Atmega.

Witajcie.

Co sadzicie o cenie tego urzadzenia:

http://allegro.pl/plytka-evb-at16-32-atmega16-usb-bascom-lcd-2x16-i1893598539.html

Ewentualnie moze polecicie cos podobnego w innej cenie...

Pozdrawiam.

Re: Atmega.

No niestety tyle takie płytki kosztują. Nikt tego w tysiącach sztuk nie
klepie.

Jeśli mogę coś doradzić to zakup zestawu ewaluacyjnego z prockiem ATMEGA644,
ATMEGI16/32 to starsze procki i nowsze mają już inaczej rozwiązane np.
rejestry liczników (jeden rejestr sterujący podzielony na 2 rejestry
sterujące z większymi możliwościami), 16/32 nie mają PC-intów i kilku innych
rzeczy, które posiadają nowe serie tych procków.

    A ogólnie to polecam nowe ATMEGI1284, posiadają m.in. 16K SRAM. Niestety
w obudowach DIP/DIL tego (chyba) nie robią więc trzeba sobie jakieś PCB z
przejściówką na DIP-a wykonać.

Re: Atmega.

A po wuja grzebać w dipach? Robisz płytkę taką, by wyprowadzić IO i
gotowe. Teraz i tak wygodniej wszystko w SMD robić.

Re: Atmega.
Hello Waldemar,

Nie wszystko. Układy zasilające nadal wygodniej THT.

Re: Atmega.

W tym przypadku raczej hybryda. Robisz zasilacze w 100% THT? Cewki,
transformatory, tranzystory mocy, jak coś solidniejszego. Ale resztę
daję raczej w SMD. Tylko ja robię zasilacze raczej minimini.

Re: Atmega.
Hello Waldemar,

Ale co dajesz w SMD? Parę elementów biernych? Nawet przy zasilaczach
małej mocy SMD jest tylko utrudnieniem życia, bo montaż w technologii
mieszanej jest droższy niż THT.
W zasilaczach sieciowych dochodzą jeszcze problemy z clearance i
creepage - elementy SMD nie zapewniają bezpiecznych odstępów przy
naszym zasilaniu :( W USA mają trochę łatwiej.

Re: Atmega.

    Bo to wiesz... płytka do eksperytentów jest i o ile mi się to przez
wiele miesięcy nie udało,
o tyle jestem sobie w stanie wyobrazić, że w procku np. ktoś może upalić
wyjścia. Chociaż ATMEGI
dość odporne są, to pomysłowość użyszkodników też jest nieskończona.

    Po drugie jestem sobie w stanie wyobrazić, że ktoś kto zaczyna się bawić
mikrokontrolerami na myśl o scalakach smd z rastrem 0,8 mm, czy 0,5 mm może
dostawać gęsiej skórki.

Re: Atmega.

Jak sie cos robi jednorazowo, na sprzedaz, to moze i tak.
Ten zakup ma byc do zabawy.

Re: Atmega.
WiEA%c wydaje mi siEA%, BF%e powinna byE6% moBF%liwoB6%E6 =
podB3%B1czenia rF3%BFnych mikroprocesorF3%w (kilka podstawek na =
pB3%ytce lub przejB6%ciF3%wki)
Bardziej odpowiadajB1% mi ATB ze strony http://atnel.pl
lub np. ZL10AVR ze strony avt.

Re: Atmega.

Jak do zabawy to kup sobie jakieś Arduino albo jego klona, np AVTduino w
sklepie AVT:
http://sklep.avt.pl/c/pl/38_1277/1/1/0/long/avtduino.html

Jest do tego dużo dodatkowych modułów i są do nich biblioteki. Jak ci
się znudzi to przeskoczysz na ARMduino i moduły będą pasować. Drogi,
duży zestaw uruchomieniowy jest trochę bez sensu. Nie nadaje się za
bardzo jako płytka z gotową aplikacją. Nawet hobbystyczną. Gdy nauczysz
się pisać program obsługujący miganie ledem, zrobisz taki który
wyświetli na wyświetlaczu temperaturę z czujnika i2c. I to wszystko.
Zestaw powędruje do szuflady a będziesz szukał czegoś bardziej
odpowiedniego do zadania jakie będziesz chciał zrealizować, albo sam
zaprojektujesz płytkę. A z zestawu kiedyś wylutujesz parę części za
kilkanaście złotych albo spróbujesz go sprzedać.

Re: Atmega.
Troche nie tak...
Programowaniem zajmuje sie jakies +20 lat.
To ma byc do zabawy.
Jako mlodzieniec zbudowalem interfejs miedzy Commodore +4, a pralka
automatyczna i stad moja chec powrotu do korzeni;)

Re: Atmega.

Mimo wszystko IMHO to nie są płytki do zabawy tylko do nauki. Za duże i
zbyt nieporęczne, żeby dla zabawy wrzucić to do jakiegoś robocika czy
modelu latającego, czy czegokolwiek co miałoby cieszyć, że zostało
zrobione samodzielnie i działa :) A przy tym za drogie.