antena od radiobudzika

Mam taki radiobudzik Grundiga - proste urządzenie o takiej sobie jakości
dźwięku, ale przecież nie o jakość dźwięku chodzi w radiobudziku. Za
antenę robił w tym kawałek drutu. Robił, bo dzisiaj mój kot stwierdził,
że ten drut nie pasuje do mojego pokoju u nie dosyć, że go odgryzł, go
jeszcze odgryzioną część porozrywał na strzępy. :) Nie ma więc sensu
lutować tych kawałeczków - muszę je czymś zastąpić.

I stąd moje pytanie: jaki drut zastosować? Czy średnica, długość i
materiał mają wielkie znaczenie? Producent stosuje "co popadnie" czy
jednak jest to w jakiś sposób obliczona antena odbiorcza na to pasmo o
konkretnych parametrach, pomimo niezbyt ciekawego wyglądu?

Re: antena od radiobudzika
W dniu 2009-09-09 21:22, Atlantis napisaB3%/a:

E6% i

Tylko dB3%ugoB6%E6 tego drutu ma znaczenie, mF3%j radiobudzuk ma ten dru=
t o20%
dB3%ugoB6%ci okoB3%o 80 cm. No i dobrze aby byB3% elastyczny.

--20%
Cz.

Re: antena od radiobudzika

Jeżeli radiobudzik ma także zasilanie bateryjne to przy okazji można
drugi kawałem 80cm dołączyć do minusa baterii - odbiór z radia na pewno
się poprawi.

--
Mateusz pozdrawia

Re: antena od radiobudzika
Z antenami "random wire" można na pewno powiedzieć, że nie ma nic na
pewno. ;-)

pzdr
mk

Re: antena od radiobudzika

Mają znaczenie, i to ogromne. Najlepiej zastosować drut kolczasty.
Tego kot nie pogryzie.