Atmega32 i stan portów w czasie programowania

ProszEA% o pomoc bo nie mogEA% znaleBC%E6 informacji, ktF3%ry port nie =
bEA%dzie zmieniaE6% stanu od podania zasilania, przez programowanie aBF% =
do uruchomienia programu. MuszEA% w ukB3%adzie daE6% przekaBC%nik, =
ktF3%ry ma caB3%y czas zwieraE6% styki wiEA%c wykorzystam te normalnie =
zwarte. Jednak musze mieE6% pewnoB6%E6, BF%e pin, ktF3%ry bEA%dzie =
sterowaE6% tym przekaBC%nikiem bEA%dzie miaB3% stan zawsze stabilny nie =
zaleBF%nie od tego co siEA% dzieje z procesorem. Wiem, BF%e jeden port =
siEA% nie nadaje ale nie mogEA% znaleBC%E6 ktF3%ry.

PC

Re: Atmega32 i stan portów w czasie progr amowania
Tak długo jak układ jest w resecie porty mają "stan domyślny" co oznacza
chyba zawsze wysoką impedancję na normalnych portach a pull-up jak masz
włączony jtag.

Zależy jakim napięciem/prądem sterujesz ten przekaźnik, ale jego
bezwładność jest zazwyczaj taka duża, że "szpilka" i tak go nie przełączy.
Prawdopodobnie sterujesz jakimś tranzystorem a wtedy i tak dobrą
praktyką jest danie rezystora(pull-up/down), który wymusi ustalony stan
przy włączaniu.

A skąd ta wiedza?

Odp: Atmega32 i stan portów w czasie programowania
A skąd ta wiedza?

Wydaje mi się, że kiedyś czytałem coś o tym ale mogę się mylić. Ostatecznie
dam 2 tranzystory i będę wyłączać przekaźnik przez wymuszenie niskiego
stanu.

PC

Re: Atmega32 i stan portów w czasie progr amowania

AVR to nie '51 ani ARM od NXP, żebyś musiał tak kombinować.
Wystarczy wymusić stan początkowy rezystorem, tak jak ci napisał Michoo.

Re: Atmega32 i stan portów w czasie progr amowania

Jeszcze warto pamiętać o ustawieniu brownout, albo mogą dziać się
naprawdę nieciekawe rzeczy gdy zasilanie jest blokowane dużym
kondensatorem - łącznie ze zmianą zawartości flash i eeprom.

Re: Odp: Atmega32 i stan portów w czasie programowa nia
ry.

O ile pamiEA%tam, to ATmega8 robi jakieB6% dziwne rzeczy na porcie D
podczas programowania przez SPI, co mnie kiedyB6% bardzo zaskoczyB3%o.
W nocie katalogowej nie ma o tym ani sB3%owa.
W ATmega32 chyba juBF% tego problemu nie ma, wydaje mi siEA% BF%e
sprawdzaB3%em, ale nie pamiEA%tam, czy w zwykB3%ej, czy w U4.

Odp: Atmega32 i stan portów w czasie programowania

O to właśnie chodzi. Jakiś cyrk w czasie programowania przez ISP.

PC

Site Timeline