atmega128a padła ?

no ciekawostka. Atmega 128A, po pierwszym włączeniu widoczna poprawinie jako Atmega128 (mkAVRCalculator). Ustawiłem sobie fusy (kwarc, brown-out) - ok. Wrzucam program, coś się wykrzaczyło przy weryfikacji - AVRdude coś napisal że przestawił sie jakiś fuse, czy przywrócić

- no to kazałem przywrócić. Kurcze nie pamiętam co - i teraz atmega śpi. Zero komunikacji. Na kwarcu zero czegokolwiek.

Zdechła ? Niemożliwe, układ sprwdzony, z atmega 128 na innej PCB wszystko chodzi dobrze... Można uwalić AVR przez błąd w programowaniu ?

Reply to
sundayman

No ale można przecież poprzestawiać fusy i uniemożliwić programowanie przez ISP - avrdude właśnie tego pilnuje żeby nie zepsuć... i zepsuł ;) Może masz gdzies logi albo historię wydawanych komend? Windows? - to nie wiem.

Mirek.

Reply to
Mirek

no właśnie nie ma logów - przynajmniej nie widzę w katalogu AVRDUDE nic takiego. Ale - przecież zegar powienien chyba działać ? A na kwarcu cisza. Programowanie było spod MkAvrCalculator (demo) - jak dotąd zawsze było ok. Znaczy, czasem się coś wywaliło, ale nie tak żeby od tego padł procesor.

Właśnie przed chwilą przelutowałem i wstawiłem drugi, zaraz zobaczę jak z drugim będzie...

Reply to
sundayman

W dniu 26.06.2012 22:31, sundayman pisze:

Czemu zegar "powinien działać"?? Nie pamiętam szczegółów dot. ATMEGI128, ale większość AVRów ma różne tryby pracy zegara - mógł się przestawić np. na zegar zewnętrzny i tyle...

Reply to
Konop

Podłącz zewnętrzy generator, napewno ruszy.

MiSter

Reply to
MiSter

Użytkownik "MiSter" snipped-for-privacy@WP.PL napisał w wiadomości news:4fea23cb$0$26689$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

no tak, nie pomyślałem o tym. Już wstawiłem drugą. W tej chwili jest OK (chyba), ale też przez chwilą coś się działo.

No nie wiem... Czy to możliwe , żeby jakaś wadliwa partia czy jak...

Reply to
sundayman

Użytkownik "MiSter" snipped-for-privacy@WP.PL napisał w wiadomości news:4fea23cb$0$26689$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Dokładnie. Ja to mam już na stałe w jednym procku taki program:

sbi DDRd,7 loop: sbi PORTd,7 nop nop cbi portd,7 nop jmp loop

I już przy wielu prockach po zabawie z fusebitami w ten sposób uzyskiwałem kontakt z bazą, znaczy się z programatorem. :)

Reply to
Marcin Wasilewski

Z mojego doświadczenia zazwyczaj jest to oznaką tego, że jest źle podpięte zasilanie i procesor działa tylko na tym co pójdzie diodami zabezpieczającymi porty. W takiej sytuacji ogólnie w pamięci robi się jeden wielki burdel.

Reply to
Michoo

W tym feralnym momencie poprosiłem o zapis flasha i fusów (pomyłkowo, fusy już były ustwione) , i wtedy się chyba coś w mKAvrCalculatorze wysypało, i chyba dlatego wyrąbał te fusy. Generalnie coś mi winda w PC coś chodzi jak kulawy pies, może dlatego też...

Przeniosłem sie na KHAZAMA, mam wrażenie że jest ok... jak na razie :)

Reply to
sundayman