Atmega32A-AU ---> Atmega1248A TQFP44

Cześć,

Chciałbym zmienić procesor w urządzeniu z Amega 32A-AU na pasujący do
obudowy TQ44 np Atmega664A lub Atmega1284A też w TQ44.
To ma być drop in replacement w celu zwiększenia ilości flesza i ramu i
tylko po to, bo oczywiście zająłem cały flesz procesora i brak miejsca.
Nie planuję zmiany PCB, niczego takiego. Ewentualnie dam szybszy kwarc.

Czy muszę coś wiedzieć czego jeszze nie wiem ?

Np:

Czy programuje się go go w ten sam sposób przez piny SPI jak Atmega32 ? Mam
programator MKII oryginalny ale czy elektrycznie te procki do siebie
faktycznie pasują ? Wetknę 6 pinową wtyczkę, wybiorę procek i czy pójdzie?
Czy tylko przelutować i przekompilować z drobnymi poprawkami programu czy
coś jeszcze?

Zbyszek Maliborski

Re: Atmega32A-AU ---> Atmega1248A TQFP44
pójdzie?

Generalnie raczej wszystko powinno działać po
dostosowaniu/przekompilowaniu programu (są np. inne adresy i nazwy
niektórych rejestrów, wektorów przerwań itp.). Tutaj masz opisane
różnice w tych uC - http://www.atmel.com/Images/doc8001.pdf

Piotrek

Re: Atmega32A-AU ---> Atmega1248A TQFP44

No tak to wiadomo. UDR->UDRx i tak dalej wiadomo.
Tylko czy z programowaniem wlutowanego w płytkę nie będzie jakiejś jazdy ?

Re: Atmega32A-AU ---> Atmega1248A TQFP44

Dlaczego miałaby być? Jeśli rozkład pinów do programowania jest taki sam,
nie będzie.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Zrobiłem identyczną podmiankę i procek zaprogramował się od kopa,
pomimo
że 1284 do programowania w systemie wykorzystuje UART-a. Ale piny są
takie same jak w 32 (testowałem na programatorze na LPT i ISP
PROGRAMMER oraz
STK500v2 i ATMEL STUDIO)..
Nie wiem w czym masz napisany program na 32, ale zwykłe
przekompilowanie
programu nie wystarczy. Ale o tym już pisali wyżej.

pytający

Re: Atmega32A-AU ---> Atmega1248A TQFP44

A czym się różnią te procki oznaczone A albo PA ?Nigdzie nie jest napisane.

Re: Atmega32A-AU ---> Atmega1248A TQFP44
napisane.

Wersją krzemu. Zazwyczaj wiąże się to z mniejszym poborem prądu.

Tu masz różnice między 324P i 324PA:
http://www.atmel.com/Images/doc8190.pdf

Re: Atmega32A-AU ---> Atmega1248A TQFP44

Jest. A to nowocześniejsza wersja, pracująca przy niższych napięciach i
pobierająca mniej mocy. Może być dobrym zamiennikiem dla wersji L. Z kolei P
to PicoPower, o dodatkowo zmniejszonym poborze mocy. PA to A dodatkowo z P.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

No to dziękuję za pomoc :-) Wszystkim Wam :-)
Ładnie ze strony Atmela, że dali te procki. Nie trzeba płytek zmieniać, a
miejsce na program jest niezwykle cenne jak i 16kB RAM w m1284 :-)
Szkoda, że nie zrobili ich w wersji rdzenia XMEGA ale na 5V i z pinami od
zwykłej megi.
I tak sukces, że da się zamienić m32 na lepszy i to bezboleśnie :-)

Z C i nazwami rejestrów to sobie poradzę :-)

Site Timeline