Atmega8L - przetaktowanie

czy ATMEGA8L-8AU zasilona z 5V pogoni z kwarcem 16Mhz
( czyli tak jak ATMEGA8-16AU) ? Mam trochEA% 8L  i chce je "wypchnB1%E6"
w urzB1%dzeniu w ktF3%rym dotychczasowo pracowaB3%a 8-ka.
Pozdrawiam !

Re: Atmega8L - przetaktowanie

Cześć,

Ostatnio przypadkiem zupełnie przetaktowałem 2313
Wszystko działało poprawnie poza zapisem i odczytem do wewnętrznęgo eeprom.
Poza tym, nie widziałem, nic złego.
Zależy co chcesz robić tą atmegą, jeśli chcesz użyć UARTU, ADC, PWM
to napewno bezpieczniej użyć 16AU, a małe toto, więc łatwo przelutujesz,
choć z opisu wnioskuję, że jesteś przed montażem.

Pozdrawiam Michał.

Re: Atmega8L - przetaktowanie

Wiesz, nowsze procki mają w DataSheet'ach podane wykresy prędkości
maksymalnej od napięcia zasilającego... W czasach ATmega8 tego nie
publikowali i pisali wprost - wersje L chodzą wolniej, ale w szerszym
zakresie napięć zasilania...
W sumie, jeśli wersja L mogłaby przy 5V chodzić z prędkością taką, jak
wersja "bez L", to po co mieliby sprzedawać dwie wersje?? :)...
Jasne, może się okazać, że działać będzie... może się okazać, że działa,
ale nie każdy egzemplarz,działanie może być niestabilne... najbardziej
spodziewam się tego ostatniego... więc wypuścisz produkty, a potem się
okaże, że to była "wadliwa seria"...
Zawsze jakieś ryzyko będzie....
Pytanie - czy nie dałoby się jednak dać wolniejszego kwarca? Czasem
projektując urządzenie daje się pewne rzeczy na wyrost... wiem, że
przeprojektowanie to są koszty, ale nie mam pojęcia na jak dużą serię
się rozłożą i jakie mogą być koszty ewentualnych problemów...

  Konop

Site Timeline