ATmega88: CRAFT

Widzieliście, co można wyczarować ATmegą88 podłączoną do monitora (VGA)?
http://www.linusakesson.net/scene/craft /

Chylę czoła.

Re: ATmega88: CRAFT

Niesamowite, jeszcze zbieram szczEA%kEA% z podB3%ogi.

Dariusz AF%oB3%na

Re: ATmega88: CRAFT

Niesamowite, jeszcze zbieram szczękę z podłogi.

Dariusz Żołna

----------

A ja walilem łbem o ściane jak komunisci po śmierci Stalina.
Jeszcze teraz jestem w szoku!

Janusz

Re: ATmega88: CRAFT

Tu jest troche lepsze :P

http://belogic.com/uzebox /

Re: ATmega88: CRAFT

Obraz TV lub VGA można było wygenerować programowo już na starym
poczciwym AT90S2313. Problemem była mała ilość pamięci RAM. W przypadku
ATmega88 mamy jej sporo więcej i zegar dwa razy szybszy, ale metoda
generowania sygnału pozostała bez zmian. Swego czasu poczyniłem
"yntelygentny" kontroler video o rozdzielczości 320x256x16 kolorów na
pixel z ATmega32 kostką DRAM, jednym TTL-em i kilkoma elementami RC.
Wadą takich rozwiązań jest bardzo duże obciążenie procesora zadaniami
generowania obrazu. Choć z drugiej strony czas, w którym jest
"wyśwetana" ramka wokół czynnego pola obrazu jest na tyle długi, że
zostawia procesorowi więcej mocy obliczeniowej od niejednego Atari czy
Commodore :-)
Ostatnio przesiadłem się na ARM Atmela i jakoś tak mnie naszło czy aby
te procki nie będą się lepiej nadawały. Okazało się, że taki
AT91SAM7S256 jest do tego wręcz idealny. Kompletny sygnał TV o
rozdzielczości 320x256x1 robię praktycznie całkowicie sprzętowo.
Obciążenie procka jest minimalne (poniżej 1%). Oprócz procka do
szczęścia potrzebne są tylko trzy rezystory do "posklejania" sygnałów
video i synchro.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: ATmega88: CRAFT

Metoda jest prosta, wyrobic sie w czasie juz nie takie proste :-)
Jestem pod wrazeniem .. kiedy oni daja rade wygenerowac zawartosc
pamieci video ?

Jest tam jakis DMA nadajacy sie do uzycia ?
Znaczy sie procek z karta video, nie liczy sie :-)

J.

Re: ATmega88: CRAFT

Jest DMA i śliczny 32-bitowy rejestr szeregowy :-) Timerem w trybie PWM
generuję impulsy synchro, a rejestrem szeregowym popędzanym z DMA
generuję sygnał video. W obsłudze przerwania co 64us muszę tylko
załadować nowy adres dla DMA, dosłownie kilka rozkazów. Generowanie
obrazu czarno-białego jak znalazł :) Ostatnio udało mi się posterować
stary monitor od karty Hercules w normalnej rozdzielczości graficznej
Herculesa 720x348. Więcej zabawy byłoby z kolorem, bo trzeba by dorzucić
jakiś rejestr z zatrzaskiem coby z szeregówki zrobić choć po jednym
bicie na kolor. Oczywiście problemem jest ilość dostępnego RAM-u. Przy
monochromatycznym Herculesie znika 720x348/8 czyli prawie 32KB.

Pozdrawiam
Grzegorz

Site Timeline