ARW do transceivera

Uruchamiam właśnie klasyczną konstrukcję - TRX Bartek wg SP5AHT. Na razie jako tako działa odbiornik - wydaje mi się, że trzeba będzie trochę popracować nad czułością no i zaekranować niektóre elementy. W międzyczasie wytrawiłem i skleciłem płytkę modułu ARW na UL1111N. Niestety najwyraźniej na schemacie z "Konstrukcji krótkofalarskich dla początkujących" znalazły się niewielkie pomyłki:

  1. Nie podano wartości potencjometru montażowego R1 na wejściu.
  2. Na wyjściach prowadzących do pinu 5 US1 i US2 (UL1242) na schemacie widać diody. Nie podano jednak ich typów. Żeby było zabawniej schemat montażowy mówi, iż są to rezystory - również bez podawania wartości.

Ostatecznie jak powinno być?

Schemat ideowy tutaj:

Atlantis

właściwie prawie obojętnie. 10-100k, co w łapę wpadnie

Do czego idą te US1 i US2? Jak muszą być od siebie odsprzężone, to diody by pasowały. Możesz dać diody nawinie, np. 1N4148.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

W dniu 2011-01-07 22:08, Waldemar Krzok pisze:

US1 i US2 to UL1242 - ich normalne przeznaczenie to wzmacniacz p.cz. i demodulator FM. W tej konstrukcji US1 pracuje jako wzmacniacz w.cz. a jego demodulator robi za mieszacz, US2 jest wzmacniaczem p.cz. i product detectorem. Jeśli mnie pamięć nie myli od napięcia na pinie 5 podawanego przez układ ARW zależy wzmocnienie scalaków.

Reply to
Atlantis