ATxmega z USB - Page 2

Re: ATxmega z USB

Bo inaczej będziemy pisać jak - wybaczcie - Papa Smurpf, jeździć autami
"w dizlu", kupować "autoszyby" a słowo "autokalibracja" będzie znaczyło
regulację samochodów.

Właśnie nie wygodnie, tylko jak wszyscy zaczniemy go stopniować to
straci on swoje znaczenie. Słowo "optymalne" sugeruje, że dane
rozwiązanie jest najlepsze i nas satysfakcjonuje... dopóki nie wymyślimy
określenia "bardziej optymalne"... tylko co znaczy wtedy "optymalne" ?
Jeżeli dla mnie optymalna liczba kanapek na śniadanie wynosi trzy, to mi
nie wciskaj czwartej żeby było "bardziej optymalnie".
OK - najbardziej najoptymalniejsza liczba kanapek na śniadanie wynosi
trzy ;)

Mirek.

Re: ATxmega z USB

Nie wiem kto to taki ten Papa Smerf. Ograniczmy się do porównań do
osób znanych nam obu. Ja sobie nie daję dmuchać w kaszę i dobierać
słów. Będziemy pisać jak -- wybaczcie -- ja, tyle nam zagraża. To
aż tak bardzo straszne?

Straci, jasne, że straci. Ale czy jest czego żałować? Już porfesor
Doroszewski żalił się, że słowo jest nadużywane, radzi je zastąpić
innym, rodzimym i mniej pretenjonalnym. Ale za to zyska nowe znaczenie.
Zacznie opisywać coś, co wcześniej było nie do opisania jednym słowem.

O, właśnie. Satysfakcjonuje.

Coś może być bardziej lub mniej satysfakcjonujące. Ten przymiotnik
się stopniuje.

"Najbardziej satysfakcjonujące"?

Re: ATxmega z USB
Mirek nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:

Amen.
Przem

Re: ATxmega z USB

Arthur Schopenhauer pewnie napisałby: tego rodzaju sformułowania często
można usłyszeć w mowie plebsu :-)

W kwestii zasadniczej: optymalny (wyraz nadużywany) najlepszy. Optymalne
(lepiej: najkorzystniejsze) warunki rozwoju. Optymalne (lepiej:
najlepsze) wyniki. [Słownik poprawnej polszczyzny pod redakcją W.
Doroszewskiego.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: ATxmega z USB

Doroszewski umarł dość dawno temu.

Dzisiaj już profesorowie od języka nie czepiają się, że "wyraz nadużywany".
Zdążyli nawet zauważyć, że "optymalne" to nie znaczy "najkorzystniejsze"
-- definiują to mniej więcej jako "najkorzysniejsze z możliwych"
(w odróżnieniu np. od najkorzystniejsze z tych trzech co je mammy).
Jeszcze chwila, a zauważą, że bardziej i mniej optymalny też ma sens.

Tak czas ujął raz
mistrz von Schopenhauer
Re: ATxmega z USB

To mi nie przeszkadza. Poszedłbym nawet dalej: kiedyś oglądałem Kabaret
Starszych Panów i to była klasa. A dzisiejsze kabarety...

Tu się z Tobą nie zgodzę. Wiele razy słyszałem prof. Miodka
wygłaszającego takie sformułowania.

Chyba czegoś nie rozumiem. Jaki sens miałoby "najkorzystniejsze z
niemożliwych"?

Pozdrawiam,
Paweł

Re: ATxmega z USB
Hello Paweł,

To, co dzisiaj jest optymalne niekoniecznie takie będzie jutro. Jutro
może się znaleźć optymalniejsze rozwiązanie.

Uważasz, że napisane wyżej zdanie jest niepoprawne?

Re: ATxmega z USB

Dokładnie.

Nie. Jutro może się znaleźć inne, optymalne rozwiązanie i ozywiście to
dzisiejsze już optymalne nie będzie - z resztą sam to przyznałeś w
poprzednim zdaniu.

Mirek.

Re: ATxmega z USB

A jaka jest optymalna droga z Kuźnic na Halę Gąsienicową? Przez Boczań
śliczne widoki, a i stromizny człowiek nie zazna. Za to Jaworzynką się
idzie wedle strumienia, co pięknie szumi. Chciałbym jedno i drugie, ale
sam nie wiem, co sobie *najbardziej* cenię.

Re: ATxmega z USB

Nie gmatwaj, Jedna jest optymalna pod względem widokowym, druga pod
względem dźwiękowymm. Jeszcze inna będzie optymalna czasowo, ale
niekoniecznie finansowo ;)
Ale to nie znaczy, że jedna jest "optymalniejsza" od drugiej.

