antena FM do amplitunera

Poniewaz dostalem amplituner bez zadnej anteny radiowej, jest tylko
wejscie na bolec antenowy szukam jakiegos taniego domowego
rozwiazania. Wpialem w to gniazdo antenowe wtyk z kablem koncetrycznym
ok. 2m i to sobie wsadzolem za szafe i wiekszosc stacji FM odbiera.
Kabel jest rozwarty na koncu. Mozna tam cos wpiac? zewrzec? co pozwoli
na lepsze zbieranie fal ?

Re: antena FM do amplitunera
"BearBag"

[ciach]

Na koncu koncentryka (zakladajac, ze ma 75 Ohm) dopnij sobie dwa teleskopy w
formie dipola prostego, otwartego.
Kazdy teleskop (ramie) o dlugosci w okolicy ~70cm
W zaleznosci od polaryzacji anten nadawczych ustawiasz w pionie lub poziomie
(przy poziomie prostopadle do kierunku miejsca nadajnika).

Re: antena FM do amplitunera

a jak nie masz to podepnij kawał drutu.
sam koncentryk będzie słabo zbierał.

pawell

Re: antena FM do amplitunera

kawal drutu zwierajacego koncentryk czy sam kawal drutu tylko do
srodkowego bolca? :)

Re: antena FM do amplitunera

Kawał drutu do środkowego bolca w gnieździe radia.

Re: antena FM do amplitunera

o długości pół metra, zeby sobie dyndał w powietrzu. To sie nazywa
antena typu K-D

ToMasz

Re: antena FM do amplitunera
A czy można to jakoś wzmocnić, np. podlączając jakieś niewielkie napięcie,
albo coś takiego. Mam w domu kilka niepotrzebnych zasilaczy. może któyś by
się nadał, tylko żeby karty nie spalić, bo mam ten sam dylemat co kolega ;)

Pozdrawiam, M.

kawal drutu zwierajacego koncentryk czy sam kawal drutu tylko do
srodkowego bolca? :)

Re: antena FM do amplitunera

Można zastosować kilkuelementową antenę kierunkową. Poprawi to znacznie
odbiór stacji z JEDNEGO KIERUNKU.
Mozna równiweż zastosować przedwzmacniacz tranzystorowy, ale to już inna
historia (szumy, dopasowanie, ekranowanie).
pzdr,
Andrzej

Re: antena FM do amplitunera

moj sprzet, no juz ma 10lat, sanyo to szumi na FM bez dobrej anteny mocno :-(

A moj telefon Sonego i syna Eryka na gownianych sluchawkach ma tak dobry
odbior, stereo +RDS ze jestem zaszokowany. Pieknie gra, zero szumu.

Czyzby 10lat temu mieli problemy z budowa dobrego tunera? Nie sadze, duza
obudowa, miejsca na bajery i ekrany masa a szumi cholerstwo :(

Re: antena FM do amplitunera
Nie widzę związku z tematm. Myle się?

Pozdrawiam, M.

Re: antena FM do amplitunera

nie sądze, mój ma 16 lat, polski i działa od początku rewelacyjnie.
kiedyś sporo nagrywałem z radia ;-)

pawell

Re: antena FM do amplitunera
tylko do środkowego lub