Antena ceramiczna do GPS

Witam !

Ceramiczne anteny stosowane w odbiornikach GPS mają zwykle kształt
kwadratu i grubość kilku milimetrów.
Mam antenę 16x16x5mm i urządzenie z metalową obudową. Zastanawiam się
jaki otwór mam zrobić w obudowie aby antena prawidłowo pracowała.
Nie wiem też czy wystarczy aby płaszczyzna anteny pokrywała się z
zewnętrznym obrysem obudowy ? Może trzeba antenę w całości wystawić na
zewnątrz ? Czyli w moim przypadku musi wystawać ona 5mm poza obudowę.

Paweł

Re: Antena ceramiczna do GPS

To sie nazywa patch antenna - poszukaj jakiegos opisu.

IMHO - musi cala wystawac.

A jak sie okaze ze ten "ground plane" nie moze byc powiekszony bez
zmiany rezonansu anteny, to moze sie okazac ze musisz ja w calosci
odsunac o kolejne milimetry od metalowej obudowy.