ATmega64 i SD

Witam
czy ktoś robił taki układ z 74HCT245 zasilanie procesora 5 V a SD 3,3V . Jak
ustawić piny 1,19 bo się pogubiłem :(
Marek S

Re: ATmega64 i SD

Jeżeli gadasz z kartą SD interfejsem SPI to kierunek wszystkich linii
sygnałowych jest stały. Czyli kierunek linii (pin 1 DIR) ustawiasz
stały, np. podpinając do VCC natomiast sterowanie włączeniem bufora (pin
19 /G) podpinasz do procesora i wystawiasz tam zero na czas gadania z
kartą. Przy takim ustawieniu sygnały przechodzą przez bufory w kierunku
A->B i tak musisz podpiąć linie sygnałowe (uwaga na MISO, którą dane idą
od karty do proca).

Re: ATmega64 i SD
Tak zrobiłem i nie gada . MISO jedynie nie jest buforowane. pin 1 i 19 na
stałe do masy.
Marek S

Re: ATmega64 i SD
W dniu 2010-10-13 22:36 Marek S napisał(a):

> [...]

A zasilanie bufora dałeś prawidłowo 3V3?

Może dla odpalenia samej komunikacji z kartą zasil procesor napięciem
3V3 i zrezygnuj na chwilę z bufora. Potem jak już zadziała spokojnie
wrócić do ulubionych 5V i zaczniesz walkę z buforem.

Re: ATmega64 i SD
Wiec tak , na adapterze z opornikami i zenerkami chodziło, tyle że dość
wolno . Zasilanie buforka jest 3V3 oczywiście . Dałem pullup do 3V3 po
stronie karty , potem po stronie procesora i nic .
Marek S

Re: ATmega64 i SD
używam pinów do sterowania klawiatura i do komunikacji z SD . Wszelkie
schematy mi znane wymuszają na procesorze stan niski wiec nie działa
klawiatura . Pomyślałem o zastosowaniu wtórników emiterowych na liniach
nadających , docelowa częstotliwość transmisji to 8MHz , czy tranzystor typu
BC 547 da sobie z tym rade ?
Marek S

Re: ATmega64 i SD

Ale co niby wymusza stan niski i gdzie?

Klawiaturę (nie matrycową) rzeczywiście tak się podłącza najczęściej aby
przyciski zwierały linie danych do masy. Ale nic nie stoi na
przeszkodzie aby przyciski zwierały linie danych (z pullup-em) do
jeszcze innej linii, którą sterujesz z procesora. Wtedy możesz na niej
wystawić HiZ i naciskanie klawisza na nic nie będzie wpływać. A
normalnie wystawiasz tam zero. Dopiero naciśnięcie kilku klawiszy naraz
spowoduje zakłócenie transmisji.

Re: ATmega64 i SD
właśnie do końca tego nie rozumiem co zwiera przyciski do stanu niskiego
albo tez nie uzyskuje właściwego stanu wysokiego . Wstawiłem oporniki 10K
jako pullup. Do karty szeregowo 2,2K a za nimi zenerka 3v3. Wynika z tego że
prąd pobierany przez zenerke jest ok 1mA i pewnie to zakłóca prace
klawiatury. Separator z wtórników emiterowych całkowicie odseparował by
klawiaturę od SD tyle że nie wiem czy przeniesie te parę MHz .
Marek S

Re: ATmega64 i SD

A nie możesz po prostu gadać do karty SD buforem trójstanowym? To
załatwi za jednym zamachem konwersję napięć (użyć np. 74LVC244) oraz
odłączy kartę SD w chwili, gdy z nią nie gadasz. Drugą połówkę bufora
zużyj na niezależne odłączanie klawiatury.

Re: ATmega64 i SD
właśnie nie mogę bo go nie ma w okolicy . Próbowałem na 74HCT245 bo mam ale
nie raczy działać.Będę musiał zlepić te wtórniki jednak może zagada .
Marek S