antena radiowo-telewizyjna

Włodzimierz Wojtiuk

Robert_J pisze:

Co masz na myśli pełne pasmo? Anteny szerokopasmowe są kompromisem. Poza tym producenci często kłamią np anteny siatkowe z czterema dipolami wachlarzowymi tak naprawdę są na IV i V podzakres (UHF) a wszyscy podają że od 6-69 kanału co jest absolutną bzdurą.

Nie stosowałem ale z racji tego czym się zajmuję to akurat wiele wiem na temat anten.

Nie wiele mi to mówi, brak danych o mocy nadajnika i jak wysoko położona jest antena nadawcza, to jest bardzo istotne. SP6STZ

Reply to
SP6STZ

Tlumika nie mozna wstawiac byle gdzie jak to kolega napisal. Ale nie bede sie tu rozpisywal na ten temat bo nie o to chodzi.

A teraz rzeczowo. Powtorze co napisales: antena->kabel 25m -> rozgaleznik (jaki ??) - >krotki kabel - > TV Helios -> krotki kabel ->karta PC I teraz cos nie pasuje bo nie moze byc tak ze taki sam poziom sygnalu dochodzi do TV i go przesterowuje a dla karty jest za niski. Tu masz cos nie tak. A teraz porada: Powinienes pomierzyc te sygnaly miernikiem sygnalu antenowego (np. na wejsciu rozgaleznika) dla kazdego kanalu ktory jest nadawany. Sygnaly te nie powinny sie roznic wiecej niz 6dB a jeszcze lepiej 3dB Dopiero jak poznasz poziomy mozna rzeczowo doradzac. Jaki stosujesz rozgaleznik ? Moze masz odgaleznik z niesymetrycznym podzialem sygnalu ? A moze dales jakis filtr radio - TV ???

Reply to
plebi

plebi pisze:

Z tym tłumikiem to tylko moja prowokacja, osobiście czegoś takiego nie robię ;-)

Może tak być jeżeli karta PC ma mniejszą czułość niż Helios, to jest bardzo prawdopodobne. SP6STZ

Reply to
SP6STZ

Robert_J pisze:

W przypadku silnego sygnału ok i to bez wzmacniacza. W przypadku gdy mamy do czynienia ze słabym sygnałem to jednak nie ma jak dobra antena kierunkowa o dużym zysku. Wzmacniacze powinny być stosowane jedynie w przypadkach gdy mimo zastosowania zestawu z dużym zyskiem sygnał jest jednak za słaby.

50 km przy tych mocach co widziałem w tym linku co podałeś to akurat nie jest odległość ekstremalna. Dwie 9el Yagi bez wzmacniacza by całkiem fajnie to obsłużyły.

Akurat anteny telewizyjne obowiązują te same prawa fizyki co inne anteny, często to są podobne konstrukcje. Tą antenę co podałeś to antena reflektorowa, przynajmniej tak podaje producent, no cóż muszę cię rozczarować, może na UHF będzie miała jakieś przyzwoite parametry, na 12 kanale powiedzmy że będzie poprawnie działać ale nie wierzę że tego typu antena będzie dobra na 100 MHz, jak zwykle producent podkoloryzował parametry, szkoda bo jak by ograniczyć się do zakresu UHF to można by zrobić całkiem sympatyczną antenę.

Reply to
SP6STZ

plebi pisze:

Zależy co kupiłeś, ostatnio mój brat kupił kartę i niestety była tępa, nie pamiętam modelu.

Spróbuj dla porównania podłączyć samą kartę bez rozgałęźnika potem tak samo heliosa. SP6STZ

Reply to
SP6STZ

Robert_J pisze:

W sumie masz komfortową sytuację jeśli chodzi o odbiór TV, we Wrocławiu (okolice centrum) mamy programy TV z trzech kierunków jeśli chodzi o polskie (czeskie przeważnie są przy okazji). Sygnały są na tyle silne że wzmacniacze są nieporozumieniem, chociaż na TVN i Puls trzeba antenę o ciut większym zysku. W każdym razie w porządnym zestawie są 4 anteny (TVP1 na 12 kanale reszta UHF) a jak ktoś chce mieć odbiór radia to 5.

W każdym razie jak długo się zajmuję antenami to miałem okazję widzieć sporo "wynalazków" ponoć super działających, aż się chce zrobić coś w rodzaju encyklopedii :-P CDo dzisiaj mnie intryguje co nasi "kochani" "bracia-sojusznicy" mieli u siebie na dachach bloków mieszkalnych jak stacjonowali u nas w Polsce, z daleka to wyglądało jak dosyć spore koła od rowerów. SP6STZ

Reply to
SP6STZ