atmega8, fuse bity, zewnętrzny kwarc

Witam

Potrzebuję podpiąć do ATMegi8 kwarc 11MHz z hakiem. Zaglądam do dokumentacji
no i troche zaskoczylem się ubogością informacji.
Atmel podał ustawienie bitów CKSEL3..1 dla 3 przedziałów czestotliwości (od
0,4M do 8M) i tyle. Jest też niewiele mówiaca informacja, że można
zaprogramowac CKOPT i wtedy dla f>1MHz można ustawić jedna z 3 kombinacji
CKSEL i tyle (http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc2486.pdf
tabelka 4 na str 27)

Avrstudio umozliwia zaprogramowanie fuse bitów dla low, medium i high
frequency, tylko skad mam wiedziec czy 11MHz to mało, średnio czy dużo?

Czy ja czegoś nie widze w tej dokumentacji?

Michał Walenciak
gmail.com kicer86
Re: atmega8, fuse bity, zewnętrzny kwarc

Przecież w tekście masz wyraźnie napisane:
"For resonators, the maximum frequency is 8 MHz with CKOPT unprogrammed
and 16 MHz with CKOPT programmed. "

Czyli żeby obsłużyć 11MHz, musisz zaprogramować CKOPT. Jedna uwaga!! W
przypadku FUSEów ZAPROGRAMOWAĆ tzn. zmienić na 0 :/... taka głupia
zasada :P... .
No i wtedy masz podane, że dowolna z trzech wartości CKSEL3..1 jest
odpowiednia... i tyle :)...

  Konop

Re: atmega8, fuse bity, zewnętrzny kwarc

tak to wiem

tak, to też wiem, nie napisali jednak tego jasno - tzn ze mam ustawić
dowolną wartość, sa po prostu 3, co sugeruje ze mają inne przeznaczenie.
Ale ok, dzieki, niech będzie ;)

Michał Walenciak
gmail.com kicer86
Re: atmega8, fuse bity, zewnętrzny kwarc

Nie wydaje mi się że taka głupia. Po prostu taka niezaprogramowana
komórka pamięci ma zawartość FF. To samo jest np. z EPROMami które po
skasowaniu ultrafioletem przyjmują we wszystkich komórkach wartość FF.