antena o dziwnym kształcie

Czy ktos moglby mi pokazac jak wyglada antena w komórce?
Czy to jest jakis fraktal czy krzywa?

--
 +++

Re: antena o dziwnym kształcie

A bo to jeden kształt...

zyga
--
--force --nodeps --all

Re: antena o dziwnym kształcie

BTW: Pierwsze z brzegu przykłady:
http://gsmserver.com/newshop/images/large/Antenna_for_Nokia_N70.jpg
http://www.gsmserver.com/newshop/images/large/Antenna_for_Nokia_7370.jpg
http://www.gsmserver.com/newshop/images/large/Antenna_for_Nokia_7610.jpg

A tu całe bebechy iPhone'a - z anteną oczywiście:
http://www.creamdesign.it/blog/wp-content/uploads/2010/07/DSC_0253.jpg

Re: antena o dziwnym kształcie

No, ciekawe.
W siemensie c35 byla antena .. hm, helikalna ? taka spiralka z
blaszki, ale nieco splaszczona, mogla tez robic za jakas wielodipolowa

A to ta poprawiona, czy ta ktora nie pozwala na chwyt telefonu ?

J.

Re: antena o dziwnym kształcie

Tu nic nie widac ;)
Chyba, ze ta blacha to cala antena.

Tu tez nic nie widac. Antena dla mnie to element metalowy a nie plastikowy
jak na zdjęciach. Zalezy mi na kształcie a nie na obudowie anteny.

--
 +++

Re: antena o dziwnym kształcie

To zielone to antena na folii elestycznej przyklejonej do plastikowej ramki

NIestety ale nie spotkasz w nowych telefonach metalowej antyeny, to zadkosc.

Re: antena o dziwnym kształcie
Tak, ta blach to antena.

Ale ona JEST metalowa. Wykonano ją z cienkiego, elastycznego laminatu a
on jest na podkładzie foliowym, ale to są same anteny - cienka blaszka o
dziwnym kształcie.

Re: antena o dziwnym kształcie

Tak, blaszka to antena 4-zakresowa.

Re: antena o dziwnym kształcie

Co komórka to inna antena. Często jest to po prostu płaski kawałek
blaszki (właściwie to tak cienkiej jak folia) wycięty w dość prosty
kształt. Ale taki np. iPhone 4 ma antenę dookólną (przymocowaną dookoła
obudowy).

Re: antena o dziwnym kształcie

A jaki kształt?
Czy ta blaszka ma jakies rowki lub jest niejako wyklepanym drutem czy jest
to jednorodny kawał blachy?

Czy jest jedna antena na wszystkie częstotliwości? wi-fi/bt/gsm 1800/900
etc.

--
 +++

Re: antena o dziwnym kształcie

Bt/wifi ma inna antene,. duzo mniejsza :)

GSM 900/1800/1900/2100 maja ta sama.

Re: antena o dziwnym kszta?cie

Czyli kazda antena to zwykly kawalek blachy, a nie np. napylony wzor?

--
 +++

Re: antena o dziwnym kszta?cie

Nie, antena to wzór z folii przewodzącej (metalowej) na elastycznej
folii izolującej wycięta w odpowiedni wzór - tak jak na zdjęciach już
podlinkowanych.

Agent

Re: antena o dziwnym kszta?cie

A jaki to wzor? Ja tam zadnego wzoru moze po za trojkatem nie widzialem

--
 +++

Re: antena o dziwnym kszta?cie

Jest taka animacja anteny. Kondensator plaski i zmienne pole elektryczne
miedzy plytami. Potem te plyty sie rozchylaja i zmienne pole elektryczne
emitowane jest w przestrzen. Jedna plyta wystarczy.
S*

Re: antena o dziwnym kszta?cie

To jasno zielone na ciemno zielonym

http://www.gsmserver.com/newshop/images/large/Antenna_for_Nokia_7370.jpg

Agent

Re: antena o dziwnym kształcie

No to już iPhona nie kupię
Niebezpieczny

Re: antena o dziwnym kształcie

tego szukasz ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Evolved_antenna ;)

sila tego sposobu konstrukcji anten lezy w tym ze sam ksztalt urzadzenia -
na ktory konstruktor ma czesto minimalny wplyw (a wiekszy np. artysta
plastyk) - wplywa na charakterystyke promieniowania.

nie ma tu zadnego odgornego ksztaltu , jak to w ewolucji - metoda prob i
bledow... az do osiagniecia takiego ktory pasuje najlepiej do danego modelu
komorki.

--

Re: antena o dziwnym kształcie

albo taka
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Fractal_antenna_patent.gif

 +++

Re: antena o dziwnym kształcie

Nie widziałem takiej w żadnym telefonie. To tylko teoria (opatentowana),
czy gdzieś rzeczywiście są stosowane takie anteny?

BTW: Anteny dla BT/WiFi wyglądają jeszcze prościej:
http://img.directindustry.com/images_di/photo-g/bluetooth-antennas-61944.jpg

http://bounav.free.fr/wp/wp-content/uploads/2006/01/cimg2680.jpg
(ta urwana ścieżka z prawej strony płytki)