ATxmega z USB

Witajcie grupowicze.
W wypasionej rodzinie XMEGA brakowało mi dotąd USB... no i jest np.
ATxmega16A4U. Ciekawe, kiedy będzie dostępny w Polsce? Może nie będzie
sporo droższy od dostępnego już od ręki ATxmega16A4.

Michał

Re: ATxmega z USB

Jak USB jest potrzebne do wgrywania firmweru i jakiejś głupiej konfiguracji
czy okazjonalnego użycia to to nie ma nic lepszego niż softwerowe usb :-)

Re: ATxmega z USB

SprzEA%towe USB jest optymalniejsze, zabiera znacznie mniej zasobF3%w
procesorowi, z tego co na stronie atmela piszB1% to tylko w 7 procentach
obciB1%BFa cpu.

Re: ATxmega z USB

Chryste Panie - co to za wyraz???

Pozdr
Portal

Re: ATxmega z USB

To takie wiesz.... "the best of the bestest". No w tym przypadku to może
"the best of the bester".

Re: ATxmega z USB
Hello Portal,

Stopień wyższy od "optymalne". Językowo poprawne.

Re: ATxmega z USB

Niestety nie. "Optymalne" się nie stopniuje, choć "techniczna" możliwość
istnieje.

Re: ATxmega z USB

A jaki jest językowo poprawny stopień wyższy od "najlepszy" ?

Pozdr
Portal

Re: ATxmega z USB
Hello Portal,

"Najlepszy" jest stopniem najwyższym od "dobry".

Skończyłeś podstawówkę? Bo ja to jeszcze z tamtych czasów pamiętam a
to było naprawdę bardzo dawno temu.

Uprzedzając: tak, wiem - usiłujesz mi przekazać, że nie ma nic lepiej
niż "optymalnie".

Re: ATxmega z USB

Pięknie. Ale skoro optymalny jest synonimem najlepszego (dla danego
kryterium), to jak wg Ciebie można bronić "optymalniejszego" pod kątem
poprawności językowej?
Co dalej - idealniejszy? brzemienniejsza? bezbłędniejszy?
Wyrazy niepoprawne semantycznie są językowo niepoprawne (bo i semnatyka
jest składową częścią języka). Wyjątkiem jest celowe ich używanie w
ironicznym kontekście, ale o to autora wątku nie posądzam.

I dzięki za troskę o mój poziom edukacji w stopniu podstawowym - takie
uwagi ad personam zawsze pozytywnie wpływają na poziom dyskusji - tak
trzymać ! Co do tego że wiesz co znaczy "optymalny" większych
wątpliwości akurat nie miałem.

Pozdr
Portal

Re: ATxmega z USB

Nie jest synonimem. Coś może być najlepsze w danych warunkach (czyli
wedle kryterim dostępności), choćby kolacja w knajpie "Pod Knotem"
(lepsza niż "u Rudego", nie mówiąc o tej mordowni "Drewutnia"), ale
nikt tego śledzika i ciepłego piwa nie nazwie "optymalnym".

Ludzie całymi latami siedzą i coś *optymalizują*, a co miesiąc płacą
im za uzyskane wyniki. Czyli za to, że ich dzieło jest bardziej
optymalne, a mówiąc inaczej -- zbliżone do niedościgłego ideału.

Niektórym sie wydaje, że jeśli co nieco rozumieją z łaciny, to już
wystarczy. Nie wystarczy, bo każdy język ma swoje prawa. Może zbójeckie,
ale prawa. Jak coś kiedyś zapożyczył z innego języka, to wcale nie
znaczy, że musi cały czas kurczowo trzymać się pierwotnej semantyki.

Przyjęło się stopniowanie opisowe -- "ta pani ma nos bardziej idealny
od tej drugiej, która jednak potrafi mówić bardziej bezbłędnie".
Choć niektórzy będą portalić coś na temat odstępstwa od logiki,
to jednak można tak powiedzieć i w najoptymalniejszy sposób opisać
stan rzeczy.

Lepiej mieć horyzont wąski, niż w tym barze jeść zakąski.

Re: ATxmega z USB
Trochę zagmatwaliście.
Uważam, że nawet super optymalne badziewie można bardziej zoptymalizować.
Na codzień robią to chińczycy.

Re: ATxmega z USB

Ja nazwę :-P. Dla kryterium minimalizacji czasu spędzonego na
poszukiwania lepszej knajpy to jest wybór optymalny - kropka.

Nie - bliższe ideału to nie "bardziej idealne". Optymalizacja to właśnie
  zbliżanie się do optimum, a nie osiąganie go bardziej czy mniej. To
przypomina Puchatka którego "coraz bardziej tam nie było" czy coś takiego.

I dlatego masa osób twierdzi np. że ochrona środowiska to ekologia, a
serwisant w sklepie z komputerami to informatyk. Ich prawo. Ale nie
każdy musi za tym tłumkiem podążać, prawda?

Jak widać kwestia gustu (moja polonistka by się czepiała) i wg mnie to
niedobrze. Język zwłaszcza w technice powininen być jednoznaczny i
logiczny. Jak się robi zależny od widzimisię każdego delikwenta, to
traci podstawową funkcję czyli sprawnej komunikacji. Ostre NTG się robi
więc pozwolę na tym skończyć - róbta sobie co chceta z optymalnymi,
optymalniejszymi i najoptymalniejszymi rozwiązaniami - ja pozostanę przy
tych pierwszych.

Pozdr
Portal

Re: ATxmega z USB

Portalowy język jest językiem ubogim. "Najlepszy" i "optymalny" mają
zbliżone, lecz trochę inne zakresy znaczeń. Niektórzy potrafią korzystać
z bogactwa języka.

