atmega128a padła ?

no ciekawostka.
Atmega 128A, po pierwszym włączeniu widoczna poprawinie jako Atmega128
(mkAVRCalculator).
Ustawiłem sobie fusy (kwarc, brown-out) - ok.
Wrzucam program, coś się wykrzaczyło przy weryfikacji - AVRdude coś napisal że
przestawił sie jakiś fuse, czy przywrócić
- no to kazałem przywrócić. Kurcze nie pamiętam co - i teraz atmega śpi. Zero
komunikacji.
Na kwarcu zero czegokolwiek.

Zdechła ? Niemożliwe, układ sprwdzony, z atmega 128 na innej PCB wszystko chodzi
dobrze...
Można uwalić AVR przez błąd w programowaniu ?

Re: atmega128a padła ?

No ale można przecież poprzestawiać fusy i uniemożliwić programowanie
przez ISP - avrdude właśnie tego pilnuje żeby nie zepsuć... i zepsuł ;)
Może masz gdzies logi albo historię wydawanych komend? Windows? - to nie
wiem.

Mirek.

Re: atmega128a padła ?

no właśnie nie ma logów - przynajmniej nie widzę w katalogu AVRDUDE nic takiego.
Ale - przecież zegar powienien chyba działać ? A na kwarcu cisza.
Programowanie było spod MkAvrCalculator (demo) - jak dotąd zawsze było ok.
Znaczy, czasem się coś wywaliło,
ale nie tak żeby od tego padł procesor.

Właśnie przed chwilą przelutowałem i wstawiłem drugi, zaraz zobaczę jak z drugim
będzie...

Re: atmega128a padła ?

Czemu zegar "powinien działać"?? Nie pamiętam szczegółów dot. ATMEGI128,
ale większość AVRów ma różne tryby pracy zegara - mógł się przestawić
np. na zegar zewnętrzny i tyle...

  Konop

Re: atmega128a padła ?
Podłącz zewnętrzy generator, napewno ruszy.

MiSter

Re: atmega128a padła ?

no tak, nie pomyślałem o tym. Już wstawiłem drugą.
W tej chwili jest OK (chyba), ale też przez chwilą coś się działo.

No nie wiem...
Czy to możliwe , żeby jakaś wadliwa partia czy jak...

Re: atmega128a padła ?

Dokładnie. Ja to mam już na stałe w jednym procku taki program:

  sbi DDRd,7
loop:
  sbi PORTd,7
  nop
  nop
  cbi portd,7
  nop
  jmp loop

    I już przy wielu prockach po zabawie z fusebitami w ten sposób
uzyskiwałem kontakt z bazą, znaczy się z programatorem. :)

Re: atmega128a padła ?
Z mojego doświadczenia zazwyczaj jest to oznaką tego, że jest źle
podpięte zasilanie i procesor działa tylko na tym co pójdzie diodami
zabezpieczającymi porty. W takiej sytuacji ogólnie w pamięci robi się
jeden wielki burdel.

Re: atmega128a padła ?
W tym feralnym momencie poprosiłem o zapis flasha i fusów (pomyłkowo, fusy już
były ustwione) , i wtedy się chyba coś
w mKAvrCalculatorze wysypało, i chyba dlatego wyrąbał te fusy.
Generalnie coś mi winda w PC coś chodzi jak kulawy pies, może dlatego też...

Przeniosłem sie na KHAZAMA, mam wrażenie że jest ok... jak na razie :)

Site Timeline