antena radiowo-telewizyjna

znacie się trochę na antenach rtv? co warto byłoby kupić aby:
- nie pordzewiała mi po roku
- obudowa na wzmacniacz nie rozpadła się po mroźniejszej zimie
- wzmacniacz o regulowanym wzmocnieniu - z regulacją przy zasilaczu, a nie
przy antenie
- mocowanie do anteny przykręcane, nie żaden F czy inny badziew...
kupiłem sobie antenę z cyfroniki, nie spełnia żadnych z moich wymagań,
praktycznie rozleciała się po roku... patrzę też na te z tatarka, ale jakieś
dziwne i słaby opis... może Ktoś zna coś lepszego?

P.S. a przy okazji widzieliście gdzieś anteny dookólne WiFi 2,4 i 5 GHz z
SOLIDNYM mocowaniem do masztu?

Re: antena radiowo-telewizyjna

- i jeszcze oczywiście kompatybilność (wiem, wiem) z DVB-T

Re: antena radiowo-telewizyjna
P.S.2
a już zupełnie przy okazji może widzieliście gdzieś antenę samochodową na
dach, ale taką z ruchomym mocowaniem, żeby można ją było przyginać do
dachu... albo odginać do pionu...

Re: antena radiowo-telewizyjna

ROTFL

Włodek

Re: antena radiowo-telewizyjna
Nie ma czegoś takiego jak kompatybilność anteny z dvb-t to akurat chwyt
reklamowy producentów. Anteny do odbioru dvb-t niczym się nie różnią od
anten do odbioru TV analogowej, to są te same anteny.
SP6STZ

Re: antena radiowo-telewizyjna

niezupelnie, analogowe sa przewaznie na kanaly do 60, DVB-T do 69

Re: antena radiowo-telewizyjna

To powiedz mi dlaczego nie widzę różnicy poza naklejką? Nie dajmy się
zwariować.
SP6STZ

Re: antena radiowo-telewizyjna
yhy
48 kanał Warszawa, 42 kanał Krosno, jaki sens w tej chwili stosowania anteny
na kanały powyżej 60?

Włodek

Re: antena radiowo-telewizyjna

Aluminiowa. Tylko srubki sprawdzic/wymienic.

To nie u nas :-(

A ktos w ogole takie robi ?

Zobacz http://polkat.of.pl /
Co prawda to najwyrazniej nie ta sama firma co sie kiedys miescila we
wroclawiu.

J.

Re: antena radiowo-telewizyjna

Polkat we Wrocławiu to wzmacniacze i miksery robił, anteny "od zawsze"
Polkat z Wojcieszowa...
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

Ale i tak polecam co jakiś czas wejść na dach i zrobić konserwację,
większość tego nie robi a potem narzekają na zakłócenia, gorszy odbiór
itd. Nie mówiąc już o tym że często widzę takie zewłoki wiszące na dachach.

Z regulacją mocy na pewno widziałem, tylko ja bym się zastanowił czy
jest taka potrzeba, wszystko zależy jak daleko od ośrodka nadawczego,
oczywiście wzmacniacz nie zastąpi dobrej anteny.
SP6STZ

Re: antena radiowo-telewizyjna

Jedynie TELMOR - droga ale jedyne anteny szerokopasmowe dobrej jakosci na
rynku.

 Kazdy przyzwoity wzmacniacz ma regulacje przy wzmacniaczu a nie przy
zasilaczu. "Regulacja wzmocnienia" przy zasilaczu polega na zmniejszaniu
napiecia zasilajacego przez co pogarszasz wszystkie parametry wzmacniacza.
Sama regulacja wzmocnienia w ten sp[osob mozliwa jest przy
najprymitywniejszych (najtanszych i najprostszych, najgorszych
wzmacniaczach).

Re: antena radiowo-telewizyjna

Można zastosować regulowany tłumik , wtedy można umieścić regulację w
dowolnym miejscu, tylko pytanie czy to da pożądany efekt?
SP6STZ

Re: antena radiowo-telewizyjna

Raczej nie da, bo Kolega napisał że z samej anteny sygnał
jest za słaby :-). Powinien zastosować wzmacniacz montowany
w samej puszce przy antenie. A wzmocnienie po prostu dobrać,
mierząc najpierw sugnał bezpośrednio z anteny...

Re: antena radiowo-telewizyjna
Tlumika nie mozna wstawiac byle gdzie jak to kolega napisal. Ale nie bede
sie tu rozpisywal na ten temat bo nie o to chodzi.

A teraz rzeczowo.
Powtorze co napisales:
antena->kabel 25m -> rozgaleznik (jaki ??) - >krotki kabel         - > TV
Helios
                                                                    ->
krotki kabel     ->karta PC
I teraz cos nie pasuje bo nie moze byc tak ze taki sam poziom sygnalu
dochodzi do TV i go przesterowuje a dla karty jest za niski. Tu masz cos nie
tak.
A teraz porada:
Powinienes pomierzyc te sygnaly miernikiem sygnalu antenowego (np. na
wejsciu rozgaleznika) dla kazdego kanalu ktory jest nadawany. Sygnaly te nie
powinny sie roznic wiecej niz 6dB a jeszcze lepiej 3dB
Dopiero jak poznasz poziomy mozna rzeczowo doradzac.
Jaki stosujesz rozgaleznik ? Moze masz odgaleznik z niesymetrycznym
podzialem sygnalu ? A moze dales jakis filtr radio - TV ???

Re: antena radiowo-telewizyjna

Sorry, ale Ty mi odpowiadasz? ;-)))

Doradziłeś to, co ja napisałem dwa dni temu ;-)

Re: antena radiowo-telewizyjna
Z tym tłumikiem to tylko moja prowokacja, osobiście czegoś takiego nie
robię ;-)

Może tak być jeżeli karta PC ma mniejszą czułość niż Helios, to jest
bardzo prawdopodobne.
SP6STZ

Re: antena radiowo-telewizyjna

Niestety jestem pewien ze tak nie jest.
TV dobrze sie bedzie zachowywal od poziomu ok.68.....82dBuV.
Jesli karta nie potrafi dobrze odebrac poziomu 68dBuV to jest cos z nia nie
tak po prostu ale jak sadze karta nowa wiec bardzo malo prawdopodobne.
Wszystkie urzadzenia tak sie projektuje aby przy minimalnym poziomie na
gniezdzie abonenckim zachowywaly sie poprawnie a poziom minimalny jest
standartem. Aby upewnic sie mozna pominac nawet rozgaleznik (zyskamy 3..4 dB
co najmniej jesli podzial na pol sygnalu).

Re: antena radiowo-telewizyjna

Zależy co kupiłeś, ostatnio mój brat kupił kartę i niestety była tępa,
nie pamiętam modelu.

Spróbuj dla porównania podłączyć samą kartę bez rozgałęźnika potem tak
samo heliosa.
SP6STZ

Re: antena radiowo-telewizyjna

Np. Telkomowska ASR-860 (jest kilka modeli). Będziesz
zadowolony. Anteny montowane 5 lat temu działają i wyglądają
bardzo dobrze.

Nie produkuje się wzmacniaczy o regulowanym wzmocnieniu :-).

Akurat F jest lepszym rozwiązaniem, pod warunkiem
zastosowania dobrej, uszczelninej oringiem F-ki :-)

Site Timeline