asembler Napisa? program realizacji funkcji : w = a * (b + c).

Witam mam wielka prosbe, mam do zaliczenia prace i nie wiem jak sie za to zabrac i nie mam tez zabardzo na to czasu gdyz pracuje. Bardzo prosze o pomoc ;/

Napisać program realizacji funkcji : w = a * (b + c).

Rzeczy przydatne w zrobieniu projektu;

steko18

I w czym KONKRETNIE masz problem?

Bo chyba nie oczekujesz ze ktos Ci napisze odpowiedz?

Chetnie Ci pomoge jesli wykazesz choc minimum wysilku wlasnego. Totalna biernosc i pasozytnictwo nie jest godne poparcia a argument ze sie pracuje i nie ma czasu jest totalnie smieszny.

Reply to
Pszemol

To nie jest wytłumaczenie. Noce są długie - sam to wiem, bo właśnie kończę techniczne studia.

Dyplom zasuwaj na Stadion Dziesięciolecia kupić, bo słyszałem że za miesiąc mają zamknąć i możesz nie zdążyć.

pzdr Greg

Reply to
Grzechu

snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

double LazybonesMathFunction(double a, double b, double c){

return a * (b + c); }

//nie musisz dziękować //tr

Reply to
Yes

Użytkownik "Yes" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f66bv9$1uo$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

nie wyglada na asembler

Reply to
Andy

Andy schrieb:

z = b z = z + c z = z * a

autokod most 7

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

mov eax,b mov ebx,c add eax,ebx mov ebx,a mul eax,ebx

dawno nie uzywalem assemblera - moze gdzies jest blad ...

Reply to
RafalM

jakie eax, ebx? przecież autor wątku chciał w mc68k lub 6502

Reply to
Darek

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@k29g2000hsd.googlegroups.com... Witam mam wielka prosbe, mam do zaliczenia prace i nie wiem jak sie za to zabrac i nie mam tez zabardzo na to czasu gdyz pracuje. Bardzo prosze o pomoc ;/

Napisać program realizacji funkcji : w = a * (b + c).

Rzeczy przydatne w zrobieniu projektu;

Kpisz czy o drogę pytasz ? Jakiś abstrakcyjny teoretyczny mikroprocesor Roboty na wiele dni Nie wiemy ani czy to ma być mnożenie jednobajtowe czy zmiennoprzecinkowe o

16 cyfrach znaczących.

Weź sobie kawałek kodu np. z istniejącego procesora i przerób na swoje rozkazy

Poniżej przykład. Wiesz co to jest ? Example 8-3 shows the sequence to do a 16 x 16

unsigned multiply. Equation 8-1 shows the algorithm

that is used. The 32-bit result is stored in four registers,

RES3:RES0.

EQUATION 8-1: 16 x 16 UNSIGNED

MULTIPLICATION

ALGORITHM

EXAMPLE 8-3: 16 x 16 UNSIGNED

MULTIPLY ROUTINE

Example 8-4 shows the sequence to do a 16 x 16

signed multiply. Equation 8-2 shows the algorithm

used. The 32-bit result is stored in four registers,

RES3:RES0. To account for the sign bits of the arguments,

each argument pairs' Most Significant bit (MSb)

is tested and the appropriate subtractions are done.

EQUATION 8-2: 16 x 16 SIGNED

MULTIPLICATION

ALGORITHM

EXAMPLE 8-4: 16 x 16 SIGNED

MULTIPLY ROUTINE

MOVF ARG1L, W

MULWF ARG2L ; ARG1L * ARG2L ->

; PRODH:PRODL

MOVFF PRODH, RES1 ;

MOVFF PRODL, RES0 ;

;

MOVF ARG1H, W

MULWF ARG2H ; ARG1H * ARG2H ->

; PRODH:PRODL

MOVFF PRODH, RES3 ;

MOVFF PRODL, RES2 ;

;

MOVF ARG1L, W

MULWF ARG2H ; ARG1L * ARG2H ->

; PRODH:PRODL

MOVF PRODL, W ;

ADDWF RES1, F ; Add cross

MOVF PRODH, W ; products

ADDWFC RES2, F ;

CLRF WREG ;

ADDWFC RES3, F ;

;

MOVF ARG1H, W ;

MULWF ARG2L ; ARG1H * ARG2L ->

; PRODH:PRODL

MOVF PRODL, W ;