Mirek.

Re: ATxmega z USB

Nie ma odzielnych "względów widokowych" i "względów dźwiękowych", jest
ogólna atrakcyjność turystyczno-wypoczynkowa trasy. Ja zawsze mam tam
kłopot na rozstajnych drogach, bo czy się pójdzie w lewo czy w prawo,
wskazówka atrakcyjnościomierza wychyli się tak samo. A drogi całkiem
inne.

Tu i tak jest łatwo, bo możliwości są zaledwie dwie. Ale często wariantów
jest od cholery, a kryteria niedookreślone. Weźmy takiego komiwojażera
(tego co ma problem) -- jeździ swoim yarisem z kratką po optymalnej
trasie, bo inaczej by go z roboty wylali. Ale po pierwsze nie jest
w stanie tego udowodnić, a po drugie bardzo prawdopodobne, że to w ogóle
nieprawda.

Re: ATxmega z USB
Jarosław Sokołowski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:

Dokładnie jest.

Przy do optymalizacji zakłada się warunki brzegowe i dla danych warunków coś
jest optymalne lub nie.
Jak przestaje być optymalne, to przestaje i nowe zaczyna, i to nowe nie jest
optymalniejsze od starego, a właśnie zaczęło być optymalne.
Przem

Re: ATxmega z USB

Albo nie wiadomo czy jest, czy nie jest. W nietrywialnych przypadkach
tak jest zawsze.

Zaczęło być tak *nazywane*. Tylko tyle.

Re: ATxmega z USB
Jarosław Sokołowski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:

Jak nie wiadomo, to nie jest.

Mówimy o języku, więc zawsze o nazywaniu.
Przem

Re: ATxmega z USB
Szanowni grupowicze!
Poruszyliście temat na właściwej grupie, ale załóżcie  proszę swój wątek z
odpowiednim tematem.
Dziękuję.
Michał

Re: ATxmega z USB

Temat jest ważny. Jeżeli chce korzystać z USB jako coś prymitywnego to nie
ma sensu płacić za ficzery w procku. Swoich sterowników pod wszystkie
systemy nie napiszesz ani nie ceryfikujesz w Microsofcie. Zostaje ci
podszywanie się pod HID albo pod innego producenta. Do czego ten USB ma być?
Od tego zacznijmy.

Re: ATxmega z USB
Hello Mirek,

Jutrzejsze będzie opty,malniejsze od dzisiejszego.

Re: ATxmega z USB

Mnie jednak przeszkadza. Trochę żal, że Profesora nie ma wśród nas.
Miał facet klasę. Gdy go pytali, czy w czasie kibicowania graczom
można powiedzieć "szachuje", to odpowiedział -- można, ale lepiej
"ciszej panowie". A Kabaret Starszych Panów, to ja oglądałem ostatnio
w zeszłym tygodniu.

O słowie "optymalny" tak mówił? Dawno Miodka nie słuchałem. Ale może
to i racja. "Optymalne skarpetki miały po dwie dziury z przodu
i po jednej na pięcie" -- jak ktoś da sobie wmówić, że "optymalny"
i "najlepszy" są synonimami, to tak opowie o tym, co mu się zdarzyło
rano gdy zajrzał do szuflady.

Pewnie tego, że "niemożliwe" to nie jest jedyna opozycja do "możliwe".

Nigdy nie słyszałem, by ktoś z bezmyślnym uporem czepiał się określeń,
że ta czy owa wizja jest bardziej _pesymistyczna_ lub _optymistyczna_
od drugiej. A te określenia biorą się z łacińskich słów "pessimum"
i "optimum", czyli "najgorszy" i "najlepszy" -- i tak samo im blisko
(lub daleko) do nich, co słowu "optymalny". Nie ma powodu, by jeden
przymiotnik mógł być stopniowalny, a drugi nie.

Najlepszy śnieg krajowy
Po prostu śnieżny as
Re: ATxmega z USB

A "maksymalny" i "minimalny"? To przecież to samo, tylko ze wskazaniem
kierunku (z matematyki: optimum, maksimum, mnimum).
Może być coś "bardziej maksymalne", "maksymalniejsze"?

Mirek.

Re: ATxmega z USB
Hello Mirek,

Nie może - dla rzeczy podlegających obiektywnej ocenie i niezmiennych.

Pojęcie "optymalne" niekoniecznie dotyczy oceny obiektywnej i rzeczy
niezmiennej.