Antena Paraboliczna na Księżycu

A po jakiego Wałka im to było potrzebne na tym samochodzie Księżyco
wym? O ile dobrze pamiętam, zaczeli śmigać bolidami od Apollo-15, pod
skakiwało toto jak cholera na Oceanie Spokoju, więc nie widzę sensu t
ej miednicy, następnie po wieeelu latach czarny prezydęęt dostał po
kojową nagrodę jobla w dniu zbombardowania Księżyca przez jego kraj
. Trochę w politykę się wpindalam, ale wróćmy jednak do tej michy
 na aucie Księżycowym. Czy miało to w ogóle prawo działać ??

Re: Antena Paraboliczna na Księżycu

Zapytaj swojego mentora Antoniego. On wie najlepiej.

Re: Antena Paraboliczna na Księżycu

Nie mialo prawa dzialac. Pzreciez wiadomo ze zadnego ladowania na
Ksiezycu nie bylo

A.L.

Re: Antena Paraboliczna na Księżycu

no właśnie to miałem napisać. Zrobili taką antenkę, bo wtedy w każdym
filmie SF takie mieli. No to nikt się nie dziwił.

Re: Antena Paraboliczna na Księżycu
 > [...]

Ta duża była do przesyłania obrazów i filmów. Ale np. tutaj
http://tinyurl.com/p6lqgpy wyraźnie jest napisane, że można to było
robić tylko w trakcie postoju:
"Although TV coverage with the high gain antenna was not possible while
the LRV was moving, audio communication was maintained with the low gain
antenna."
Po szczegóły odsyłam do pełnego manuala, który jest dostępny np. tu:
http://www.hq.nasa.gov/alsj/lrvhand.html

Jakub Rakus

Re: Antena Paraboliczna na Księżycu

BTW sa gdzies dostepne schematy elektroniki ksiezycowej? Radia, komputery,
itp.

Re: Antena Paraboliczna na Księżycu

W tym manualu jest trochę schematów blokowych i schematów pokazujących
rozprowadzenie zasilania. Gdzieś kiedyś widziałem schemat układu
nadzorującego aku w łazikach Opportunity i Spirit ale nie potrafię teraz
odnaleźć linka do tego. Generalnie nie spodziewaj się tam czegoś
niesamowicie niezwykłego jeśli chodzi o rozwiązania układowe, główna
różnica to zastosowane elementy odporne na promieniowanie.

Jakub Rakus

Re: Antena Paraboliczna na Księżycu
W dniu sobota, 14 września 2013 08:24:29 UTC+2 użytkownik Ghost napisa
ł:
życowym?

ło robić

y np. tu:
,

Gdzieś kiedyś w sieci namierzyłem kompletny schemat komputera LM. Pog
uglaj ze słowami kluczowymi LM computer schematics. Na pewno znajdziesz.
Tymczasem:

http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Guidance_Computer

[...]

http://www.galaxiki.org/web/main/_blog/all/build-your-own-nasa-apollo-landi
ng-computer-no-kidding.shtml

Re: Antena Paraboliczna na Księżycu

To tylko replika funkcjonalna, nie ma nic wspólnego z rzeczywistym
układem. Prawdziwy AGC składał się tylko i wyłacznie z trójwejściowych
bramek NOR w technologii RTL.

--
butek
Re: Antena Paraboliczna na Księżycu

Antena paraboliczna moze byc zle zogniskowana i dawac szeroka wiazke
... a i tak bedzie miala skutecznosc  lepsza niz dookolny dipol.

Mozliwe ze awaryjnie im dali,  do wykorzystania na postoju.

Ewentualnie ... w pasmie mikrofalowym i tak musieli dac jakas ciekawa
antene, to co - sam rozek na koncu falowodu ?