Antena CB w samochodzie a podłączenie masy

Nadal.

Tylko czy takie osoby szukają porad na przemiennikach, a nie w Internecie?

W temacie:

Gorzej -- masz na myśli społeczeństwo?

Ludzie odbierają SSTV z ISS na Baofengach z fabrycznej anteny, jest aplikacja Robot36 na Androida.

Arnold Ziffel

Czasami. Myśle że nie w celu poznania odpowiedzi ;) To taki analogowy facebook, niby pytasz o odciągi a tu po chwili ktoś pyta "to masz nową antenę" i pojechali...

Mieszkasz w ładnym apartamentowcu i na środku stawiasz anetnę. Nie dość że prawniczka piętro niżej ma przez to migrenę to jeszcze lekarzowi zza ściany zakłuca to modlitwę, że nie wspomnę dewotki obok której strony nie wchodzą. Nie, nie wymyśliłem tego.

Nawet w blokach w latach 70 obok mnie był przypadek koło 2000 gdzie spółdzielnia, na wniosek mieszkańców, zlikwidowała antenę KF na dachu (i to raczej małą) która tam była przez kilkadziesiąt lat, właściciel miał niewiele do gadania, bo kto zwraca uwagę na fanaberie starego świra na wózku.

Być może tak zrobisz na środku buraczanego pola w kieleckim, ale u mnie szum jest taki że nie słyszę nawet głupiego audio z ISS które czasem nadaje. No może jakieś bulgotanie za szumem. Taka "zaleta" mieszkania w mieście.

Reply to
heby

A, jak w rozmowie wychodzi, to tak.

Sam mam teraz problem z generatorem CTCSS, który zrobiłem, żeby ożywić starego TRX-a (otwiera blokadę w dwóch TRX-ach, ale nie otwiera przemiennika lub otwiera dopiero przy puszczaniu PTT) i zastanawiam się, gdzie spytać... ale spytam, jak pomierzę sygnał z dyskryminatora w jednym z odbiorników i porównam z CTCSS z innego, fabrycznego TRX-a.

To co to dopiero będzie, jak ją podłączysz :)

Ale tak, radiofobia ma się dobrze.

Jakby miał kasę i zdrowie, to mógłby iść do sądu... jakby...

Tak... mi się w Warszawie nie udało zdekodować tego SSTV. Odebrać tak, ale w szumach, widać za dużych dla dekodera.

Na działce muszę kiedyś spróbować. Działka też w Warszawie, ale otoczona przez domki, w których zwykle nikogo nie ma, więc nic nie sieje, moja instalacja też jest zrobiona od początku pod odbiór radiowy.

SAQ tam odebrałem (na kawałku przewodu od domku do drzewa i wtórniku na LMP7721), to na ISS też jest szansa.

Reply to
Arnold Ziffel

Iść.

Wiesz, ja nie mam anteny, jakiejkolwiek, poza długim batem do radia (w zasadzie skanera) ręcznego i drugim takim samym do SDR. Na tym ISS nasłuchują w USA, ale tam jest głównie step i motele, może dlatego. Miałem budować anenę szerokopasmową, ale mieszkam na osiedlu domków i mam wrażenie że będzie to "psuło estetykę" bo takie anteny wyglądają fatalnie w zestawieniu z grilem i bramą i wygladają jak popsuty parasol, czyli generują obrazki jak ze złomowiska.

Trzeba jednak w te bieszczady chyba uderzyć na emeryturkę i żuć szmaty ;)

Reply to
heby

Użytkownik "Arnold Ziffel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@hooterville.invalid...

IMO - ta antena wspolpracuje z blachą pod nią na wiekszym obszarze. I powinienes to polączyc z ekranem kabla, bo inaczej w.cz. poplynie inna droga.

Pytanie, czy pojemnosc wystarczy do dobrego sprzezenia.

Nie masz tam takiej zebatej podkladki ? Swietnie dziurawi lakier..

Iść, jechać. Choć może lepiej nie, jeszcze by mu kazali pełzać.

Trochę tak, ale antenę można schować. Jest książka "Ukryte anteny", tam jest sporo pomysłów.

A może parapetówka? Niekoniecznie szerokopasmowa...

Pytanie czy wtedy będzie jeszcze z kim.

Reply to
Arnold Ziffel

Mam nakrętkę z wypustkami, ale wiem o jaką podkładkę chodzi. Nie mam, ale zakładam że jest do kupienia -- może to dobry pomysł, zamiast kombinować, jak tu zedrzeć lakier mogąc ledwo włożyć rękę między dach i podsufitkę.

