antena - Page 2

Re: antena

Chwila, chwila.... Mówimy o zysku.

No widzisz,  twój wcześniejszy argument o elektrostatyce dipola otwartego
chybiony.

Re: antena
Mówimy o jak najlepszym odbiorze sygnału radiowego.

Tak. Można zrobić balun 75/75 ze zwarciem dla składowej stałej.

--
Michał

Re: antena

I najczęściej taki się właśnie robi.
Najłatwiej wykonać z kawałka przewodu koncentrycznego o długości 1/2 lambda
z uwzględnieniem wsp. skrócenia tegoż kabla.

Re: antena

Jaki jest schemat połączeń? Z kablem 1/2 fali znam podłączenie
koncentryka 75 omowego do dipola pętlowego. Do otwartego z ferrytem.
Znam inne metody typu dopasowanie gamma czy takie:
http://www.fmamplifiers.com/P1Ndipole.htm (jak się nazywa?)
Ale nie kojarzę konstrukcji z kablem, żeby miał zwarcie dla prądu stałego.

--
Michał

Re: antena

Masz rację, pomyliłem się co do tego baluna na koncentryku. Ostatni taki
zrobiłem ze 20 lat temu.
Natomiast w antenie W3DZZ która jest anteną otwartą mam balun na rdzeniu .
Ten balun daje zwarcie dla DC

Re: antena
W dniu środa, 16 października 2013 11:14:39 UTC+2 użytkownik mx123...
@gmail.com napisał:
ci
i 1/2 lambda

Taki patent był stosowany w czasach, gdy nadawany był tylko jeden progr
am TV,
w latach 50-tych ubiegłego wieku.
Do DVB-T raczej się nie nadaje bo MUX-y są rozstawione w całym paśm
ie UHF.

Re: antena

Dlatego ja mam szerokopasmową antenę logarytmiczno-periodyczną ale kolega JF
miał chęć popróbować na prostej antenie wąskopasmowej.

Re: antena
W dniu poniedziałek, 14 października 2013 00:07:12 UTC+2 użytkownik J

U mnie najlepiej wypadł BiQuad zrobiony z przydasiów.

Site Timeline