Anteny telewizyjne aktywne.

W dniu 2011-01-14 19:47, abrakadabra pisze:

Akurat tu nie ma znaczenia czy to sygnal DVB-T czy analog bo nadawany na tych samych kanalach, bez porzadnej YAGI na dachu betonowego bunkra jestes skazany na Satke albo gowniany kabel.

Reply to
Rysio

A działa, mimo małej mocy (w Berlinie 5-10kW, ale z 3 miejsc synfazowo). Weź i wywal wzmacniacz. Prawdopodobnie wprowadza zniekształcenia fazowe i z muxa robi się kiszka.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik abrakadabra napisał:

Moim zdaniem masz problem z anteną a konkretnie ze wzmacniaczem i jego zniekształceniami fazowymi. Do DVB-T musi być albo bardzo dobrej jakości, albo żaden. Na 100% nie to badziewie, jakie jest dołączane do tanich anten. Problem został opisany przez UKE:

cyfrowa z zasady ma zapewnić lepszy a nie gorszy odbiór w podobnych warunkach, przy tej samej lokalizacji. Prosty przykład z mojego terenu. Mam około 50 - 60 km do masztu nadawczego. Program analogowy jest nadawany z mocą 200kW. MUX z mocą 50kW. Analogowy na pojedynczym dipolu daje obraz z odbiciami, bo jestem w środku miasta , jest zaszumiony ale stabilny i kolorowy. MUX też z dipola na byle tunerku USB (najtańszym, jaki znalazłem na Allegro) daje doskonałej jakości obraz 7 programów. Pisząc "dipol" mam na myśli klasyczny dipol obliczony na określone pasmo, symetryzator, kabel. Dipol wisiał na oknie, wewnątrz mieszkania. Żadnych cudów, żadnych wzmacniaczy ale też nawet nie próbowałem odbioru na malutkiej antence dodanej do zestawu z tunerem. Widoczność masztu mam po powierzchni dachów, czyli ostatnie piętro ale mam przed sobą inne bloki o tej samej wysokości. Pewnie dwa piętra niżej musiałbym mieć coś wielo elementowego i skierować np. w sąsiedni budynek, żeby skorzystać z odbicia. Do porównania mam całkiem przyzwoicie działajacą analogową kablówkę. Eksperymentowałem z odbiorem DVB-T dla samego testowania a nie z potrzeby. Maciek

Reply to
Maciek

pamietajcie, ze

"najlepszym wzmacniaczem jest sama antena"

czyli mamy zapewnic taka antene aby sygnal (odbior) byl dobry - wzmacniacz dawac tylko wtedy, aby zniwelowac straty np. na dlugim kablu.

Stosowanie gownianej anteny i silnego wzmacniacza to zaklocenia i klopoty.

Reply to
adresss