Atmega32 i ds18b20 PROBLEM

Witam

Mam następujący problem z Atmega32 i termometrem DS18b20, mianowicie na nóżce
PD.7(poniżej wkleję kod w bascomie) mam cały czas 5V a termometry podłączane do
tej nóżki ulegają spaleniu(już spaliłem 3 układy).

Kod obsługi termometru w bascomie:

$regfile = "m32def.dat"
$crystal = 1000000     'korzysta z wbudowanego oscylatora
Config Portd = output

Config 1wire = Portd.7
Dim Odczyt(2) As Byte

Declare Sub Odcz_temp

   Do
   Call Odcz_temp
   Loop
   End

   Sub Odcz_temp
Wait 5
1wreset
1wwrite &HCC
1wwrite &H44
Waitms 750
1wreset
1wwrite &HCC
1wwrite &HBE
Waitms 750
Odczyt(1) = 1wread(2)
1wreset
If Err = 1 Then
Cls
'Lcd "brak ukladu"
Portd.5 = 1
Waitms 750
Else
Portd.5 = 0
End If
Odczyt(1) = Odczyt(1) / 2
End Sub

Do PD.5 podłączona jest dioda LED.

Próbowałem nóżkę PD.7 ustawić jako wejście jednak daje to ten sam efekt.
Pomóżcie bo od 2 dni and tym siedzę i nie wiem co robić.

Re: Atmega32 i ds18b20 PROBLEM
Spróbuj zmienić linię poniżej:
Pin dla 1W jest przełączany przez procedurę odczytu 1W między wejście a
wyjście
jeśli dobrze kojarzę i tego pinu się nie konfiguruje.
--
pzdr, j.r.

Re: Atmega32 i ds18b20 PROBLEM

Niestety zmiana kodu na proponowany przez ciebie nie pomogło objawy są takie
same jak poprzednio.

Pozdrawiam G.R.

Re: Atmega32 i ds18b20 PROBLEM

Czy to nie ma jakiegoś wpływu ?

OC2 - Port D, Bit 7

OC2, Timer/Counter2 Output Compare Match output: The PD7 pin can serve as an
external output

for the Timer/Counter2 Output Compare. The pin has to be configured as an
output (DDD7

set (one)) to serve this function. The OC2 pin is also the output pin for
the PWM mode timer

function.

Nie wiem jak jest po starcie procka, czy aby ten port nie jest włączony jako
OC2 ?

Gejzero.

Re: Atmega32 i ds18b20 PROBLEM

Wcześniej miałem podłączone do PA7 i objawy były takie same.

Re: Atmega32 i ds18b20 PROBLEM

    A jak ty to podłączasz, bo tam powinien być rezystor podciągający do
VCC...

http://and-tech.pl/EvB4.3/Instrukcja_EvB_4.3v3.pdf (strona 16)

    Nie wiem, czy dotyczy to także 1-wire, ale np. przy I2C BASCOM nie
załącza wewnętrznych rezystorów (str. 12)

Re: Atmega32 i ds18b20 PROBLEM

Nóg w DS nie pomyliłeś?
--
MM

Re: Atmega32 i ds18b20 PROBLEM

A spróbuj zmierzyć prąd od masy z tej nogi. Normalnie 1Wire
jest podciągany do zasilania opornikiem 4,7k. Wiec prąd powinien
być w okolicach 1mA. Oczywiście jak procek usiłuje coś czytać
to się zmienia, no i w trakcie pomiaru dla połączenia 2-przewodowego
powinien podłączyć 5V na sztywno. Jeśli uwaliłeś czujnik to
prawdopodobnie musiałeś wysłać do czujnika sygnał odczytu,
a potem zwarłeś port do zasilania (dałeś go jako wyjście).
Inaczej się raczej tego ubić nie da, pomijając odwrotne założenie.
Ale mnie się zdarzyło odwrotnie zapiąć czujnik i nic się nie działo.

Zbyszek

Site Timeline