Reply to
Arnold Ziffel

No ja chciałbym tym SDRem różne rzeczy robić ;) musi być szerokopasmowa, a one sa mało estetyczne, choć pewnie wszystkich nie widziałem.

Na usenecie, na bank, jakiś flejmik geriatyczny o wyższości Atari nad Commodore czy odwrotnie :D

Reply to
heby

W sumie mam SDR-a, ale raz użyłem i odłożyłem do szuflady :D Nie bardzo mam zastosowanie.

Pytanie czy Usenet jeszcze będzie :) Tzn. serwery będą, chmurka będzie na pewno (o ile się prawo nie zmieni na tyle, że będzie trzeba pozamykać, bo cholera wie, w którą stronę to wszystko pójdzie), ale czy nie będzie na nim pusto i głucho, jak dziś na wieeelu niegdyś aktywnych grupach?

Reply to
Arnold Ziffel

Motorola system TETRA... i ustawa jest, na lacznosc w sytuacjach kryzysowych... ale wrog zapewne tez te ustawe zna... i nadajniki juz dawno nastroil na odpowiednie spektrum!

//przed cwiercwieczem, w czasie wielkiej powodzi, byly obszary na ktorych jedyne sprawne srodki lacznosci to mieli krotkofalowcy i cb-radio...

Reply to
Stefania Harper

Moze zdazyc siem tak, ze na sygnal z kosmosu, te baofengi, same siebie bendom zagluszac...

--

Reply to
Stefania Harper

i nic nie drap... ma dzialac na samym kablu...!

Reply to
Stefania Harper

//moze, moglbys w kilku zolnierskich zdaniach wyjasnic co plynie w ekranie kabla...?

:)

Reply to
Stefania Harper

Masa powinna być połączona solidnie z karoserią. Wnioskuję, że masz już otwór, więc oczyść lakier i dokręć.

Reply to
Cezary Grądys

Skuteczność tego zagłuszania była mizerna, dało sie zrozumieć, jak na jedny,m paśmie było słabo, to zawsze znalazło się pasmo lepsze. Na pewno to przeszkadzało, ale też jakiś urok takie słuchanie miało.

Reply to
Cezary Grądys

Toto. Praktycznie większość anten (oprócz z podstawą magnetyczną) _musi_ mieć połączenie z masą, gdyż w tym przypadku działa to jako przeciwwaga.

Reply to
LordBluzg®

Taki urok rozchodzenia się fal krótkich :-)

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Tak zrobiłem. SWR spadł do 2, czyli nadal nie idealnie, ale jednak lepiej. Radio przestało być głuche. Zestroję jeszcze antenę, żeby spróbować zmniejszyć ten SWR, ale generalnie to już jest dobrze :)

Reply to
Arnold Ziffel

Wszystko zależy od 3 rzeczy.

1.Miejsce montażu 2.Typ anteny 3.Dobroć układu
  1. Najlepsze efekty są na środku dachu :D, najgorsze na zderzaku. Problem polega na tym, ze pomimo iż układ elektrycznie jest OK, zachodzi zjawisko fali odbitej i ono również psuje SWR.
  2. Ateny mamy 1/4, 1/2, 5/8 fali. Najlepiej stroją się 5/8 i to te długaśne. Przykład:
  3. Nawet na takim samym sprzęcie i takich samych pojazdach SWR potrafi być różny o 0,5.

Jak dojdziesz do 1,5-1,8 to już dobrze. "Przedabrzanie" układu też nie wychodzi najlepiej (skracanie/wydłużanie anteny poza fabrycznymi parametrami) bo później okazuje się, że SWR masz 1 ale jakoś dziwnie gorzej słychać i moc nie wyłazi z radia w 100%.

Pomiaru nie należy dokonywać w pomieszczeniu lecz na otwartej przestrzeni.

Reply to
LordBluzg®

Antena jest na dachu, poziomo na środku, ale bliżej tyłu. Tam, gdzie była oryginalna antena od radia samochodowego.

Nie pamiętam modelu (kupiona dawno temu), ale ma ok. 140 cm.

No planuję stroić w ramach zakresu przewidzianego przez producenta :)

Tak, wiadomo. Robiłem na świeżym powietrzu, możliwie daleko od drzew, przy czym "możliwie" to było ok. 3 metry z każdej strony.

Btw, okazało się, że CB wciąż żyje też poza mobilami -- rozmawiają w mojej okolicy na #39 na FM.

Reply to
Arnold Ziffel