ADDWF RES1, F ; Add cross

MOVF PRODH, W ; products

ADDWFC RES2, F ;

CLRF WREG ;

ADDWFC RES3, F ;

RES3:RES0 = ARG1H:ARG1L . ARG2H:ARG2L

= (ARG1H . ARG2H . 216) +

(ARG1H . ARG2L . 28) +

(ARG1L . ARG2H . 28) +

(ARG1L . ARG2L)

MOVF ARG1L, W

MULWF ARG2L ; ARG1L * ARG2L ->

; PRODH:PRODL

MOVFF PRODH, RES1 ;

MOVFF PRODL, RES0 ;

;

MOVF ARG1H, W

MULWF ARG2H ; ARG1H * ARG2H ->

; PRODH:PRODL

MOVFF PRODH, RES3 ;

MOVFF PRODL, RES2 ;

;

MOVF ARG1L, W

MULWF ARG2H ; ARG1L * ARG2H ->

; PRODH:PRODL

MOVF PRODL, W ;

ADDWF RES1, F ; Add cross

MOVF PRODH, W ; products

ADDWFC RES2, F ;

CLRF WREG ;

ADDWFC RES3, F ;

;

MOVF ARG1H, W ;

MULWF ARG2L ; ARG1H * ARG2L ->

; PRODH:PRODL

MOVF PRODL, W ;

ADDWF RES1, F ; Add cross

MOVF PRODH, W ; products

ADDWFC RES2, F ;

CLRF WREG ;

ADDWFC RES3, F ;

;

BTFSS ARG2H, 7 ; ARG2H:ARG2L neg?

BRA SIGN_ARG1 ; no, check ARG1

MOVF ARG1L, W ;

SUBWF RES2 ;

MOVF ARG1H, W ;

SUBWFB RES3

;

SIGN_ARG1

BTFSS ARG1H, 7 ; ARG1H:ARG1L neg?

BRA CONT_CODE ; no, done

MOVF ARG2L, W ;

SUBWF RES2 ;

MOVF ARG2H, W ;

SUBWFB RES3

;

CONT_CODE

:

RES3:RES0

= ARG1H:ARG1L . ARG2H:ARG2L

= (ARG1H . ARG2H . 216) +

(ARG1H . ARG2L . 28) +

(ARG1L . ARG2H . 28) +

(ARG1L . ARG2L) +

(-1 . ARG2H<7> . ARG1H:ARG1L . 216) +

(-1 . ARG1H<7> . ARG2H:ARG2L . 216)

Reply to
lwh

Sat, 30 Jun 2007 21:52:10 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Andy" snipped-for-privacy@ceti.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

"The C Programming Language - A language which combines the flexibility of assembly language with the power of assembly language."

;->

Reply to
__Maciek

Uzytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Teraz wystarczy tylko kompilator :-) Kto poda wynik kompilacji dla omawianego mikroprocesora:

lwh

No coś Ty ? Tacy jak on zazwyczaj awansują bardzo wysoko. Zostają szefami, dyrektorami i prezesami w przeciwieństwie do tych, którzy cokolwiek potrafią. Ci drudzy zazwyczaj pozostają tylko i wyłącznie na stanowiskach specjalistów wykorzystywanych przez tych pierwszych. Tak więc proponuję ostrożniej z takim tekstami, bo kiedyś Wasz szef może sobie przypomnieć tą wypowiedź ;)))))

Reply to
Jacek "Plumpi

Użytkownik "Jacek "Plumpi"" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:f68orm$76d$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Możemy się śmiać, ale tak jest Przywódca musi posiadać umiejętność doboru zespołu, wyznaczania i egzekwowania zadań. Za to bierze duże pieniądze "Mrówki" potulnie mają wykonać wąski, specjalistyczny zakres prac. Wybitni profesorowie nauk przeciętnie (wcale?) sprawdzają się jako dowódcy. Popatrzmy na naszych rządzących i prawodawców. W innych krajach jest podobnie. Czy Reagan był wybitnym prezydentem USA ? Tak! Czy był doskonale wykształcony ? A "nasi": Lech Wałęsa czy Andrzej Lepper o Aleksandrze K i Lechu K nie przypominając? Miliony "bezimiennych" są prezesami, dyrektorami, kierownikami.

Reply to
lwh