Poza "optymalizacją" jest jeszcze słowo "zoptymalizowany". Coś może
być zoptymalizowane bardziej lub mniej, albo bardziej lub mniej optymalne.
Nie ma sensu mówić za każdym razem, że jedno jest bliższe czemuś lub
dalsze, skoro można prościej. Język też podlega prawom ekonomii.

Prosiaczka.

A kto to jest hydraulik? Znam jednego profesora, co się zajmuje mechaniką
płynów, a więc jest hydraulikiem. Ale pan majster, co potrafi ryksztosującą
droselklapę zrobić na szoner, też nim jest. Tak samo jak gościu od
reinstalownia windowsa jest informatykiem. Praw języka pan nie zmienisz
i nie bądź pan głąb.

No i właśni o precyzję chodzi -- w technice jest miejsce dla słów
"najlepszy" i "optymalny". Znając oba, łatwiej o precyzję opisu.
Z istniena słowa "optymalizacja" wynika potrzeba wprowadzenia do
języka określeń "bardziej/mniej optymalny". Kiedyś tak nie było,
ale polonisci nie muszą nadążać za wszystkimi zmianami w języku.

Nie spotkałem nikogo, kto by nie rozumiał co znaczy "bardziej optymalny".
Ale spotkałem wielu, kórzy jak pies Pawłowa reagowali "tak się nie mówi"
(pozdrowienia dla pani od polskiego). Osoby takie albo w ogóle nie potrafią
zaproponować nic w zamian, albo podają coś, co znaczy co innego.

My nie będziemy stać w miejscu, "optymalne" też dobre, ale pójdziemy
dalej, będziemy mieli optymalniejsze.

Re: ATxmega z USB
Jarosław Sokołowski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:

Jesteś pewien? Coś może być optymalizowane, ale jak już się proces skończył,
to lepiej być nie może i jest zoptymalizowane.

No właśnie nie może. Albo optymalne, albo bardziej lub mniej.
Przem

Re: ATxmega z USB

Całkowicie.

Pole jest orane, a koń ma akurat przerwę na papierosa. Pole jest
zaorane bardziej, niż w chwili poprzedniej przewy. Jak już wieczorem
skończy, to będzie zaorane tak, że już bardziej być nie może.
Optymalizacja, to taka orka. Ale teoria pola często rozmija się
z praktyką -- trudno doczekać się wieczoru.

Bardziej lub mniej, ale *co* bardziej lub mniej?

Re: ATxmega z USB
Jarosław Sokołowski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:

No to się mylisz.

Pole może być zaorane optymalnie do wysiania jęczmienia, ale nie optymalnie
do wysiania kukurydzy, bo ona wymaga głębszego zakopania ziarna.*
Dla jęczmienia optymalne, płytkie zaoranie nie jest optymalne dla kukurydzy,
ale zaoranie dla kukurydzy nie powoduje bardziej optymalnego dla
jęczmnienia, bo dla jęczmienia to będzie za głęboko.
Optymalność jest zerojedynkowa, albo coś jest optymalne (dla zadanych
warunków) albo nie, i tyle.

Cokolwiek, ale nie optymalnie.
Przem

*przykład a nie fakt.

Re: ATxmega z USB

Jestem całkowicie pewien, że się nie mylę.

Nie chodzi o zaoranie optymalne, tylko o zaoranie w ogóle. Moje pole
może być bardziej zaorane od pola sąsiada za miedzą (bo to leń jest
i pijak, co dwie skiby musi sobie piwko golnąć).

Optymizm też kiedyś taki był. A teraz się go mierzy i wyraża liczbami.
Optymalność jest w trakcie odkwantowania, niektórym trudno się pogodzić
z tym faktem.

-- Panie prezesie, znowu zrobiłem bardziej.
-- Co pan zrobił bardziej, panie inżynierze?
-- No, cokolwiek, ale ważne, że bardziej.
-- A weźże się pan wyrażaj po ludzku!
-- No, zrobiłem... tego, no, bardziej optymalnie to, co pan prezes
poprzednio mówił, że jest nietentego.

Jak brakuje słów, to się wymyśla nowe albo stare bierze do recyklingu.
I nie ma, że "cokolwiek", bo próżni być nie może.

Re: ATxmega z USB

Ja tam nie daję sobie nic obciąć ale:

http://pl.wiktionary.org/wiki/optymalny
http://slowniki.gazeta.pl/pl/optimum
http://lpj.pl/pleonazm.htm

Oczywiście nie na zasadzie "miliony much nie mogą się mylić", tylko
uważam, że skoro językowcy mówią, że to niepoprawnie, to tym bardziej my
inżynierowie, technicy nie powinniśmy używać nieprecyzyjnych czy
niepoprawnych określeń, bo i tak jest zbyt dużo nieporozumień.

Mirek.

Re: ATxmega z USB

Dlaczego właściwie profesor od języka ma dobierać słowa inżynierowi
od prądu? Te wszystkie tranzystory, warystory, kompilacje itd. wzięły
się stąd, że ktoś wymyślił coś nowego i nadał temu nazwę. Pro publico
bono. Optymalizacja jako proces osiągania rozwiązań optymalnych jest
słowem dość nowym. Pojawiła się potrzeba istnienia słowa "optymalny".
Wygodnie jest, gdy ten przymiotnik jest stopniowalny ma charakter
"analogowy", a nie binarny. Inaczej staje się mało użyteczny i może
być zastępowany innymi słowami (co zauważył prof. Doroszewski, którego
tu cytowano). Moje bicie piany też bieże się z potrzeby -- aby ośmielić
innych do używania języka w sposób precyzyjny i wygodny, aby przestrzec
przed poddawaniem się dyktatowi poprawnościowemu.