mi do głowy nawet spoglądać.

[...]

Nie pomogę za bardzo, ale ciekawostka. Może gra "profesjonalnie" na
-18dB, tzn. 0dBu to jest -18dBFS
(http://www.soundonsound.com/sos/jun00/articles/metring.htm ). Jest w nim
możliwość zmiany wielkości próbki 24<->16 bitów? Przy 16 bitach jest
większe prawdopodobieństwo grania na 0dBFS.
Mamy rozumieć, że z innego źródła sygnału cyfrowego amplituner gra
normalnie?

Michał

Re: [audio] cichy dźwięk przez złącze optyczne
A regulacja glosnosci nie dziala?
W Samsungach chyba trzeba bylo wybrac w ustawieniach dzwieku wyjscie a
nie glosniki telewizora, inaczej nie chcialo dzialac...

Re: [audio] cichy dźwięk przez złącze optyczne
W dniu środa, 9 stycznia 2013 14:11:49 UTC+1 użytkownik wchpikus napisa
ł:

Działa. Ale jakoś nie chce się sama obracać w momencie zmiany źr
ódła sygnału.

Zgadza się, ale nie w tym problem. Przy złym ustawieniu tego wyjścia
dźwięku nie ma wcale, u mnie jest, ale cichy.

J.

Re: [audio] cichy dźwięk przez złącze opt yczne
sygnału.
Ale nie regulacja głośności w ampitunerze, a w samym telewizorze (źródle
sygnału).
Też mam plazmę samsunga, mam podłączone głośniki (logitech g-5500 czy
jakoś tak?) po toslink, i mam podobny objaw, ale jeszcze ciekawszy. Gdy
źródło sygnału jest "po prostu stereo" (co widać w właściwościach
kanału/sygnału) - to w telewizorze działa regulacja głośności (z
pilota), i zależnie od tej głośności - jest inna głośność na
głośnikach
logitech.
Ale gdy źródło sygnału ma znaczek dolbyD (np z Nki, albo z komputera,
głośniki to wykrywają, bo pojawia się automatycznie na nich napis
dolby-movie zamiast np 2xstereo), to od razu głośność w głośnikach
logitech jest maksymalna, tzn taka jakbym na TV ustawił głośność maks.

Oczywiście w obu sytuacjach regulacja głośności na samych głośnikach
(czyli u ciebie w ampitunerze) działa cały czas i prawidłowo. Jedyne
rozwiązanie, by mieć jednakową głośność niezależnie od źródła i typu
sygnału, to mieć w TV ustawioną głośność na maks, i wyłączone jego
głośniki wewnętrzne (ustawione wyjście zewnętrzne/słuchawkowe). Wtedy
całą regulację głośności dokonuje się (niestety) pilotem od zestawu
głośnikowego.

Oczywiście również regulacja głośności w TV działa prawidłowo (dla
sygnału stereo oraz dolbyD) jeśli chodzi o jego wbudowane głośniki. Na
nich dla obu sygnałów - głośność jest taka jak w TV ustawiona z pilota.
Tylko na wyjściu SPDIF dla dolbyD znika regulacja i ustawia się maks.

dźwięku nie ma wcale, u mnie jest, ale cichy.
U mnie w plazmie samsunga mam 2 ustawienia wyjścia audio - głośniki oraz
wyjście zewnętrzne/słuchawkowe. Przestaw na wyjście słuchawkowe, ustaw
głośność w TV na maks lub prawie maks, i zobacz wtedy jak to gra na
ampitunerze?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: [audio] cichy dźwięk przez złącze optyczne
W dniu środa, 9 stycznia 2013 17:52:42 UTC+1 użytkownik BartekK napisa
ł:

na

Mam ustawione "wyjście zewnętrzne". Przełączenie na "głośniki T
V daje tyle, że równolegle z amplitunerem pracują jeszcze głośnik
i TV i ich głośność (i tylko ich) mogę regulować z pilota TV, n
a głośność amplitunera to nie wpływa.
W menu samego TV można jeszcze regulować głośność wyjścia cyf
rowego, ale domyślnie jest max, można jedynie stłumić.

Dzwoniłem dziś na wsparcie techniczne samsunga i ku mojemu zdumieniu, p
o drugiej stronie miałem technicznego człowieka, który potrafił co
ś więcej, niż automatyczne recytowanie "dziękuję za czas oczekiwa
nia", pogadaliśmy sobie jak inżynier z inżynierem, dowiedziałem si
ę od niego, że z TV wychodzi sygnał dwudziestobitowy. Powiedzcie mi,
czy jest możliwa sytuacja, w której Yamaha oczekuje sygnału 24 bitowe
go i w tym momencie, jeśli z TV wychodzi prosta PCM (o czym za moment), p
rzetwornik amplitunera widzi po prostu sygnał, w którym cztery najstars
ze bity są zawsze zerowe?
Amplituner powinien mi sam rozpoznawać, czy sygnał jest typu PCM, czy D
TS, odbiera zawsze tylko PCM, ręcznie przestawiony na DTS po prostu milcz
y. Jako źródło sygnału mam cyfrową naziemną, czy z tego wogól
e odbiera się fonię z DTS?

J.

Re: [audio] cichy dźwięk przez złącze optyczne

Samsungi tak maja ?
Na cyfrowym wyjsciu to chyba jedyna mozliwosc jest jakies zawirowanie
z 16/20/24/32 bity .. ewentualnie jakies siupy z ambitniejszym
formatem.

Nie ma nic w menu ?